پرداخت عیدی به معلمان در اعیاد پیش‌رو صحت دارد؟ هشدار نسبت به وزش باد شدید و رگبار در تهران/ پیش‌بینی کاهش دما تا ۱۱ درجه مینو محرز: بیماری مرس خطرناک‌تر از کرونا است و میزان مرگ آن بیش از ۶۰ درصد است آغاز فعالیت سامانه بارشی و کاهش دمای هوا در برخی استان‌ها جزئیات فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران در ۱۴ و ۱۵ خرداد جاده چالوس از ساعت ۱۰ یکطرفه می‌شود ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های گلستان طعمه آتش شد بازداشت اعضای باند قاچاق ۲۱ هزار گوشی تلفن همراه در بوشهر اعلام محدودیت‌های ترافیکی محور‌های پرتردد کشور از ۱۳ تا ۱۷ خرداد سخنگوی شهرداری تهران: قطع درختان چیتگر و سرخه‌حصار به دلیل آفت‌زدایی و تنش‌های آبی در سال‌های گذشته است کاهش محسوس دمای تهران از چهارشنبه تشدید بارش در ۵ استان/ احتمال وقوع سیل ابتلای مادر به سرخجه می‌تواند سبب سقط جنین شود شهادت مأمور انتظامی در خوزستان سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: سوالات امتحان نهایی قابل لو رفتن نیست/ اگر کسی مدرکی دارد، برای بررسی ارائه کند

برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای مدارس و معلمان

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، برنامه‌های خود را برای مدارس، معلمان اعلام و بر لزوم تحول بر فرایند جذب، آموزش و ارزیابی معلمان تأکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 20
کد خبر: ۱۱۰۴۴۹

به گزارش راهبرد معاصر، یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تحول در نظام تعلیم و تربیت را لازم و ضروری خواند و اظهار کرد: پیگیری و اجرای این تحول تکلیف و مسؤولیتی خطیر است.

وی تصریح کرد: اگر برای مؤلفه‌های تحول در آموزش و پرورش یک هرم فرض کنیم، قاعده این هرم را مدارس و معلمان شکل می‌دهند؛ به این معنا که مسائل معلمان به عنوان کارگزاران اصلی نظام تعلیم و تربیت و یا به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، افسران این جبهه، در اولویت نخست قرار می‌گیرد.

وی، اهم این مسائل را معیشت، انگیزه و ارتقای توانایی‌های حرفه‌ای ذکر کرد و گفت: با توجه به کمبود معلم در کشور، تحول در فرآیند جذب، آموزش و ارزیابی معلمان باید در دستور کار قرار گیرد.

نوری، مدرسه را به عنوان قرارگاه تحول در جامعه مورد توجه خاص دانست و تأکید کرد: حذف تمرکز زائد و دست و پاگیر از فرآیند تصمیم‌گیری ضروری است و باید مدارس کشور، کانون اتخاذ تصمیم برای هر گونه تحول و دگرگونی باشند.

وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، افزود: استقلال مدرسه در راستای اجرای برنامه درسی و فعالیت‌های دانش‌آموزی اعم از منابع و فرآیند یادگیری و همچنین فوق برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید در اولویت اصلاح قرار گیرد./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده