نظارت جدی شهرداری بر تاکسی‌های اینترنتی-راهبرد معاصر
واکنش دستیار رئیسی به تذکر رهبری درباره نحوه برخورد با بی حجاب‌ها واکنش سخنگوی سپاه به ادعای آسیب‌دیدن نیروگاه دیمونا در حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی حرکت غیراخلاقی اسماعیلی‌فر پس از گل‌زنی برای پرسپولیس بهترین زمان برای مصرف قهوه سخنان مربی پرسپولیس بعد از پیروزی مقابل صنعت نفت خواص شگفت انگیز لیموی یخ زده خبر مهم از اعمال افزایش حقوق ها در سال جدید خبر خوب درباره طرح نهضت ملی مسکن/چند واحد تحویل متقاضیان شده است؟ اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد/ باید مانع حمله به رفح شد امیر عبداللهیان: حمله ایران ضروری بود چون ایران گزینه دیگری جز آن نداشت گوترش: اسرائیل جهنم شعله‌ور در غزه به راه انداخته است کارشناسی داوری دیدار پرسولیس و صنعت نفت درمورد پنالتی و یک گل مشکوک پرسپولیس جدول لیگ برتر ایران امروز 30 فروردین 1403 پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیس‌جمهور تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد امیرعبداللهیان: ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد کمبود این ۶ ویتامین‌ باعث سردرد و میگرن می‌شود هشدار شدیدالحن رئیس جمهور ایران به اسرائیلی‌ها؛ خطا نکنید شوک دوباره به پرسپولیس؛ یک ستاره دیگر مصدوم شد! یک منبع آگاه: ادعای «معاریو» درباره حمله به دیمونا توسط ایران کذب است منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد نتیجه دیدار پرسپولیس و صنعت نفت امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + خلاصه دیدار اعلام رای کمیته انضباطی درباره شکایت ذوب آهن از پرسپولیس نتیجه دیدار پیکان و هوادار امروز 30 فرودرین 1403 ترکیب پرسپولیس برابر صعنت نفت آبادان امروز 30 فروردین 1403+ عکس هندوانه ای که ظاهرش اینگونه است نخورید؛ مسموم می شوید گفتگوی تلفنی محمد مخبر و نخست وزیر سوریه هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها یارانه این خانوار‌ها واریز شد+ جزئیات و مبلغ توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به استان‌های درگیر سیل کنعانی: شایسته بود سران اروپا و گروه ۷ قدردان ایران باشند آغاز سال تحصیلی از "مهر" به "شهریور" تغییر می‌کند؟! تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت سردار حاجی زاده: با تسلیحات حداقلی به سرزمین های اشغالی حمله شد سردار احمد حق طلب: مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل هستند پرویز داوودی درگذشت حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه اسرائیلی المالکیه واکنش طالبان به به رزمایش روسیه و تاجیکستان گاف جدید بایدن: به اسرائیلی‌ها گفتم به حیفا حمله نکنید! وزیر تندروی صهیونیست: اسیران فلسطینی را اعدام کنید، زندان‌ها خلوت می‌شوند پنتاگون: نمی‌خواهیم تنش در منطقه تشدید شود/ وضعیت غزه خطرناک است رشد جزئی یورو مبادله‌ای/دلار ثابت ماند نیویورک‌تایمز: تل‌آویو تصور نمی‌کرد پاسخ ایران به حمله به کنسولگری دمشق تا این اندازه شدید باشد رئیس قوه قضاییه:مسئولان قضایی در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم تدابیر مقتضی را اتخاذ کنند مجازات سنگین در انتظار مجرمان آزمون سراسری رئیس‌جمهور: قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند ایرانیان فردا در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی می‌کنند مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم مخالفت کرد کیفیت هوای تهران چطور است؟ رئیس جمهور وارد سمنان شد هشدار هواشناسی برای این استان ها قیمت خودرو‌های ایران خودرو و سایپا امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳+ جدول قیمت دلار و یورو و نرخ ارز امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳+ جدول قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳+ جدول قدردانی وزیر دفاع از رئیس جمهور بابت «وعده صادق» زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ + جزئیات نامه عشقی به پورابراهیمی/تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۳ به ضرر بورس جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاهای تهران اوجی: امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم چرا ورود آیفون ممنوع شد؟ قیمت جدید پژوپارس اعلام شد+ جدول ۵ باور غلط درباره رتبه اعتباری بانکی/امکان اصلاح رتبه هست؟ جزئیات تعرفه‌های پزشکی اعلام شد رای پرونده کثیرالشاکی "کینگ‌مانی" صادر شد توافق ایران و پاکستان برای آزادی زندانیان ۲ کشور زمان برگزاری مراسم یاد بود و تشییع رضا داودنژاد برائت از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی وظیفه و تکلیف شرعی است نرخ ویزیت پزشکان عمومی در سال ۱۴۰۳ واکنش حسین پاکدل به ادعای امین حیایی+ عکس اینفوگرافیک/ اعمال مشترک شب‌های قدر گاندو و پایتخت جدید در ۱۴۰۳ ساخته می‌شوند شب‌های قدر هیئت کجا برویم؟ + آدرس و جزئیات دستگیری عاملان جنایت هولناک در بوستان نهج البلاغه توضیحات سختگوی وزارت بهداشت درباره علت مرگ دکتر بخشی توضیحات سخنگوی شهرداری تهران درباره ساخت مسجد قیطریه منطق ساخت مساجد در پارک‌های بزرگ چیست؟ اعلام تمهیدات ترافیکی شب‌های قدر در تهران برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید آیا حمام کردن و یا شنا در استخر، روزه را باطل می‌کند؟ آغاز پخش ویژه برنامه‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ از تلویزیون سومین سالگرد آیت‌الله مصباح یزدی با حضور رئیس‌جمهور اولویت فیش عمره و حج چگونه استعلام شود؟ لوح| شکست خوردگان در باتلاق نسل کشی اطلاع نگاشت| کودکان غزه زیر آوار جنگ کاریکاتور| آمریکا؛ شریک جرم قطعی پیکر آتیلا پسیانی بعد از چند روز به ایران رسید + عکس مرتضی پورصمدی درگذشت سروده‌هایی در رثای عباس‌بن علی(ع)/ از مشک پاره اشک فرات است می‌چکد؛ غیر از لب تو نیست مگر آرزوی آب برای درخواست گذرنامه زیارتی به این 2 هیأت مراجعه کنید اینفوگرافیک|کریدور شمال به جنوب، رقیب جدی برای کانال سوئز عباسعلی براتی‌پور درگذشت امشب مهمانی برویم، فطریه‌مان با چه کسی است؟ نظر 10 مرجع تقلید درباره میزان زکات فطره که فردا باید پرداخت کنیم اینفوگرافیک| الزامات و لوازم تحقیق رشد اقتصادی اینفوگرافیک|هدیه ۱۱ میلیارد دلاری ایرانی‌ها به اقتصاد ترکیه اینفوگرافیک| هراس پدرخوانده‌های داعش از سپاه پاسداران اینفوگرافیک|ایران؛ یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های گاز دنیا اینفوگرافیک| اما و اگر‌های مالیات بر عایدی سرمایه اینفوگرافیک| شهید حاج قاسم سلیمانی از نگاه رهبر معظم انقلاب طرح | رهبرانقلاب: با ایران قوی مخالفند اینفوگرافیک| بزرگترین تولید کنندگان اورانیوم جهان اینفوگرافیک/ نقشه کامل مسیرهای پیاده‌روی اربعین + هزینه‌ها اینفوگرافیک | ایران چهاردهمین اقتصاد جهان، در سال ۲۰۲۲ ماجرای لغو مجوز صوت و تصویر «روبیکا»+ علت جزئیات تکمیلی نتایج شمارش آرای ریاست جمهوری 1400+ آمار دقیق نتیجه نهایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری تهران 1400 نتایج انتخابات شورا‌ی شهر استان تهران ۱۴۰۰+ اسامی آرای آیت الله رئیسی در تهران چقدر بود؟ نتایج انتخابات شورای شهر اراک 1400 نتایج انتخابات شورای شهر قزوین 1400 نتایج انتخابات شورای شهر کرمانشاه 1400 آمار دقیق انتخابات ریاست جمهوری 1400 به تفکیک استان‌ها+ جدول نتایج انتخابات شورای شهر ایلام 1400 نتایج انتخابات شورای شهر قم 1400 نتایج انتخابات شورای شهر ساری 1400 نتایج انتخابات شورای شهر تبریز ۱۴۰۰ نتایج انتخابات شورای شهر سنندج ۱۴۰۰ نتایج انتخابات شورای شهر همدان 1400 نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری 1400/ آیت الله رییسی برنده انتخابات سیزدهم جدی‌ترین تهدید سایبری فعلی علیه ایران چیست؟ حکمرانی داده‌ها در دنیای دیجیتال مصادیق مجرمانه محیط زیستی جدید در فضای مجازی اعلام شد جریمه سنگین اپل از سوی سازمان ضد انحصار روسیه آپدیت جدید «تلگرام» به جنگ با «کلاب هاوس» رفت کلاب هاوس هک شد/ افشای اطلاعات شخصی ۱.۳ میلیون کاربر سارا بهرامی مهمان این هفته برنامه همرفیق+عکس تأیید هک اطلاعات ۱۵ هزار کاربر آمریکایی ۱۴.۵ میلیون آمریکایی به اینترنت ثابت دسترسی ندارند درخواست ترامپ از ایالت‌های آمریکا درباره غول‌های فناوری افزایش ظرفیت لایو اینستاگرام وقتی عربستان ثروتمند و نفت‌خیز هم از اینفلوئنسرها مالیات می‌گیرد همسریابی در فضای مجازی و کلاهبرداری از مردم اقوام ایرانی «اقلیت» نیستند تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت شیشه کریستال تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت آرد و گندم تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت دامپروری و دام گوشتی تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت دانه های روغنی تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت شیرینی و شکلات تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت فرش تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت نساجی تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت چوب و مبلمان شکست استثناگرایی آمریکایی در عصر ترامپ به سمت دنیای پس از دلار پیش می رویم؟ خروج ترامپ از برجام؛ فشار حداکثری و نتایج حداقلی آیا عراق می تواند از نیروهای امریکایی خالی شود؟ مرگ ابوبکر البغدادی؛ کشته شدن سرکرده داعش چه پیامدی دارد؟ بازوهای نیابتی ایران در منطقه قدرتمندتر از همیشه درس‌های جنگ یمن برای اسرائیل وحدت میان جریان های سیاسی ایران در سایه سیاست فشار حداکثری آمریکا دولت پنهان در لبنان شکست سیاست فشار حداکثری ترامپ در قبال ایران/درهای مذاکره با ایران باز است طرح صهیونیست ها برای اشغال دره اردن رویای چین در هفتاد سالگی؛ خیلی دور، خیلی نزدیک سبک مبارزه تشکیلات خودگردان و اتحادیه اروپا برای حفظ کرانه باختری طرحی برای ایجاد یک سازه امنیتی در خاورمیانه تاریخ سری فشار اسرائیل برای حمله به ایران بررسی صنعت انیمیشن در منهای نفت/ ژاپن چگونه صنعت انیمیشن جهان را قبضه کرد؟ + فیلم منهای نفت: درآمد 16 هزار بشکه نفت تنها در یک سوله پرورش ماهی بررسی صنعت پرورش ماهی در مستند منهای نفت + تیزر بررسی صنعت لبنیات در مستند منهای نفت/ اشتغال یک میلیون نفری شیر و لبنیات منهای نفت: درآمد یک میلیارد دلاری پسته ایران/ هیچ کشوری توان تولید پسته مرغوب ایران را ندارد همه ابعاد تحریم؛ فرصت‌ها و تهدیدها تحریم‌ها به مبادلات ما با شرکت‌های کوچک اروپایی آسیبی نمی‌زند/ نرخ کنونی دلار بالاتر از نرخ واقعی آن است

نظارت جدی شهرداری بر تاکسی‌های اینترنتی

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت:بیش از ۱۰ سال است که حمایت جدی از حمل و نقل عمومی نشده و برهمین اساس در حوزه ناوگان و تجهیزات به مشکلاتی برخورده ایم.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 July 25
کد خبر: ۱۴۴۰۳۲

به گزارش راهبرد معاصر، سید مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در نشست خبری ظهر امروز خود درباره اهداف و فعالیت‌های سازمان و معاونت حمل و نقل ترافیک گفت: حمل و نقل مهمترین، اساسی‌ترین و پیچیده‌ترین موضوع کلان شهرها است.

وی ادامه داد: دغدغه شهروندان بیش از ۸۰ درصد شهرهای دنیا حمل و نقل ترافیک است و در مأموریت‌های شهرداری نیز حمل و نقل از اهمیت بسزایی برخوردار است.

شفیعی درباره حمل و نقل ترافیک تهران گفت: در این حوزه عقب ماندگی بسیاری وجود دارد و بیش از ۱۰ سال است که حمایت جدی از حمل و نقل عمومی نشده و بر همین اساس در حوزه ناوگان و تجهیزات به مشکلاتی برخورده‌ایم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: در تمامی حوزه‌های حمل و نقل عقب ماندگی وجود دارد و بر همین اساس قرارگاهی تشکیل‌شده است و ۶۰ پروژه اصلی تعریف شده است.

شفیعی با بیان اینکه حمل و نقل ترافیک یکی از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری است گفت: ایشان در بیانات خود به راهکارهای علمی برای حل ترافیک اشاره کردند.

شفیعی با اشاره به حوزه منابع حمل و نقل عمومی گفت: منابع مهمترین مشکل این حوزه است و حمایتی از این حوزه نشده است، تهران به ۵۳۰ هزار میلیارد تومان منابع احتیاج دارد اما این عدد به هیچ وجه در توان مدیریت شهری نیست.

وی ادامه داد: نیازهای تهران در حوزه حمل و نقل عمومی به هیچ وجه در توان شهرداری نیست و هیچگاه شهرداری نمی‌تواند به تنهایی مشکل حمل و نقل تهران را حل کند و وضع موجود به دلیل عدم کمک دولت بوده است.

معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در گذشته حمایت دولت وجود داشت اما اکنون ازبین رفته است گفت: بیش از ۸۰ درصد منابع اتوبوس‌هایی که در گذشته وارد تهران می‌شدند را دولت تأمین می‌کرد و پس از سال ۸۶ این اتفاق تدریجاً ازبین رفت.

شفیعی اظهار کرد: در گذشته یک سوم هزینه برعهده مسافر، یک سوم بر عهده دولت و یک سوم برعهده شهرداری بوده اما اکنون ۹۰ درصد هزینه جابه جایی مسافران بر عهده شهرداری است.

حدود ۱۰۰ درصد اتوبوسرانی تهران فرسوده است

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد اتوبوسرانی تهران فرسوده است، گفت: همچنین ۱۰۰ درصد ون‌های تهران و ۵۰ درصد تاکسی‌ها فرسوده هستند و باید ناوگان جدید به شهر تزریق شود زیرا عدم تزریق منابع به حمل و نقل عمومی منجر به این فرسودگی شده است.

معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به منابع به دست آمده از جریمه‌ها بیان کرد: این ۴ هزار میلیارد تومان اصل طلب شهرداری در این حوزه است اما طی سال‌های اخیر این منابع به شهرداری تهران تخصیص نیافته است.

شفیعی درباره تأمین منابع از طریق شیوه‌های جدید گفت: مشارکت با بخش خصوصی و TOD از جمله راهکارهایی برای به دست آوردن منابع است.

وی گفت: بسته کاملی شامل مدهای کامل حمل و نقل عمومی از مترو تا موتورهای برقی تهیه شده است.

معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران در رابطه با سامانه مترو گفت: ۲۴۵ کیلومتر شبکه فعال مترو در تهران وجود دارد و از نظر طول شبکه مترو در رتبه ۲۰ جهانی و هزینه ساخت مترو در تهران حدود ۴۵ میلیون دلار و نصف متوسط جهانی است.

تهاتر نفت با واگن‌های مترو برای توسعه حمل و نقل عمومی

شفیعی ادامه داد: ساخت ۳۳ کیلومتر مترو و حداقل ساخت ۹ ایستگاه مترو، اورهال ۴۰۰ دستگاه مترو، فعال سازی ۳ قرارداد تأمین واگن نیز در دستور کار است. تأمین ۶۳۰ واگن با چین درحال پیگیری است و دولت مسئول تأمین پیش پرداخت است و مجوزهایی از سوی دولت برای تهاتر نفت در دستور کار قرار گرفته و از ۲ سال بعد از تأمین پیش پرداخت روند تحویل واگن‌ها آغاز می‌شود.

وی گفت: قراردادی با مپنا برای ۲۴۹ واگن مترو در دستور کار است و مجموع این واگن‌ها وضعیت متروی تهران را متحول می‌کند و ظرفیت جا به جایی مسافران چندین برابری می‌شود.

معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به کمبود قطعات مترو گفت: ۸۰۰ میلیارد تومان منابع ارزی بلوکه شده درحال آزاد شدن است و همچنین قرارداد ۸۰۰ میلیارد تومانی با بانک هر به کمک این منابع می‌توان خطر جدی تجهیزات را حل کرد.

شفیعی با اشاره به اتوبوس‌های فعال تهران گفت: درحال حاضر ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس وجود دارد که ۲ هزار ۳۰۰ دستگاه اتوبوس قابل اورهال هستند و برای رسیدن به شرایط قابل قبول به ۵ هزار دستگاه اتوبوس احتیاج داریم.

اتوبوس‌های تهران را با چنگ و دندان نگه داشته‌ایم

وی تصریح کرد: اتوبوس‌های تهران را با چنگ و دندان نگه داشته‌ایم و از نظر اقتصادی استفاده از این اتوبوس‌ها اشتباه است اما آنقدر اتوبوس گران است که شهرداری به تنهایی نمی‌تواند اتوبوس خریداری کند.

معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران گفت: اگر ۹۰۰ دستگاه اتوبوس از سمت وزارت کشور تأمین شود شاهد تحولی جدی خواهیم بود همچنین امیدواریم از مهر ماه روند تحویل ۵۰ درصد اتوبوس برقی که توسط بخش خصوصی خریداری شده است وارد تهران شود.

شفیعی با اشاره به اورهال اتوبوس‌ها گفت: امسال هزار و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس اورهال می‌شود.

وی درباره اتوبوس‌های دست دوم بیان کرد: ما با ناوگان درحال نابود شدن مواجه هستیم من نمی‌دانم منتقدان این کار آیا تاکنون سوار اتوبوس‌های خراب و بدون کولر شده اند یا خیر ما باید از زیر سنگ هم اتوبوس تأمین کنیم.

معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: بخش خصوصی اعلام کرده است که می‌تواند با یک پنجم قیمت اتوبوس‌های اروپایی که دارای کیفیت زیست محیطی هستند را وارد تهران کند.

اتوبوس‌هایی که وارد تهران می‌شوند متناسب با ایستگاه‌های موجود هستند

شفیعی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، مبنی بر اینکه آیا اتوبوس‌های دست دومی که وارد تهران می‌شوند متناسب با استانداردهای ایستگاه‌ها و خطوط ویژه اتوبوسرانی تهران هستند یا خیر گفت: برخی از ایستگاه‌های تهران نسبت به ایستگاه‌های سایر کشورها تفاوت دارد.

وی ادامه داد: در خطوط بی آر تی در دنیا معمولاً از درب چپ استفاده نمی‌شود اما من نمی‌دانم با چه تدبیری برخی از اتوبوس‌های تهران چپ در هستند و ایستگاه‌ها در وسط مسیر تعبیه شده اند اما باید بگویم تمام اتوبوس‌های خریداری شده دربشان در سمت راست قرار دارد و می‌توانیم آنها را در اکثر خطوط مورد استفاده قرار دهیم. اما مشکلی در رابطه با ارتفاع اتوبوس‌ها و ایستگاه‌ها وجود ندارد.

شفیعی بیان کرد: شهرداری به دنبال همکاری بیشتر با بخش خصوصی است و بصورت خرید خدمت مدل همکاری را با این بخش آغاز کرده است.

وی با اشاره به حوزه تاکسیرانی گفت: ۳ هزار و ۸۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده اند و علت اینکه نتوانستیم تاکسی‌های بیشتری را نوسازی کنیم عدم همکاری دولت و تخصیص منابع بود.

معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: اکنون خودروهای ۴۰۵ و سمند از روند تولید خارج شده‌اند و تنها خودروی سورن برای تاکسی‌ها وجود دارد و این خودرو گران است و ممکن است رانندگان برای نوسازی خودرو اقدامی نکنند.

شفیعی با بیان اینکه ۲ طرح در حوزه تاکسیرانی آغاز شده است و با اشاره به نوسازی ون‌های تهران گفت: ون‌های جدید تا پیش از آغاز مدارس وارد ناوگان می‌شوند و بازپرداخت این ون ها به عنوان یارانه جابه جایی مسافران پرداخت می‌شود و این یعنی رانندگان باید حداقل مسافری را جا به جا کنند و تعداد جابه جایی مسافران این ون‌های هوشمند کاملاً مشخص می‌شود.

تخصیص ۱۲۰ هزار جایگاه پارک حاشیه‌ای در تهران

وی با اشاره به پارک حاشیه‌ای گفت: پارک حاشیه‌ای به نفع شهرداری است و در این مدل قرار است هر فردی که خودرو خود را پارک می‌کند هزینه آنرا پرداخت کند.

معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: با این طرح ۱۲۰ هزار پارک حاشیه‌ای وارد مدار می‌شود.

شفیعی با اشاره برقی شدن موتور سیکلت‌ها گفت: قرار است در بستر تفاهم‌نامه شهرداری و شرکت پست موتورهای شرکت پست برقی شوند و این موتورها شارژی نیستند بلکه با تعویض باطری فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به تأمین اتوبوس دست دوم گفت: درحال حاضر ۵۰ دستگاه اتوبوس وارد مدار شده است و این اتوبوس‌ها انواع متعددی دارند و بسیار با کیفیت هستند و از یکی از برندهای آلمانی وارد می‌شوند البته هنوز هیچکدام از این اتوبوس‌ها وارد چرخه نشده اند.

معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران درباره قطار ملی گفت: یک رام قطار تولید شده است و تعدادی از تست‌های آن باقی مانده است و در صورت دریافت تمامی تاییده ها وارد مدار می‌شود.

شفیعی با اشاره به ۶۳۰ واگن مترو گفت: به وزارت نفت تکلیف شده تا تهاتر نفت و واگن‌های مترو صورت گیرد و قرار است به زودی برطرف شود.

وی گفت: درگذشته بخش خصوصی هیچگاه متولی بهره برداری از مترو نبوده است اما اکنون این اتفاق رخ داده است اما اکنون بخش خصوصی وارد عمل شده و باید پشتیبانی‌های مالی و مشوق‌های بسیاری از این امر داشته باشیم.

معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: از محل عوارض کسر پارکینگ هزینه‌ای در یک صندوق خاص باقی می‌ماند و این هزینه تبدیل به ساخت پارکینگ می‌شود. ۱۶ نقطه در سطح شهر تهران مشخص شده است و ۸ نقطه آن تأیید شده است.

شفیعی ادامه داد: علاوه بر استفاده از ظرفیت پارکینگ‌های مکانیزه تعدادی سرمایه گذار نیز برای پارکینگ سازی وارد عمل شده‌اند.

توسعه شبکه مترو برای تأمین قطار متوقف نمی‌شود

وی تصریح کرد: هیچ راه حلی جز بستن قرارداد برای تأمین واگن وجود ندارد و کسری و کمبود واگن‌ها به دلیل غفلتی است که در گذشته وجود داشته ما نمی‌توانیم توسعه شبکه را متوقف کنیم.

معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران گفت: واردات یک راهکار موازی برای تأمین اتوبوس‌ها است و در یک دوره کوتاه مدت واردات اتوبوس به نفع تهران است.

شفیعی با اشاره به تاکسی‌های اینترنتی گفت: مدیریت حمل و نقل بر عهده شهرداری است اما عملاً در حوزه تاکسی‌های اینترنی شهرداری در این حوزه اقدامی نمی‌کند اکنون هیچ نظارتی بر این تاکسی‌ها وجود ندارد و سعی ما این است که در این حوزه نظارتی داشته باشیم و به سمتی برویم که تاکسی‌های اینترنتی با شهرداری همکاری کنند./مهر

کلمات کلیدی: شهرداری شهرداری تهران
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار