استقرار رادار پیشرفته فرانسوی در خاک عراق-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

استقرار رادار پیشرفته فرانسوی در خاک عراق

بنا بر اعلام نیروی هوایی عراق، یک رادار فرانسوی GM۴۰۰ که از شرکت«تالس» تحویل گرفته شده، وارد فاز عملیاتی شده است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 18
کد خبر: ۱۵۰۹۵۱

به گزارش راهبرد معاصر، نیروی هوایی عراق برای خرید چهار رادار از شرکت «تالس» قرارداد امضاء کرده و این رادارها به مرور قرار است وارد عراق شده و عملیاتی شوند.

 رادار GM۴۰۰ یک رادار AESA (آرایه فازی) سه بعدی پیش اخطار EW است و در باند S فعالیت می‌کند. همچنین این رادار بردی معادل ۵۰۰ کیلومتر داشته و قادر به کشف انواع موشک‌های بالستیک، کروز و انواع هواپیماها، جنگنده‌ها و پهپادها است.

طبق این گزارش، رادار GM۴۰۰  یک بمب افکن و یا یک جنگنده را از برد ۴۵۰ کیلومتری و یک موشک کروز را از برد ۲۵۰ کیلومتری رهگیری می‌کند و همچنین از توان اسکن تا ارتفاع ۳۰ کیلومتری از سطح زمین برخوردار است.

 رادار GM۴۰۰ این قابلیت را دارد که گروه بزرگی از اهداف را به طور همزمان ره‌گیری کند. برای راه‌اندازی دستی آن یک خدمه چهار نفره نیاز است و از سوی دیگر قابلیت راه اندازی از دور را نیز دارد.

عراق و فرانسه قراردادهای متعددی در حوزه نظامی امضاء کرده‌اند. در این راستا در فوریه گذشته سرلشکر «قاسم آل محمدی» فرمانده نیروی زمینی عراق از قصد این کشور برای خرید سامانه‌های توپخانه‌ عالی با دقت بالا و همچنین سامانه‌های تسلیحاتی مجهز به دید شب از فرانسه خبر داده بود.

نیروی هوایی عراق نیز به نوبه خود به دنبال جنگنده رافال فرانسوی است. «محمدرضا الحیدر»، رئیس کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق، در سپتامبر ۲۰۲۱ فاش کرد که عراق و پاریس قراردادی را برای این نوع جنگنده امضا کرده‌اند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار