مدارس این شهر‌ها فردا چهارشنبه ۷ آبان تعطیل شد/ تاخیر در فعالیت ادارات خوزستان + جزئیات  وکیل مدافع پژمان جمشیدی: موکلم ممنوع الخروج نبوده است  خروج سهامدار اصلی بانک آینده از کشور صحت دارد؟ قاتل داروساز بازنشسته پای میز محاکمه؛ انگیزه جنایت خونین چه بود؟ قاتل امیر محمد خالقی بخشیده شد/ پزشکیان پیام داد هر دو مسیر تونل توحید امشب مسدود است تنبیه بدنی دانش آموز بوکانی؛ معاون مدرسه برکنار شد هشدار هواشناسی درباره باران، صاعقه و کاهش دما در ۱۲ استان کشور هواشناسی: تهران آخر هفته چهار درجه سرد می‌شود اعلام زمان برگزاری آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضا سال ۱۴۰۴ ایتا از دسترس خارج شد انحلال شورای شهر کرمانشاه رسماً ابلاغ شد جزئیات بازداشت ۱۳ نفر در شهرداری و شورای شهر کرمانشاه اعلام نتایج نهایی پذیرش دانشجو–معلم ۱۴۰۴ / جزئیات ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان + لینک جزئیات وام قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیونی برای هنرمندان معلول ارتفاعات تهران آخر هفته بارانی می‌شود

برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای مدارس و معلمان

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، برنامه‌های خود را برای مدارس، معلمان اعلام و بر لزوم تحول بر فرایند جذب، آموزش و ارزیابی معلمان تأکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 20
کد خبر: ۱۱۰۴۴۹

به گزارش راهبرد معاصر، یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تحول در نظام تعلیم و تربیت را لازم و ضروری خواند و اظهار کرد: پیگیری و اجرای این تحول تکلیف و مسؤولیتی خطیر است.

وی تصریح کرد: اگر برای مؤلفه‌های تحول در آموزش و پرورش یک هرم فرض کنیم، قاعده این هرم را مدارس و معلمان شکل می‌دهند؛ به این معنا که مسائل معلمان به عنوان کارگزاران اصلی نظام تعلیم و تربیت و یا به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، افسران این جبهه، در اولویت نخست قرار می‌گیرد.

وی، اهم این مسائل را معیشت، انگیزه و ارتقای توانایی‌های حرفه‌ای ذکر کرد و گفت: با توجه به کمبود معلم در کشور، تحول در فرآیند جذب، آموزش و ارزیابی معلمان باید در دستور کار قرار گیرد.

نوری، مدرسه را به عنوان قرارگاه تحول در جامعه مورد توجه خاص دانست و تأکید کرد: حذف تمرکز زائد و دست و پاگیر از فرآیند تصمیم‌گیری ضروری است و باید مدارس کشور، کانون اتخاذ تصمیم برای هر گونه تحول و دگرگونی باشند.

وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، افزود: استقلال مدرسه در راستای اجرای برنامه درسی و فعالیت‌های دانش‌آموزی اعم از منابع و فرآیند یادگیری و همچنین فوق برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید در اولویت اصلاح قرار گیرد./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار