راهبرد معاصر

پنج نکته از حضور نفوذي ها بر منطق جمعيتي ايران

پنج نکته از حضور نفوذي ها بر منطق جمعيتي ايران

چندی پیش خبر بازداشت عده‌ای از فعالان حوزه سیاست جمعیتی منتشر که در پی آن واکنش‌ها و اتهامات مختلفی به نهادهای امنیتی زده شد و سعی شد نقد سیاست کلان توسعه جمعیتی و اتهام افزایش برخوردهای امنیتی برجسته شود.
لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت؛ بدون تعارف

لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت؛ بدون تعارف

26 تیرماه، طیبه سیاوشی عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان این که ۴۱ ماده از ۹۲ ماده لایحه تامین امنیت زنان در قوه قضائیه حذف شده است، از قوه قضائیه خواست که در بررسی لایحه دیدگاه های کل جامعه زنان را مد نظر قرار دهد، این در صورتی است که اساسا نفس این لایحه با روح جامعه ایرانی در تعارض است
لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت؛ زهر یا پادزهر؟

لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت؛ زهر یا پادزهر؟

مدتی پیش حجت‌الاسلام هادی قاسمی، معاون فرهنگی قوه قضائیه در همایش تجلیل از استادان حقوق، از لایحه منع خشونت علیه زنان انتقاد نمود و در پی آن جریان غربی و فمینیستی نیز به حمایت از این لایحه پرداختند. به این بهانه در یادداشت زیر به بررسی برخی از بندهای این لایحه پرداخته شده است.

تاملی بر لایحه منع خشونت علیه زنان

مدتی است که لایحه منع خشونت علیه زنان به گفته نمایندگان مجلس در اختیار قوه قضائیه قرار گرفته و است تا که بعد از آن به مرحله اجرا برسد. لایحه‌ای که در آن ریشه‌های سند 2030 پررنگ و بدین‌سان پروژه نفوذ در حوزه زنان بیش از پیش تقویت خواهد شد.
آیا سند 2030 برای جامعه ایرانی راه‌گشاست؟

آیا سند 2030 برای جامعه ایرانی راه‌گشاست؟

2030 بخشی از پروژه غربی‌سازی جامعه ایرانی است که سعی می‌کند با در دست گرفتن سوژه‌های خبری و حساسیت‌های عمومی، حس نیاز به راهکارهای شهروندجهانی را برانگیزد تا که بتواند چیدمان‌های زندگی غربی را به ویژه در حوزه کودکان و نوجوانان اعمال نماید.
شبکه‌های ضدانقلاب لندنی با تمرکز بر موضوع

شبکه‌های ضدانقلاب لندنی با تمرکز بر موضوع "زنان ایرانی" چه ماموریتی را دنبال می کنند؟

زنانه‌سازی شهر تا تغییر آرمان‌های زنانه همگی نشانه‌ای است از تغییر مسیر جامعه‌ای که انقلاب اسلامی را به وجود آورد. چنین تغییراتی در کارکرد زنانه جامعه امروز از تربیت نسل به سمت حضور در مدیریت شهری و آزادی‌های نامتعارف با حرکت به سمت تعالی حقیقی بانوان جامعه در تعارض است.
۱۲۳