چرا نتانیاهو به دنبال نسل کشی در رفح است؟-راهبرد معاصر
احمد دستمالچیان، سفیر اسبق ایران در اردن و لبنان در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» پاسخ داد:

چرا نتانیاهو به دنبال نسل کشی در رفح است؟

احمد دستمالچیان، سفیر اسبق ایران در اردن و لبنان با بیان اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی با حمله به رفح فقط می‌تواند جنایت کشتار شمار دیگری از بی‌گناهان را در پرونده ننگین خود ثبت کند، گفت: نتانیاهو به دلیل اینکه خود را در معرض نابودی و غرق در منجلاب خودساخته می‌بیند، قصد دارد با ادامه دادن بحران و طولانی کردن وضعیت بغرنج کنونی چند صباحی بیشتر در عرصه قدرت باقی بماند.
احمد دستمالچیان؛ سفیر اسبق ایران در اردن و لبنان
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 29
کد خبر: ۲۳۷۸۷۸

چرا نتانیاهو به دنبال نسل کشی در رفح است؟

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ یک مسئول ارشد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه ارتش این رژیم در حال آماده شدن برای خارج کردن غیرنظامیان از رفح است، گفت: آمادگی داریم به محض دریافت چراغ سبز از سوی بنیامن نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی عملیات را در رفح آغاز کنیم.
 

این در حالی است که روزنامه معاریو، چاپ رژیم صهیونیستی نوشت: افرادی که می‌گویند حمله به رفح آخرین گام هماهنگ جنگ برای فروپاشی حماس است، خود را فریب می‌دهند و احتمالاً هنوز نفهمیده‌اند اظهارات نتانیاهو که گفت «یک قدم با پیروزی فاصله داریم»، شوخی و توهمی به دور از واقعیت است.

رژیم صهیونیستی کاملاً جعلی با منشاء تروریستی است، لذا با این تاریخچه، امروز نتانیاهو برای باقی ماندن در قدرت از راهبرد نظامی استفاده می کند و در صحنه نبرد هیچ ابایی از تکرار جنایت های پیشین علیه زنان و کودکان ندارد


احمد دستمالچیان، سفیر اسبق ایران در اردن و لبنان درباره مقدمه چینی کابینه نتانیاهو برای کلید زدن جنگی تازه و حمله مجدد به رفح به «راهبرد معاصر» گفت: از نخستین روزی که پای اشغالگران به سرزمین فلسطین باز شد، دنیا شاهد این بود رژیم صهیونیستی بر زور، قلدری و نادیده انگاری تمامی قوانین بین المللی به طور جعلی بنا نهاده شده است و افکار عمومی به این نتیجه دست یافته اند، آنچه درباره زیاده خواهی و نسل کشی به دست رژیم جعلی صهیونیستی بیان شده، واقعیت محض است.


وی افزود: از روز نخست تأسیس رژیم غاصب و در پیشینه آن چیزی جز تکرار قتل عام های دسته جمعی و بی توجهی به مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد وجود ندارد. امروز رژیم صهیونیستی به واضح ترین شکل ممکن نشان داده است به مصوبات حقوق بشری و امنیتی جهان وقعی نمی نهد و خود را به اجرای مصوبات الزام آور شورای امنیت و دادگاه لاهه مقید نمی داند.


سفیر اسبق ایران در اردن و لبنان عنوان کرد: رژیم صهیونیستی کاملاً جعلی با منشاء تروریستی است، لذا با این تاریخچه، امروز نتانیاهو برای باقی ماندن در قدرت از راهبرد نظامی استفاده می کند و در صحنه نبرد هیچ ابایی از تکرار جنایت های پیشین علیه زنان و کودکان ندارد. کشتار بیش  از 11 هزار کودک، هزاران زن باردار، افراد مسن و جوانان فلسطینی در 6 ماه گذشته نشان می دهد رژیم صهیونیستی به خواسته های سازمان های بین المللی حتی دولت های هم پیمان غربی خود در اروپا و آمریکا توجهی ندارد، بلکه کشتار فلسطینیان را واضح و بدون پرده در معرض دید افکار عمومی جهان انجام می دهد.


دستمالچیان گفت: نتانیاهو به دلیل اینکه خود را در معرض نابودی و غرق در منجلاب خودساخته می بیند، قصد دارد با ادامه دادن بحران و طولانی کردن وضعیت بغرنج کنونی چند صباحی بیشتر در عرصه قدرت باقی بماند.


وی تصریح کرد: تردیدی نیست بعد از دیوانه بازی نتانیاهو و کنار گذاشتن وی، رژیم صهیونیستی دچار تزلزل می شود، زیرا سران صهیونیست با خسارت های مادی و معنوی بیشماری مواجه شده اند که یارای حل آنها را ندارند و نمی توانند بر تمامی مشکلات غلبه کنند، ضمن اینکه تکرار جنایت های غزه این بار در رفح باعث می شود به حیثیت نداشته رژیم صهیونیستی در افکار عمومی دنیا خدشه بسیار بزرگی وارد شود.


دستمالچیان یادآور شد: با جنایت هایی که رژیم صهیونیستی در 6 ماه گذشته مرتکب شده است، باقی ماندن این رژیم به دلیل انزوا در عرصه جهانی، از شرق تا غرب عالم، کار بسیار سختی است؛ ضمن اینکه امروز کشورهای غربی و آمریکا تحت تأثیر افکار عمومی خود برای حمایت نکردن از رژیم صهیونیستی قرار دارند، به نحوی که مردم کشورهای غربی با صراحت کامل تنفر شدید خود را از رژیم صهیونیستی ابراز داشته اند.


وی درباره فشار افکار عمومی جهان بر حامیان رژیم صهیونیستی گفت: مردم دنیا خواستار باز شدن راه های کمک رسانی و امداد به مردم غزه و رفح هستند. بی اعتنایی سران رژیم صهیونیستی به خواست امدادرسانی به مردم غزه دنیا را خشمگین کرده و آنها را مقابل رژیم جعلی قرار داده است، بنابراین وضعیت اداره این رژیم در آینده ای نه چندان دور برای سران صهیونیست و همپیمانان غربی بسیار دشوار می شود.

با جنایت هایی که رژیم صهیونیستی در 6 ماه گذشته مرتکب شده است، باقی ماندن این رژیم به دلیل انزوا در عرصه جهانی، از شرق تا غرب عالم، کار بسیار سختی است


کارشناس مسائل منطقه یادآور شد: همان گونه که رژیم صهیونیستی در غزه نتوانست به اهداف مورد نظرش دست یابد، به همین سرنوشت در حمله به رفح دچار می شود. نخست وزیر رژیم صهیونیستی با حمله به رفح فقط می تواند جنایت کشتار شمار دیگری از بی گناهان را در پرونده ننگین خود ثبت کند و نمی تواند به اهداف نظامی و سیاسی مورد نظرش دست یابد. رژیم صهیونیستی در بن بستی قرار گرفته است که هر چه بیشتر جلو می رود، راه را بر خود بسته تر می بیند، بنابراین با حمله به رفح به سختی می تواند از بحران راه نجاتی برای خود پیدا کند.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده