شرایط فروش وانت نیسان ارتقاء یافته نحوه تبدیل یارانه نقدی به کالابرگ + جزئیات پیش بینی قیمت طلا و سکه سه شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۴ پیش بینی قیمت دلار سه شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۴ زمان واریز حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در آبان ۱۴۰۴ قیمت سکه پارسیان امروز دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ هشدار مهم به خانوارها/ فرصت استفاده از اعتبار کالابرگ رو به پایان است همسان‌سازی حقوق بازنشستگان رسماً تصویب شد/ وعده افزایش حقوق بازنشستگی تا ۷۰ درصد در سال ۱۴۰۵ قیمت گوشت قرمز امروز ۲۶ آبان ۱۴۰۴ + جدول قیمت دلار مبادله‌ای امروز دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ قیمت طلا ۱۸ عیار امروز دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ مدیرعامل ایران ایر تغییر کرد/ «طاهر عبدالحی» مدیرعامل جدید ایران ایر شد نتایج قرعه‌کشی سایپا اعلام شد هشدار پزشکیان به خودروسازان؛ یکسال فرصت دارید خودرو‌ها را بهینه کنید در غیر این صورت هیچ ارزی دریافت نمی‌کنید و اجازه تولید نخواهید داشت مبلغ عیدی ۱۴۰۵ کارمندان و کارگران

بنزین کلان‌شهرها یورو ۴ است/ خودروها هم باید یورو ۴ باشند

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه در عمده کلانشهرها بنزین یورو ۴ توزیع می‌شود، گفت: این موضوع که قرار بود خودروها یورو ۵ شود هم اصلاح شده و در حال حاضر طبق قانون خودروها باید یورو ۴ باشند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 07
کد خبر: ۱۷۲۱۵۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ مهدی اسلام پناه در پاسخ به سوال درباره کیفیت سوخت، اظهار کرد: طبق قانون در کلانشهرها باید بنزین یورو ۴ توزیع شود که استاندارد هم بر این موضوع نظارت می‌کند.

 

وی افزود: اما اینکه دستگاه‌های اجرایی وزارت نفت و سازمان‌های تابعه آن باید در جهت ارتقا در حوزه حامل‌ها، کاتالیست‌ها، پس پالایش، پیش پالایش، کنترل آلایندگی، معیار مصرف و غیره عمل کنند را شما رسانه‌ها می‌توانید پیگیری کنید.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر در عمده کلانشهرها بنزین یورو ۴ توزیع می‌شود، تصریح کرد: اما در غیر کلانشهرها نمی‌توانم این موضوع را تایید کنم و بنزین یورویی نیست.

 

اسلام پناه همچنین در پاسخ به اینکه آخرین الزام خودروسازان در این زمینه چیست، اظهار کرد: این موضوع مربوط به محیط زیست است. استاندارد به چیزی که قانون درباره سوخت یورویی و خودرو تعیین کرده باشد، عمل می‌کند. البته این موضوع که قرار بود خودروها یورو ۵ شود هم اصلاح شده و در حال حاضر طبق قانون خودروها باید یورو ۴ باشند.

 

وی افزود: این اختلاف وجود داشت که اگر خودروی یورو ۵ باشد سوخت یورو ۵ نداریم یا اگر سوخت یورو ۵ باشد، خودروی یورو ۵ نداریم‌. در نهایت با همکاری محیط زیست این موارد را انطباق دادند.

 

اسلام پناه همچنین گفت که هدف‌گذاری سازمان ملی استاندارد این است که فصل سرد سال آینده استاندارد نفت و گاز اجباری شود. استاندارد گازوئیل هم در اولین جلسه شورای عالی استاندارد به زودی اجباری می‌شود.

 

بر اساس ماده ۴ قانون هوای پاک قرار بود که از ابتدای سال ۱۳۹۸ فروش خودروهای یورو ۴ ممنوع شود و خودروسازان پیش از اقدام به فروش نسبت به دریافت مجوزهای آلایندگی و استانداردهای یورو ۵ اقدام کنند، اما بنابر درخواست خودروسازان اجرای این قانون تا سال ۱۳۹۹ به تعویق افتاد. اختلافات سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد با خودروسازان برای مدتی ادامه پیدا کرد، اما حالا بر اساس اظهارات جدید رئیس سازمان ملی استاندارد به نظر می‌رسد این قانون تغییر کرده است./ ایسنا

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار