درخواست‌هایی از معاون رئیس جمهور برای حمایت از گردشگری-راهبرد معاصر
مشاهده پشه آئدس در برخی از شهر‌های سواحل جنوبی و شمالی سرپرست شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران منصوب شد ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا کلید خورد مرز مهران آخر هفته مسدود است + جزئیات هشدار زرد هواشناسی در پی افزایش آلودگی هوا در ۶ استان فردا فعالیت نوبت صبح مدارس ۵ شهر غیرحضوری شد توضیحات مهم تامین اجتماعی درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دمای این مناطق به ۸ درجه زیر صفر رسید | گرمترین نقطه ایران کجاست؟ شگرد مجرمان سایبری، سوءاستفاده از هویت دیگران یا تجارت سیاه هشدار هواشناسی مازندران؛ صیادی در خزر ممنوع رئیس سازمان غذا و دارو منصوب شد زنان در ایران بیشتر از مردان عمر می‌کنند | سن امید به زندگی در ایران به ۸۰ سال می‌رسد؟ آمار بالای گرایش پایه هفتمی‌ها به دخانیات | افزایش مصرف قلیان در بین دختران ۱۳ تا ۱۵ سال! شرور خیابان معیری تهران زمینگیر شد هوای تهران برای همه گروه‌های حساس ناسالم شد؛ ۱٠ نقطه در وضعیت قرمز

درخواست‌هایی از معاون رئیس جمهور برای حمایت از گردشگری

عضو جامعه تورگردانان ایران با تاکید بر اینکه دولت باید در شرایط فعلی اقدام مؤثری برای معرفی ایران انجام دهد گفت: انتظارمان این است آقای مخبر گزارشی از فعالیت‌های انجام شده دراین باره دهد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۰۹ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 30
کد خبر: ۱۶۵۹۶۵

به گزارش راهبرد معاصر، اکبر غمخوار عضو هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران بیان کرد: رسالت معرفی گردشگری ایران به عهده دولت است. ما به عنوان بخش خصوصی گردشگری از رئیس جمهور توقع نداریم ولی از معاون اول می‌خواهیم گزارشی به ما ارائه کند که نشان دهد در سالهای اخیر چه اقدامی برای معرفی ایران و مبارزه با ایران هراسی انجام داده است.

وی با تاکید بر اینکه بازاریابی گردشگری باید بر عهده دولت باشد گفت: به تازگی سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده مؤثرترین اشتغال در حوزه گردشگری بوده است. ولی دولت بگوید چه حمایتی از این صنعت کرده است. ما دو سال را با کرونا گذراندیم به محض اینکه صنعت گردشگری می‌خواست نفسی بکشد؛ اتفاقات اخیر رخ داد. حالا وزارتخانه‌های خارجی در سایت‌هایشان می‌نویسند که به ایران سفر نکنید چون بیمه‌ها پولتان را نمی‌دهند و هر اتفاقی افتاد پای خودتان. چون ایران وضعیت امنیتی مناسبی ندارد درحالی که ما می‌بینیم مردم در حال زندگی هستند.

غمخوار گفت: از آقای مخبر انتظار داریم هر چه زودتر با نمایندگان بخش خصوصی گردشگری، نمایندگان وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات و نهادهای دیگر جلسه‌ای برگزار کرده و از ما برای گذر از این بحران پیشنهاد بخواهد.

وی با بیان اینکه دولت در حوزه گردشگری ترک فعل کرده است گفت: با نمایندگان مجلس در این باره صحبت کرده ایم. آقایان وزیر و معاون گردشگری اختیاراتی ندارند. کل بودجه‌ای که برای گردشگری اختصاص داده شده تنها ۵۰ میلیارد تومان است بودجه‌ای که برای حضور در یک نمایشگاه بین المللی نیز کافی نیست.

عوارض خروج از گردشگر کجا رفت؟

این فعال گردشگری گفت: قرار بود از محل عوارض خروج از کشور ۲۰ درصد به حوزه معرفی ایران و ترویج گردشگری اختصاص یابد. بنا به قولی تا کنون یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از این طریق به دست آمده است. چرا آقای مخبر اعلام نمی‌کند سهم گردشگری از این عوارض کجاست.

وی گفت: ما نه تنها بعد از کرونا دیگر نتوانستیم نیروی انسانی خود را نگه داریم بلکه الان با تصویری که از ایران منعکس شده رو به رو هستیم. به همین دلیل نه تنها فصل ورود گردشگر یعنی پاییز را از دست دادیم بلکه برای فصل بهار سال آینده نیز هنوز هیچ رزروی از طرف گردشگران خارجی انجام نشده است بنابراین آن زمان هم گردشگر نخواهیم داشت.

غمخوار ادامه داد: این درحالی است که کشورهایی مانند مصر در زمانی که بهار عربی رخ داد؛ در نمایشگاه گردشگری برلین اگر همیشه ۸۰۰ متر زمین می‌گرفت در آن سال دو هزار متر زمین نمایشگاه را به کشورش اختصاص داد و با پخش زنده از میدان التحریر به دنیا اعلام می‌کرد که زندگی در مصر در جریان و امن است. چرا ما نمی‌توانیم چنین کاری را انجام دهیم. ما حتی نمی‌دانیم با وضع موجود آیا می‌توانیم امسال در نمایشگاه‌های خارجی حضور پیدا کنیم یا نه.

صدا و سیما به کمک گردشگری بیاید

عضو انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران پیشنهاد داد: می‌توان با کشورهایی که هیچ مشکلی با آنها نداریم، لغو روادید انجام داد. چه اشکالی دارد که این لغو روادید یک طرفه باشد. الان دیگر مرزها برای سفر درحال برداشته شدن است. ما باید تلاش کنیم در نمایشگاه‌های خارجی حضور داشته باشیم، صدا و سیما باید به کمک صنعت گردشگری بیاید و در شبکه‌های بین المللی تبلیغ ایران را انجام دهد. اکنون می‌بینیم که در تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر، تصاویری از ایران نصب شده است. این کار به خاطر تبلیغ گردشگری نیست بلکه چون تابلوهای تبلیغاتی خالی مانده چنین طرحی را اجرا کرده اند وگرنه مجریان می‌دانند چنین ایده‌هایی دیگر جوابگو نیست./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده