ارقامی نجومی از کاسبی میلیاردی سلبریتی‎های ایران در اینستاگرام-راهبرد معاصر
کاهش قیمت دلار در مرکز مبادلات ارزی+ جدول افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه+جدول وزارت دفاع: عملیات «وعده صادق» توان بازدارندگی کشور را برای جهانیان به نمایش گذاشت رئیس جمهور اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی را ابلاغ کرد هشدار هواشناسی/ ورود سامانه بارشی به کشور خبر جدید ازنقل و انتقالات استقلال محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب! اعلام زمان آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات شورای رقابت ابهامات خودرویی سایپا را پاسخ داد ارزیابی آمادگی دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات با حضور سرلشکر باقری وزیر کار: دستمزد کارگران طبق مصوبه شورای عالی کار پرداخت خواهد شد سردار شکارچی: قدرت بازدارندگی ایران مانع تهاجم دشمنان است فرمانده سپاه اصفهان: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان ۱۴۰۳ اعلام شد+ جزئیات آرام‌شدن بازار ارز و طلا از امروز با فروکش تنش‌های سیاسی سهمیه‌ رانتی ارز/تخصیص ۸۰۰ میلیونی موتور و بازار ملتهب خودرو خوردن بال و گردن مرغ برای سلامتی ضرر دارد؟ صد رحمت به توپ میرزا آقاسی! سامانه املاک مهم‌ترین زیرساخت برای ساماندهی بازار اجاره‌بها تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد!/ اگر نکونام بماند... آمریکا یک میلیارد دلار دیگر تسلیحات به اسرائیل می‌دهد مصوبه مزد ۱۴۰۳ مطابق ماده ۴۱ قانون کار نیست قیمت جهانی طلا امروز 1 اردیبهست 1403 امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر شبیه اسباب‌بازی بچه‌ها بود آمریکا هرگونه حمله هوایی در داخل خاک عراق را رد کرد قیمت خودرو‌های ایران خودرو و سایپا امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول حمله هوایی به یک پایگاه نظامی حشد الشعبی در عراق قیمت دلار و یورو و نرخ ارز امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول واکنش دستیار رئیسی به تذکر رهبری درباره نحوه برخورد با بی حجاب‌ها واکنش سخنگوی سپاه به ادعای آسیب‌دیدن نیروگاه دیمونا در حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی حرکت غیراخلاقی اسماعیلی‌فر پس از گل‌زنی برای پرسپولیس بهترین زمان برای مصرف قهوه سخنان مربی پرسپولیس بعد از پیروزی مقابل صنعت نفت خواص شگفت انگیز لیموی یخ زده خبر مهم از اعمال افزایش حقوق ها در سال جدید خبر خوب درباره طرح نهضت ملی مسکن/چند واحد تحویل متقاضیان شده است؟ اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد/ باید مانع حمله به رفح شد امیر عبداللهیان: حمله ایران ضروری بود چون ایران گزینه دیگری جز آن نداشت گوترش: اسرائیل جهنم شعله‌ور در غزه به راه انداخته است کارشناسی داوری دیدار پرسولیس و صنعت نفت درمورد پنالتی و یک گل مشکوک پرسپولیس جدول لیگ برتر ایران امروز 30 فروردین 1403 پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیس‌جمهور تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد امیرعبداللهیان: ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد کمبود این ۶ ویتامین‌ باعث سردرد و میگرن می‌شود هشدار شدیدالحن رئیس جمهور ایران به اسرائیلی‌ها؛ خطا نکنید شوک دوباره به پرسپولیس؛ یک ستاره دیگر مصدوم شد! یک منبع آگاه: ادعای «معاریو» درباره حمله به دیمونا توسط ایران کذب است منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد نتیجه دیدار پرسپولیس و صنعت نفت امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + خلاصه دیدار اعلام رای کمیته انضباطی درباره شکایت ذوب آهن از پرسپولیس گفتگوی تلفنی محمد مخبر و نخست وزیر سوریه یارانه این خانوار‌ها واریز شد+ جزئیات و مبلغ توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به استان‌های درگیر سیل کنعانی: شایسته بود سران اروپا و گروه ۷ قدردان ایران باشند آغاز سال تحصیلی از "مهر" به "شهریور" تغییر می‌کند؟! حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه اسرائیلی المالکیه واکنش طالبان به به رزمایش روسیه و تاجیکستان رئیس قوه قضاییه:مسئولان قضایی در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم تدابیر مقتضی را اتخاذ کنند مجازات سنگین در انتظار مجرمان آزمون سراسری کیفیت هوای تهران چطور است؟ جزئیات تعرفه‌های پزشکی اعلام شد رای پرونده کثیرالشاکی "کینگ‌مانی" صادر شد توافق ایران و پاکستان برای آزادی زندانیان ۲ کشور زمان برگزاری مراسم یاد بود و تشییع رضا داودنژاد برائت از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی وظیفه و تکلیف شرعی است نرخ ویزیت پزشکان عمومی در سال ۱۴۰۳ واکنش حسین پاکدل به ادعای امین حیایی+ عکس اینفوگرافیک/ اعمال مشترک شب‌های قدر گاندو و پایتخت جدید در ۱۴۰۳ ساخته می‌شوند شب‌های قدر هیئت کجا برویم؟ + آدرس و جزئیات دستگیری عاملان جنایت هولناک در بوستان نهج البلاغه توضیحات سختگوی وزارت بهداشت درباره علت مرگ دکتر بخشی توضیحات سخنگوی شهرداری تهران درباره ساخت مسجد قیطریه منطق ساخت مساجد در پارک‌های بزرگ چیست؟ اعلام تمهیدات ترافیکی شب‌های قدر در تهران برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید آیا حمام کردن و یا شنا در استخر، روزه را باطل می‌کند؟ آغاز پخش ویژه برنامه‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ از تلویزیون سومین سالگرد آیت‌الله مصباح یزدی با حضور رئیس‌جمهور اولویت فیش عمره و حج چگونه استعلام شود؟ لوح| شکست خوردگان در باتلاق نسل کشی اطلاع نگاشت| کودکان غزه زیر آوار جنگ کاریکاتور| آمریکا؛ شریک جرم قطعی پیکر آتیلا پسیانی بعد از چند روز به ایران رسید + عکس مرتضی پورصمدی درگذشت سروده‌هایی در رثای عباس‌بن علی(ع)/ از مشک پاره اشک فرات است می‌چکد؛ غیر از لب تو نیست مگر آرزوی آب برای درخواست گذرنامه زیارتی به این 2 هیأت مراجعه کنید اینفوگرافیک|کریدور شمال به جنوب، رقیب جدی برای کانال سوئز عباسعلی براتی‌پور درگذشت امشب مهمانی برویم، فطریه‌مان با چه کسی است؟ نظر 10 مرجع تقلید درباره میزان زکات فطره که فردا باید پرداخت کنیم اینفوگرافیک| الزامات و لوازم تحقیق رشد اقتصادی اینفوگرافیک|هدیه ۱۱ میلیارد دلاری ایرانی‌ها به اقتصاد ترکیه اینفوگرافیک| هراس پدرخوانده‌های داعش از سپاه پاسداران اینفوگرافیک|ایران؛ یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های گاز دنیا اینفوگرافیک| اما و اگر‌های مالیات بر عایدی سرمایه اینفوگرافیک| شهید حاج قاسم سلیمانی از نگاه رهبر معظم انقلاب طرح | رهبرانقلاب: با ایران قوی مخالفند اینفوگرافیک| بزرگترین تولید کنندگان اورانیوم جهان اینفوگرافیک/ نقشه کامل مسیرهای پیاده‌روی اربعین + هزینه‌ها اینفوگرافیک | ایران چهاردهمین اقتصاد جهان، در سال ۲۰۲۲ ماجرای لغو مجوز صوت و تصویر «روبیکا»+ علت جزئیات تکمیلی نتایج شمارش آرای ریاست جمهوری 1400+ آمار دقیق نتیجه نهایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری تهران 1400 نتایج انتخابات شورا‌ی شهر استان تهران ۱۴۰۰+ اسامی آرای آیت الله رئیسی در تهران چقدر بود؟ نتایج انتخابات شورای شهر اراک 1400 نتایج انتخابات شورای شهر قزوین 1400 نتایج انتخابات شورای شهر کرمانشاه 1400 آمار دقیق انتخابات ریاست جمهوری 1400 به تفکیک استان‌ها+ جدول نتایج انتخابات شورای شهر ایلام 1400 نتایج انتخابات شورای شهر قم 1400 نتایج انتخابات شورای شهر ساری 1400 نتایج انتخابات شورای شهر تبریز ۱۴۰۰ نتایج انتخابات شورای شهر سنندج ۱۴۰۰ نتایج انتخابات شورای شهر همدان 1400 نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری 1400/ آیت الله رییسی برنده انتخابات سیزدهم جدی‌ترین تهدید سایبری فعلی علیه ایران چیست؟ حکمرانی داده‌ها در دنیای دیجیتال مصادیق مجرمانه محیط زیستی جدید در فضای مجازی اعلام شد جریمه سنگین اپل از سوی سازمان ضد انحصار روسیه آپدیت جدید «تلگرام» به جنگ با «کلاب هاوس» رفت کلاب هاوس هک شد/ افشای اطلاعات شخصی ۱.۳ میلیون کاربر سارا بهرامی مهمان این هفته برنامه همرفیق+عکس تأیید هک اطلاعات ۱۵ هزار کاربر آمریکایی ۱۴.۵ میلیون آمریکایی به اینترنت ثابت دسترسی ندارند درخواست ترامپ از ایالت‌های آمریکا درباره غول‌های فناوری افزایش ظرفیت لایو اینستاگرام وقتی عربستان ثروتمند و نفت‌خیز هم از اینفلوئنسرها مالیات می‌گیرد همسریابی در فضای مجازی و کلاهبرداری از مردم اقوام ایرانی «اقلیت» نیستند تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت شیشه کریستال تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت آرد و گندم تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت دامپروری و دام گوشتی تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت دانه های روغنی تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت شیرینی و شکلات تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت فرش تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت نساجی تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت چوب و مبلمان شکست استثناگرایی آمریکایی در عصر ترامپ به سمت دنیای پس از دلار پیش می رویم؟ خروج ترامپ از برجام؛ فشار حداکثری و نتایج حداقلی آیا عراق می تواند از نیروهای امریکایی خالی شود؟ مرگ ابوبکر البغدادی؛ کشته شدن سرکرده داعش چه پیامدی دارد؟ بازوهای نیابتی ایران در منطقه قدرتمندتر از همیشه درس‌های جنگ یمن برای اسرائیل وحدت میان جریان های سیاسی ایران در سایه سیاست فشار حداکثری آمریکا دولت پنهان در لبنان شکست سیاست فشار حداکثری ترامپ در قبال ایران/درهای مذاکره با ایران باز است طرح صهیونیست ها برای اشغال دره اردن رویای چین در هفتاد سالگی؛ خیلی دور، خیلی نزدیک سبک مبارزه تشکیلات خودگردان و اتحادیه اروپا برای حفظ کرانه باختری طرحی برای ایجاد یک سازه امنیتی در خاورمیانه تاریخ سری فشار اسرائیل برای حمله به ایران بررسی صنعت انیمیشن در منهای نفت/ ژاپن چگونه صنعت انیمیشن جهان را قبضه کرد؟ + فیلم منهای نفت: درآمد 16 هزار بشکه نفت تنها در یک سوله پرورش ماهی بررسی صنعت پرورش ماهی در مستند منهای نفت + تیزر بررسی صنعت لبنیات در مستند منهای نفت/ اشتغال یک میلیون نفری شیر و لبنیات منهای نفت: درآمد یک میلیارد دلاری پسته ایران/ هیچ کشوری توان تولید پسته مرغوب ایران را ندارد همه ابعاد تحریم؛ فرصت‌ها و تهدیدها تحریم‌ها به مبادلات ما با شرکت‌های کوچک اروپایی آسیبی نمی‌زند/ نرخ کنونی دلار بالاتر از نرخ واقعی آن است

ارقامی نجومی از کاسبی میلیاردی سلبریتی‎های ایران در اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام به محملی برای کاسبی‌های میلیاردی سلبریتی‌ها از محل تبلیغات تبدیل شده است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 20
کد خبر: ۲۲۸۴۹
 

به گزارش راهبرد معاصر؛ شبکه اجتماعی اینستاگرام از سال ۲۰۱۰ وارد بازار شد. محبوبیت روزافزون این شبکه و آسان بودن اشتراک گذاری تصاویر در آن، باعث شده تا در حال حاضر اینستاگرام به بستری برای ظهور چهره‌های شناخته شده مجازی تبدیل شود که دنیای بازاریابی مجازی را متحول کرده‌اند.

 

نتایج نظرسنجی منتشرشده، حاکی از افزایش چشمگیر استفاده از رسانه‌های اجتماعی در میان مردم است. در این گزارش که رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی یکی در نظر گرفته شده است، نشان می‌دهد در نیمه فروردین سال ۹۷، ۱۷.۷ درصد از افراد بالای ۱۸ سال کشور از اینستاگرام استفاده می‌کردند، این عدد در خردادماه و پس از فیلترشدن تلگرام به ۳۲.۲ درصد افزایش‌یافته است. نکته قابل‌توجه، حضور ۵۴ درصدی جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال ایرانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام است.

 

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در آخرین آمارگیری خود در پایان سال ۹۷ تعداد کاربران اینترنت در ایران را ۷۴ میلیون و ۵۱۸ هزار اعلام کرده است. وب سایت استاتیستا نیز در گزارشی تعداد کاربران ایرانی اینستاگرام را حدود ۲۴ میلیون نفر اعلام کرده است. به عبارت دیگر، حدود ۳۲ درصد از کاربران اینترنت در ایران، در اینستاگرام نیز فعال هستند. این تعداد کاربر، به معنای استفاده ۳۰ درصد از جمعیت ایران از اینستاگرام است. این تعداد کابر، ایران را در استفاده از اینستاگرام، بعد از کشور‌های آمریکا، برزیل، هند، اندونزی، روسیه، ترکیه و ژاپن در هشتم جهان قرار می‌دهد.

 

ظهور سلبریتی‌های اینستاگرامی

تحقیقات مرتبط با اینستاگرامر (Instagramer)، خرده سلبریتی (Micro- Celebrity)، تاثیرگذار (Influencer)، بازاریابی نفوذگر (Influencer Marketing) و ... موضوع پیدایش و رشد ستاره‌های دنیای اینستاگرام است که با بهره‌مندی از قابلیت‌های این شبکه اجتماعی توانسته‌اند به شهرت برسند.

 

تری سنفت از اولین محققانی بود که در کتاب خود تحت عنوان «دختران دوربینی: سلبریتی و جامعه در عصر شبکه‌های اجتماعی»، به توضیح ظهور نسل جدیدی از افراد مشهور در فضای مجازی پرداخت که شهرت خود را مدیون شبکه‌های اجتماعی هستند. تحقیقات او و سایر پژوهشگران با تمرکز بر سلبریتی‌های اینستاگرامی حاکی از این نکته است که قدرت یک سلبریتی اینترنتی و تأثیری که بر هواداران خود می‌گذارد مرهون نمایشی است که وی از جنبه‌های مختلف زندگی خود دارد؛ نمایشی مستمر و با تمرکز بر زندگی روزمره آنها.

 

اهمیت ظهور این چهره‌های مجازی تا اندازه‌ای است که Statista که یک پورتال آنلاین به منظور دسترسی به آمار و اطلاعات بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ مطالعه است به صورت ماهانه یا فصلی اطلاعات مرتبط با تعداد فالوور‌های سلبریتی‌های اینستاگرامی کشور‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون مانند ورزش، غذا، مد و ... را گزارش می‌کند.

 

این پورتال همچنین در آخرین آماری که بر حسب نمودار از تعداد کاربران اینستاگرام تا آپریل ۲۰۱۹ منتشر کرده بود، نشان داده است که آمریکا با تعداد ۱۱۰ میلیون نفر، بیشترین تعداد کاربران اینستاگرام را دارد.

 

دنبال کنندگان چند میلیونی ستاره‌های اینستاگرام

اگرچه اینستاگرام کمی با تاخیر وارد ایران شد، اما این شبکه اجتماعی به سرعت توانست راه خود را در سبک زندگی کاربران ایرانی باز کند و به تبعیت از الگو‌های خارجی، شاهد فعالیت نسل جدیدی از سلبریتی‌ها در این فضا و در حوزه‌های مختلفی مانند جهان گردی، غذا، مد، ورزش و ... هستیم که به بیان دیدگاه‌ها و عقاید خود به طور مستقیم می‌پردازند و تحت عناوین مختلف مانند بلاگر، اینستاگرامر و یا اینفلوئنسر به فعالیت پرداخته و به تبع داشتن تعداد دنبال کنندگان بالا، منبع معتبری برای تبلیغات کالا‌ها و محصولات برند‌های تجاری محسوب می‌شوند. برای نمونه «..» دختر جوانی است که به واسطه انتشار تصاویر و ویدیوهایش در زمینه سبک زندگی خود در حال حاضر ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر طرفدار دارد. شهرت وی و امثال آن در شبکه اجتماعی اینستاگرام تا اندازه‌ای است که صفحه اینستاگرامی سگ وی به طور جداگانه ۱۲۰ هزار دنبال‌کننده دارد و به تازگی مجله فوربز او را به عنوان تاثیرگذارترین بیوتی اینفلوئنسر دنیا در سال ۲۰۱۹ معرفی کرده است.

 

سلبریتی‌های اینترنتی؛ جزو ۱۰۰ مساله کلان کشور

رشد روزافزون سلبریتی‌های اینترنتی در ایران به اندازه‌ای است که مرکز بررسی‌های استراتژیک طی تحقیق که تحت عنوان «آینده‌پژوهی ایران در سال ۹۷» منتشر کرد، از این موضوع به عنوان یکی از ۱۰۰ مساله کلان کشور نامبرده است. در این پیمایش «مرجعیت فرهنگی» سلبریتی‌های جدید و غیررسمی در شبکه‌های اجتماعی و مهاجرت مردم به این فضاها، به عنوان «مسائل در حال ظهور ایران» در سال‌های پیش رو معرفی شده است. چرا که وقتی یک پدیده اجتماعی شکلی «افراطی» به خود می‌گیرد، می‌تواند به «مسأله» و معضل اجتماعی بدل شود.

 

گردش مالی هنگفت ایجاد شده به وسیله خرده‌سلبریتی‌ها از موضوعاتی است که در این پژوهش به آن‌ها پرداخته شده و در عین حال مورد انتقاد قرار گرفته است.

 

تعرفه تبلیغات چند؟

نرخ‌های تبلیغات در صفحه‌های اینستاگرام و توسط چهره‌هایی که در این شبکه اجتماعی برای اکثریت کاربران شناخته شده هستند، متفاوت است. گزارش روزنامه‌ها نشان می‌دهد که یک چهره شناخته شده با ۲ میلیون دنبال کننده برای هر تبلیغ در صفحه خود ۸ تا ۱۶ میلیون تومان می‌گیرد.

 

بر اساس بررسی‌ها دارندگان صفحات مد و فشن که اغلب در پسوند اسامی آنها، کلمه «بیوتی» هم دیده می‌شود، بیشترین تعداد دنبال کنندگان را دارند و نرخ تبلیغات هم به همان نسبت متفاوت است. دارنده یکی از صفحات مد و زیبایی که فعالیت اصلی او معرفی محصولات آرایشی و بهداشتی برند‌های تجاری با تعداد دنبال‌کنندگان ۵۲ هزار نفر است، برای هر تبلیغ حدود ۵ میلیون تومان دریافت می‌کند. این قیمت در استوری چیزی در حدود ۲ تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

 

تعداد فالوورها، مهم‌ترین ملاک در تعیین نرخ تبلیغ محسوب می‌شود. از طرفی با توجه به قابلیت‌های شبکه اجتماعی اینستاگرام نحوه اشتراک عکس، ویدئو، استوری و حتی مدت زمانی که تبلیغ در صفحه می‌ماند، متغیر است و به همان نسبت هم قیمت بالا و پایین می‌شود.

 

در این میان، هستند چهره‌هایی که صرفا با نمایش سبک زندگی خود، چند هزار دنبال کننده جذب کرده و از این طریق به تبلیغات می‌پردازند. برای نمونه «.. و ...» از چهره‌های شناخته شده در اینستاگرامند که به‌واسطه ایران‌گردی و سفر به مناطق محروم و کمک برای بازسازی این مناطق به شهرت دست یافته‌اند.

 

صفحه «..» در حال ۵۶۲ هزار دنبال کننده دارد و لابه‌لای پست‌هایی که او از زندگی روزمره خود و خانواده‌اش منتشر می‌کند، تبلیغ خدمات و کالا‌های برند‌های تجاری مختلف از محصولات آرایشی و بهداشتی، شرکت‌های مسافرتی و ... به چشم می‌خورد. به گفته ادمین صفحه ...، تعرفه تبلیغات به‌صورت بنر یا تیزر در هر استوری ۱ میلیون تومان است.

 

دیگر چهره شناخته شده در اینستاگرام، دختری است حدوداً ۳۰ ساله که فعالیت اصلی پیج او به معرفی رستوران‌های سراسر کشور اختصاص دارد. نحوه این فعالیت هم به این شکل است که او برای معرفی هر رستوران به محل موردنظر می‌رود و غذا می‌‎خورد و در حین خوردن غذا با آب‌وتاب از مزه غذا برای دنبال کنندگانش می‌گوید. همین معرفی برای مشتریانی که بخواهند این چهره رستورانشان را معرفی کند در قالب استوری ۶۰۰ هزار تومان و هر پست ۱ میلیون تومان آب می‌خورد.

 

ادمین یکی دیگر از چهره‌های شناخته شده در اینستاگرام که به دلیل ساخت ویدیو‌های کوتاه یا همان دابسمش در حال حاضر ۷۱۵ هزار نفر دنبال کننده دارد، پس از پنج روز پیگیری خبرنگار، دسته‌بندی جالبی از تعرفه تبلیغات برای انتشار در صفحه شخصی‌اش اعلام می‌کند. تعرفه پست یک روزه، بصورت عکس یا ویدئوی ارسالی یک میلیون تومان؛ پست یک روزه با گیفت ارسالی یک میلیون تومان و پست عکس دائم با گیفت ارسالی ۲ میلیون تومان. همچنین تعرفه تبلیغات در استوری از ۸۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان متغیر است و مشتریان در صورت تمایل و انتخاب یک پک مجزا که شامل ارسال ۴ استوری به صورت همزمان است، باید چهار میلیون تومان هزینه کنند.

 

در این میان باید‌ها و نباید‌هایی هم وجود دارد. برای نمونه عکس متفرقه برای پست قبول نمی‌شود و ویدئو حتما باید حرفه‌ای باشد یا اینکه ویدئو ارسالی برای پست قبل از واریز باید تایید شود؛ تبلیغ سالن‌ها و کار‌های زیبایی، کلینیک پوست و مو و دندانپزشکی‌ها هم فقط به صورت استوری و رزرو تایم همراه با فیش واریزی امکان پذیر است.

 

با اینفلوئنسرها، کمپین تجاری بساز!

بازخورد مثبت تبلیغات از سوی چهره‌های اینترتی، به شیوه دیگری هم موجب راه‌اندازی کسب و کار شده و آنهم تاسیس پلتفرم‌های بازاریابی است که تمرکز آن‌ها بر اینفلوئنسرمارکتینگ است و با جمع کردن سلبریتی‌های اینترنی در یک صفحه و درج مشخصات آن‌ها به عنوان یک واسطه عمل کرده و این فرصت را به شرکت‌ها می‌دهند تا با دسترسی راحت‌تر به اینفلوئنسر‌های طبقه بندی شده در حوزه‌های آشپزی، ورزش، خانه داری، سبک زندگی، تیستر، پدر، مادر، کودک، زندگی دو نفره، رنگی رنگی و ... کمپین تجاری خود را راه انداخته و از این طریق بازاریابی کنند.

 

در معرفی صفحه یکی از شرکت‌های فعال در این حوزه، نام برند‌های تجاری مختلفی از جمله ال جی، صنایع غذایی رامک، گروه صنعتی گلرنگ و حتی بانک سامان به چشم می‌خورد که به عنوان مشتریان این شرکت بازاریابی معرفی شده‌اند.

 

کارشناس فروش این شرکت از نحوه راه‌اندازی کمپین با اینفلوئسر‌هایی می‌گوید که با شرکت همکاری دارند. به گفته این کارشناس فروش، هزینه هر اینفلوئنسر با توجه به حوزه کاری، کلاس اینفلوئسر و تعداد فالوور‌ها متغیر است، اما در عوض مشتری این حق را دارد که خط قرمز تبلیغ خود از طریق اینفلوئنسر‌ها را مشخص کند تا جایی که تصمیم بگیرد پوشش اینفلوئنسر انتخابی به چه شکل باشد.

 

او در خصوص سقف و کف قیمت‌های کمپین می‌گوید: «هزبنه تبلیغ از طرف اینفلوئنسر‌هایی که ۱ میلیون نفر و بیشتر دنبال کننده داشته باشند چیزی در حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان است و برای کسایی که بین ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون نفر دنبال کننده داشته باشند باید حداقل ۳ میلیون تومان در نظر بگیرید؛ قیمت انتشار ویدئو هم متغیر و بین ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان و هزینه تبلیغ به صورت عکس هم ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.»

 

کارشناس فروش یکی دیگر از شرکت‌های فعال در این حوزه از محاسبه قیمت‌ها بر مبنای طبقه‌بندی سلبریتی‌های اینترنتی بر اساس دو دسته میکرواینفلوئنسر (۱۰۰ هزار نفر و بالا) و ماکرو اینفلوئنسر (۱ میلیون نفر و حتی بالاتر) می‌گوید.

 

او می‌گوید: «سقف مشخصی برای تبلیغ کالا‌ها و خدمات از سوی اینفلوئنسر وجود ندارد. بسته‌های تبلیغی ما هم متغیر و مبتنی بر بودجه مشتریان است؛ برخی دوست دارند تا ۱ میلیارد تومان هم هزینه کنند؛ اما کف قیمتی برای تبلیغ از سوی یک اینفلوئنسر که ۱۰۰ هزار دنبال کننده داشته باشد، ۵ میلیون تومان است.»

 

به گفته این کارشناس فروش، بسته‌های تبلیغی از سوی ماکرواینفلوئنسرها، گاهی تا ۲۰۰ میلیون تومان هم می‌رود و در این فاکتور علاوه بر کلاس اینفلوئنسر، تعداد بازدید ساعتی هم مهم است.

 

او در همین زمینه می‌گوید: «پیش آمده با اینفلوئنسری همکاری داشتیم که برای تبلیغ یک محصول در قالب یک استوری یا پست، برای یک ساعت ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کرد، اما در عرض یک هفته، هزینه خود را به ۷۰۰ هزار تومان تغییر داده است؛ دلیلش هم این است که برخی از اینفلوئنسر‌ها حتی طی ۳ روز ممکن است تعداد فالوور‌های خود را افزایش دهند و همین امر عاملی می‌شود تا آن‌ها هم به قیمت‌های خود اضافه کنند.»

 

 

منبع:اتاق بازرگانی ایران

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
تحلیل های برگزیده