مهاجرانی: ما این همه جشن ملی داریم، هالووین کجا بود؟ امانی: دشمن صهیونیستی به دنبال اختلاف‌افکنی میان ملت‌های منطقه است عراقچی: دیپلمات‌ها با اتکا به نیروهای مسلح در میدان‌ها حضور می‌یابند آیت‌الله جوادی آملی: ملت از مدیران و مسئولین، طهارت و پاکی می‌خواهند تأکید پزشکیان بر تکمیل خطوط و اتصال ایستگاه‌های قطار حومه‌ای اشتغال هم‌زمان احمدنیا در ۲ دستگاه دولتی بررسی شود سرلشکر موسوی: ورود مؤثر پدافند غیرعامل به برنامه‌ریزی‌های ملی ضروری است هشدار تهران به گروسی درباره ادعاهای هسته‌ای یاک ۱۳۰ مقدمه حضور سوخو–۳۵ در ایران است؟ سردار وحیدی: افزایش سرمایه اجتماعی در تعامل و ارتباط با مردم است دولت چقدر کسری بودجه دارد؟ پزشکیان: طرح‌هایی مانند انتقال آب از خلیج‌فارس بسیار پر هزینه هستند/ دولت به دنبال راه‌حل‌های پایدار و بدون تبعات منفی است آملی لاریجانی: نتیجه حل مشکلات معیشتی باید سرسفره مردم دیده شود قالیباف: نه تسلیم می‌شویم و نه به اسارت در می‌آییم پزشکیان: حقوق و پاداش کارکنان براساس عملکرد پرداخت شود/ ضرورت کاهش هزینه‌ها

واردات خودروی اقتصادی، لازمه شکستن انحصار بازار

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: برای شکستن انحصار بازار خودرو باید اجازه دهیم خودرو اقتصادی وارد شود که اکثریت اعضای کمسیون صنایع مجلس با آن موافق هستند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۰۱ دی ۱۴۰۳ - 2024 December 21
کد خبر: ۲۶۶۲۳۵

به گزارش راهبرد معاصر. حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی، گفت: به دلیل خودروهای بی‌کیفیت داخلی سالیانه بین 16 تا 20 هزار نفر در جاده کشته می‌شوند که بخش عظیمی از این فوتی‌ها به خاطر همین خودروهای بی‌کیفیت داخلیست. الان سالیانه 60 هزار نفر معلول به سازمان بهزیستی و جاهای دیگر اضافه می‌شود که به خاطر همین موضوع است.

 

وی با اشاره به بحث ناترازی بنزین، گفت: بحث‌هایی مطرح می‌شود که آیا خودروی داخلی مصرف بیشتری دارد یا خارجی؟ در هر حال کارشناسان این را می‌گویند که خودروهای داخلی مصرف بالاتری دارند و خودروی داخلی که 10 تا 8 لیتر مصرف بنزین دارد با خودرویی که 4 لیتر مصرف در 100 کیلومتر دارد تفاوت زیادی می‌کند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: چرا یک بازار انحصاری در اختیار عده خاص قرار گرفته است. الان بحث مافیا خودرو در داخل کشور مطرح است چطور باید این مافیا را بشکنیم. به هر کیفیت این انحصار باید شکسته شود خودروساز داخلی باید حرکت کند. الان 40 سال است که خودروساز تولید می‌کند و سال چهلم با 40 سال قبلش هیچ تفاوتی از نظر کیفیت نمی‌کند.

 

سلیمی با بیان اینکه این وضعیت کیفی خودروها ظلم به مردم است، گفت: هیچکس با تولید داخلی مخالف نیست ولی این وضعیتی که الان در حوزه خودروسازی است به هیچ وجه قابل تحمل نیست.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بازار خودرو انحصاری است، خاطرنشان کرد: در کمیسیون صنایع بحث‌های مفصلی در دوره قبل شد در حال حاضر هم در این کمیسیون اکثر همکاران اعتقاد دارند که برای شکستن این حصر ما باید اجازه بدهیم خودرو اقتصادی وارد شود./ تسنیم

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار