راهبرد معاصر

پنج نکته از حضور نفوذي ها بر منطق جمعيتي ايران

پنج نکته از حضور نفوذي ها بر منطق جمعيتي ايران

چندی پیش خبر بازداشت عده‌ای از فعالان حوزه سیاست جمعیتی منتشر که در پی آن واکنش‌ها و اتهامات مختلفی به نهادهای امنیتی زده شد و سعی شد نقد سیاست کلان توسعه جمعیتی و اتهام افزایش برخوردهای امنیتی برجسته شود.
نسخه‌پیچی خانم بازیگر برای مرگ/وقتی یک سلبریتی همه چیزدان می شود!

نسخه‌پیچی خانم بازیگر برای مرگ/وقتی یک سلبریتی همه چیزدان می شود!

عدم پاسخ‌گویی صحیح مهناز افشار و فرافکنی وی در قبال پیشنهاد دارویی از سوی یک بنیاد خارجی و بهانه‌گیری‌های سیاسیون اصلاح طلب نسبت به جوان‌گرایی در صداوسیما، خط مشترک بی‌اعتمادی به ظرفیت‌‌های داخلی جامعه ایران را در ذهن مردم القاء می‌کند.
از ایجاد موج
نگاهی به فعالیت کانال‌های چهارگانه ضدایرانی آمریکا؛

از ایجاد موج "تردید" در وضعیت موجود تا روی آوردن به "سیاست خیابانی"

پس از روی کارآمدن دولت ترامپ دو کانال در داخل مرزها برای اثربخشی سیاست های آمریکایی فعالانه تر کنشگری می کنند. کانال هایی که اگرچه تا پیش ازین نیز به شکل نامحسوس زیر پوست جامعه جلوه گری می کردند، اما طی یک سال گذشته خط ارتباطی خود را با خارج از مرزها تقویت کرده است.
جامعه شناسان تاکید می کنند:

"افسردگی اقتصادی"؛ محصول تئوریزه شدن اندیشه آمریکایی در مدیریت اجرایی

ایمانی جاجرمی جامعه شناس می گوید: «امروز مشکلات اقتصادی و تورم به سوگ فقرا و جشن اغنیا تبدیل شده، حال آنکه حضرت امام(ره) فرمودند کسانی در راس امور قرار بگیرند که درد فقرا را چشیده باشند.»
بررسی روند خصوص سازی در ایران با محوریت شرکت نیشکر هفت تپه

بررسی روند خصوص سازی در ایران با محوریت شرکت نیشکر هفت تپه

بررسی اجمالی واگذاری ها از گذشته تا به امروز حاکی از آن است که این واگذاری ها همواره به واسطه عدم شفافیت با ابهامات و گاها مفاسدی مواجه بوده است به نحوی که گاها نام افراد و خانواده های برخی از افراد و شخصیت های سیاسی در این واگذاری ها به چشم می خورد.
بررسی چگونگی
نگاهی به دستاوردهای انقلاب اسلامی در آستانه ۴۰ سالگی؛

بررسی چگونگی "پیشرفت شگفت‌انگیز" جمهوری اسلامی در علم نانو+نمودار

از 7 هزار و 44 میلیارد ریالی که نسبت به فروش محصولات نانویی ایجاد شده؛ 18 درصد آن به صادرات محصولات اختصاص داشته است. در همین راستا تعداد شرکت هایی که موفق به صادرات محصولات نانویی خود شده اند از 16 کشور به 20 کشور ارتقا پیدا کرده که نشان دهنده تمرکز هرچه بیشتر بر صادرات محصولات نانویی می باشد.