صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۰۷
  • چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
  • Wednesday 01 March 2023
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۱ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 06
کد خبر: ۸۶۸۲۴

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی با بن بست سیاسی و اجتماعی روبروست

مدیرکل بین الملل مجلس با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری ۱۶ اردیبهشت‌ماه شبکه دوم سیما، تحولات منطقه در آستانه روز قدس را بررسی کرد.

به گزارش راهبرد معاصر حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل در گفت‌وگوی ویژه خبری ۱۶ اردیبهشت‌ماه شبکه دوم سیما با موضوع بررسی تحولات منطقه در آستانه روز قدس حضور پیداکرد.

 

امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه مجموعه عواملی باعث شده است تا امروز صهیونیست‌ها در درون سرزمین‌های اشغالی از چند جهت با بن‌بست مواجه شوند گفت: آن‌ها با چالش‌های اساسی مواجه هستند.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه امنیتی صهیونیست‌ها تلاش کردند از طریق ایجاد دیوار‌های بتنی در اطراف خودشان امنیت زمینی را در مقابل نیرو‌های فلسطینی حفظ کنند و به نوعی یک زندان بزرگ دور خودشان ایجاد کردند ادامه داد: در بعد هوایی آن‌ها ادعا داشتند، سیستم دفاعی گنبد آهنین یک گام دیگری بود که برای تامین امنیت هوای خودشان ایجاد کردند که با اتفاقات مختلف مشخص شد که این گنبد آهنین گنبدی کاغذی است.

 

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل اظهار کرد: این رژیم جعلی با بن بست اجتماعی مواجه است، بحران اجتماعی در درون سرزمین‌های اشغالی به مرور شکل گرفته است، همزمان با شرایط کرونا و بدتر شدن وضعیت معیشت مردم اتفاقاتی رخ داده است.

 

وی افزود: اگر در گذشته در محافل بسته امنیتی اینگونه صحبت می‌شد که چه چالش‌های فراروی رژیم صهیونیستی است امروز آنقدر آسیب پذیری‌ها آشکار شده که حتی سیاسیون صهیونیست در داخل رژیم صهیونیستی و در بیرون نسبت به بقای رژیم صهیونیستی در سال‌های آینده دچار تردید جدی و انتقادات جدی به حاکمان این رژیم اشغالگر هستند و همه این‌ها را می‌توان در رابطه با بن‌بست سیاسی که برای رژیم اشغالگر صهیونیستی ایجاد شده ببینیم.

 

امیرعبداللهیان اظهار کرد: این بن‌بست سیاسی نتیجه بن بست‌های امنیتی، نظامی و اجتماعی است که ایجاد شده است، در درون سرزمین‌های اشغالی اتفاقاتی رخ داده است، صهیونیست‌ها امروز در حال برگشتن هستند و احساس می‌کنند امنیت، همبستگی و وفاق ملی وجود ندارد و بر روی زمین اتفاقات خوبی نمی‌افتد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با تاکید امنیت مقوله به هم پیوسته و درهم تنیده است گفت: نسبت به رفتار صهیونیست‌هایی که به دنبال از نیل تا فرات هستند و به دنبال تجزیه کشور‌های منطقه و کشور‌های اسلامی برای برآمدن خودشان هستند نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم، اگر امروز متحدین ما در پشت دیوار‌های بتنی چند متری سرزمین‌های اشغالی قرار نداشتند صهیونیست‌ها در درون خانه ما حضور داشتند.

 

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که با درایت حضرت امام و تدبیر مقام معظم رهبری و با اقدام میدانی، شجاعانه و مدیریت مدبرانه سردار سلیمانی اتفاق افتاد این بود که برای تامین امنیت حداکثری ایرانی که امنیت آن در هم تنیده است اقدامات بسیاری صورت گرفت.

 

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: مسجد القصی قبله اول مسلمین است، مسجد الاقصی از نظر مسلمانان یک استدلال، یک انگیزه و یک علت اعتقادی ارزشی و دینی است، انقلاب اسلامی ایران و ایرانیان به معنای خاص خود نسبت به مباحث انسانی و ارزش‌ها همیشه توجه دارند لذا دفاع از مظلوم برای ما یک موضوع ارزشی است.

 

وی با اشاره به ضرورت تامین حداکثری امنیت ملی افزود: امروز دنیایی نیست که ما در پشت مرز‌ها بمانیم و بگویم از داخل مرزهایمان از امنیت خودمان حفاظت می‌کنیم و اجازه تعرض را نمی‌دهیم./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: