رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تنگه هرمز در کنترل جمهوری اسلامی ایران است، گفت: اگر آمریکا محاصره را رها نکند، حتما تردد در تنگه هرمز محدود میشود.
معاون اول رئیسجمهوری با تأکید بر اهمیت راهبردی تنگه هرمز تصریح کرد: مدیریت تنگه هرمز با ایران است و اگر این مدیریت را در اختیار داشته باشیم، قادر خواهیم بود در برابر هر تحریمی مقاومت کنیم، هرچند پایان جنگ با پایان تحریمها علیه ایران همراه خواهد بود.
نماینده مجلس گفت: تهدید ترامپ درباره محاصره دریایی ایران یک بلوف سیاسی است.
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اعلام کرد که آمریکا و اسرائیل را به خاطر ترور مقامات کشورمان پاسخگو خواهیم کرد.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: هرگونه اقدام خصمانه علیه کشور با پاسخ متقابل و بازدارنده همراه میشود.
معاون اول رئیسجمهور گفت: همانطور که برای دفاع جانانه برنامه داریم، از «میدان» و زندگی مردم پشتیبانی میکنیم.