واردات خودروی اقتصادی، لازمه شکستن انحصار بازار-راهبرد معاصر
علم‌الهدی: اول باید دین مردم را مدیریت کنیم و بعد دنیای آنان را پیام توئیتری پزشکیان به السیسی خطیب نماز جمعه تهران: بسترسازان نابودی زیرساخت‌های سوریه پاسخگوی امت اسلامی باشند الحاق شناور‌های بسیار پیچیده و تسلیحات ویژه به نیروی دریایی ارتش فرمانده سپاه خراسان‌جنوبی: آخرین نفری که خط مقدم نبرد با تکفیری‌ها در سوریه را ترک کرد یک پاسدار بود /برای ارتش سوریه جهاد معنایی نداشت ادای احترام فرمانده کل سپاه پاسداران به مقام شهید سلیمانی لاریجانی: یکی از راهبرد‌های دشمن این است که القاء کند همه خسته هستند و نباید به مردم کاری داشت ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی تا بهمن‌ماه تغییر کرد+ جزئیات نماینده مجلس: حتی فقیرترین کشور‌های آفریقایی هم این حد از کاهش ارزش پول را ندارند وزرای کار و دادگستری وارد شیراز شدند عملیات مشترک مرزبانان ایران و عراق در مقابله با سلاح‌های غیرمجاز پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت حاج سید علاءالدین میر محمد صادقی رئیس‌جمهور عازم قاهره شد رئیس‌جمهور فردا به مصر می‌رود تاجگردون: ۱۱ میلیارد دلار برای کالا‌های اساسی تخصیص یافت

واردات خودروی اقتصادی، لازمه شکستن انحصار بازار

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: برای شکستن انحصار بازار خودرو باید اجازه دهیم خودرو اقتصادی وارد شود که اکثریت اعضای کمسیون صنایع مجلس با آن موافق هستند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۰۱ دی ۱۴۰۳ - 2024 December 21
کد خبر: ۲۶۶۲۳۵

به گزارش راهبرد معاصر. حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی، گفت: به دلیل خودروهای بی‌کیفیت داخلی سالیانه بین 16 تا 20 هزار نفر در جاده کشته می‌شوند که بخش عظیمی از این فوتی‌ها به خاطر همین خودروهای بی‌کیفیت داخلیست. الان سالیانه 60 هزار نفر معلول به سازمان بهزیستی و جاهای دیگر اضافه می‌شود که به خاطر همین موضوع است.

 

وی با اشاره به بحث ناترازی بنزین، گفت: بحث‌هایی مطرح می‌شود که آیا خودروی داخلی مصرف بیشتری دارد یا خارجی؟ در هر حال کارشناسان این را می‌گویند که خودروهای داخلی مصرف بالاتری دارند و خودروی داخلی که 10 تا 8 لیتر مصرف بنزین دارد با خودرویی که 4 لیتر مصرف در 100 کیلومتر دارد تفاوت زیادی می‌کند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: چرا یک بازار انحصاری در اختیار عده خاص قرار گرفته است. الان بحث مافیا خودرو در داخل کشور مطرح است چطور باید این مافیا را بشکنیم. به هر کیفیت این انحصار باید شکسته شود خودروساز داخلی باید حرکت کند. الان 40 سال است که خودروساز تولید می‌کند و سال چهلم با 40 سال قبلش هیچ تفاوتی از نظر کیفیت نمی‌کند.

 

سلیمی با بیان اینکه این وضعیت کیفی خودروها ظلم به مردم است، گفت: هیچکس با تولید داخلی مخالف نیست ولی این وضعیتی که الان در حوزه خودروسازی است به هیچ وجه قابل تحمل نیست.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بازار خودرو انحصاری است، خاطرنشان کرد: در کمیسیون صنایع بحث‌های مفصلی در دوره قبل شد در حال حاضر هم در این کمیسیون اکثر همکاران اعتقاد دارند که برای شکستن این حصر ما باید اجازه بدهیم خودرو اقتصادی وارد شود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده