احتمال اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان-راهبرد معاصر

احتمال اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ضروریست که دولت نسبت به مسئله همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توجه کند و شرایطی را فراهم کند که حقوق فرد بازنشسته حداقل ۸۰ درصد از حقوق فرد شاغل باشد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 10
کد خبر: ۲۰۳۴۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره لزوم همسان سازی حقوق بازنشستگان، اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی بازنشستگان از لحاظ معیشتی در شرایط مناسبی نیست و لازم است که حقوق این قشر متناسب و همسان‌سازی شود.

وی با بیان اینکه بازنشستگان جدا از هزینه‌های معیشتی با توجه به بالا بودن سن با هزینه‌های درمان رو به رو هستند، افزود: از طرف دیگر بازنشستگان با هزینه خانواده، همسر، فرزند روبه‌رو بوده و اغلب نوه دارند؛ لذا چگونه می‌توانند با حقوق کم بازنشستگی زندگی کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تورم برای شاغلان و بازنشستگان یکسان است، ادامه داد: با توجه به موضوعات فوق متناسب و همسان سازی حقوق بازنشستگان امری ضروریست و باید بازنشستگان هر سال شامل همسان سازی حقوق و تناسب حقوق با شاغلان هم رده خود شوند.

وی با بیان اینکه نباید افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس یک فرمول متفاوت از شاغلان هم رده آن‌ها باشد، افزود: عادلانه نیست که شخص بازنشسته نیمی از حقوق افراد شاغل را دریافت کند. / روزنو

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
0
0
باسلام خواهشمندم پیگیری کنید که چرا هنوز پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی سال 1401 پرداخت نشده و احکام رتبه بندی بازنشستگان هم هنوز صادر نشده چرا کسی به فکر ما نیست ما بازنشستگان تازه بدبختی و مشکلاتمان شروع شده بانک ها هم به ما وام درستی نمی دهند و سنگ اندازی می کنند پس تکلیف ما چیست چرا حقمان را نمی دهید ما باید تا کی با این همه مشکلات دست و پنجه نرم کنیم تو را خدا این موضوع را پیگیری کنید و ما را بیش از این شرمنده ی خانوادهایمان نکنید با تشکر بازنشسته ی فرهنگی مظلوم
تحلیل های برگزیده