ابلاغ «اصلاح آئین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان» آملی لاریجانی: فعلاً FATF در مجمع تشخیص قابل بررسی نیست انتصاب محسن اسماعیلی به سمت معاونت راهبردی و امور مجلس رئیس جمهور تصویب کلیات طرح اساسنامه سازمان ملی مهاجرت در کمیسیون امنیت ملی مجلس پزشکیان: ساختار تصمیم‌گیری و اجرایی ما کارآمد نیست اعلام جزئیات جدید از مذاکرات عمان قدردانی پزشکیان از رهبر انقلاب برای مجوز مذاکرات غیر مستقیم قالیباف: کسانی که در فقر شدید هستند باید مورد توجه جدی قرار بگیرند / ارز ترجیحی باید به کالای اساسی داده شود سرلشکر باقری: نیرو‌های مسلح در آمادگی کامل به سر می‌برند پزشکیان: برای ساخت مسکن محرومان با مشارکت خیرین و مردم اقدام خواهیم کرد موافقت کمیته هسته‌ای مجلس با روند مذاکرات عمان رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان نیرو‌های مسلح: دشمن از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی کلافه و عصبی است حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش: دیوار مرزی با افغانستان به انواع تسلیحات در لبه فناوری جهانی مجهز شده ابلاغ مصوبه شورای عالی اداری درباره نحوه انتخاب و انتصاب مدیران قائم‌پناه: روند مذاکرات امروز رضایت‌بخش بود

واردات خودروی اقتصادی، لازمه شکستن انحصار بازار

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: برای شکستن انحصار بازار خودرو باید اجازه دهیم خودرو اقتصادی وارد شود که اکثریت اعضای کمسیون صنایع مجلس با آن موافق هستند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۰۱ دی ۱۴۰۳ - 2024 December 21
کد خبر: ۲۶۶۲۳۵

به گزارش راهبرد معاصر. حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی، گفت: به دلیل خودروهای بی‌کیفیت داخلی سالیانه بین 16 تا 20 هزار نفر در جاده کشته می‌شوند که بخش عظیمی از این فوتی‌ها به خاطر همین خودروهای بی‌کیفیت داخلیست. الان سالیانه 60 هزار نفر معلول به سازمان بهزیستی و جاهای دیگر اضافه می‌شود که به خاطر همین موضوع است.

 

وی با اشاره به بحث ناترازی بنزین، گفت: بحث‌هایی مطرح می‌شود که آیا خودروی داخلی مصرف بیشتری دارد یا خارجی؟ در هر حال کارشناسان این را می‌گویند که خودروهای داخلی مصرف بالاتری دارند و خودروی داخلی که 10 تا 8 لیتر مصرف بنزین دارد با خودرویی که 4 لیتر مصرف در 100 کیلومتر دارد تفاوت زیادی می‌کند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: چرا یک بازار انحصاری در اختیار عده خاص قرار گرفته است. الان بحث مافیا خودرو در داخل کشور مطرح است چطور باید این مافیا را بشکنیم. به هر کیفیت این انحصار باید شکسته شود خودروساز داخلی باید حرکت کند. الان 40 سال است که خودروساز تولید می‌کند و سال چهلم با 40 سال قبلش هیچ تفاوتی از نظر کیفیت نمی‌کند.

 

سلیمی با بیان اینکه این وضعیت کیفی خودروها ظلم به مردم است، گفت: هیچکس با تولید داخلی مخالف نیست ولی این وضعیتی که الان در حوزه خودروسازی است به هیچ وجه قابل تحمل نیست.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بازار خودرو انحصاری است، خاطرنشان کرد: در کمیسیون صنایع بحث‌های مفصلی در دوره قبل شد در حال حاضر هم در این کمیسیون اکثر همکاران اعتقاد دارند که برای شکستن این حصر ما باید اجازه بدهیم خودرو اقتصادی وارد شود./ تسنیم

ارسال نظر