تولید موشک‌های دوربرد مشترک توسط آلمان و فرانسه-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

تولید موشک‌های دوربرد مشترک توسط آلمان و فرانسه

در بیانیه شورای امنیت و دفاع فرانسه و آلمان به رهبری صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه دو کشور اعلام کردند که با توجه به تغییر وضعیت سیاست امنیتی، توانایی‌های دفاعی اروپا را گسترش خواهند داد و از تولید مشترک موشک‌های دوربرد خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 29
کد خبر: ۲۴۳۰۹۶

به گزارش راهبرد معاصر، آلمان و فرانسه می خواهند با هم موشک های دوربرد تولید کنند. در یک بیانیه شورای امنیت و دفاع فرانسه و آلمان، دو کشور اعلام کردند که با توجه به تغییر وضعیت سیاست امنیتی، توانایی های دفاعی اروپا را گسترش خواهند داد.

 

این شورا پس از نشستی در کاخ مسبرگ آلمان اعلام کرد که همراه با سایر شرکا، همکاری های گسترده‌ای در زمینه توسعه سلاح های دوربرد انجام خواهد شد. بر این اساس این اقدام همچنین برای تقویت صنعت تسلیحات در نظر گرفته شده است.

 

در این بیانیه آمده است که دو کشور همچنین در مورد "اهمیت محوری بازدارندگی هسته‌ای برای امنیت اروپا و ناتو" توافق کردند. این امر همچنین در مورد نقش بازدارنده نیروهای استراتژیک هسته‌ای فرانسه نیز صدق می کند. این شورای امنیت اعلام کرد که که هر دو کشور از ترکیبی از قابلیت‌های دفاعی هسته‌ای، متعارف و موشکی حمایت می‌کنند. این روند همچنین باید با قابلیت‌هایی در حوزه دفاع فضایی و سایبری تکمیل شود.

 

در گزارش نهایی این کنفرانس آمده است که اتحادیه اروپا باید به یک بازیگر ژئوپلیتیک واقعی و ضامن امنیت تبدیل شود که این تنها راه برای پاسخ به چالش‌های سیاست امنیتی امروز و تقویت نظم بین‌المللی است. با این حال، این امر مستلزم تولید اسلحه بهتر و سریعتر در اروپا است.

 

شورای دفاع و امنیت فرانسه و آلمان به رهبری اولاف شولتز، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه تشکیل جلسه داد و چندین وزیر از هر دو کشور نیز در آن شرکت کردند.

 

دلیل این رویکرد تحلیل مشترکی است که نشان می دهد حمله روسیه به اوکراین کل ساختار امنیتی اروپا را تهدید می کند. این شورا که با حضور صدر اعظم آلمان، رئیس جمهور فرانسه و وزرای خارجه و دفاع هر دو کشور برگزار شد، همچنین "پیشرفت قابل توجه" در توسعه مشترک سیستم نبرد زمینی (MGCS) و یک سیستم جنگ هوایی آخرین نسل (FCAS) با همکاری اسپانیا را تایید کرد. در این بیانیه آمده است همکاری های تسلیحاتی بیشتر تقویت خواهد شد.

 

این بیانیه هم بر گسترش ظرفیت های ناتو و هم بر ستون دفاعی اروپا تاکید دارد. در این بیانیه آمده است: ما موافقیم که اتحادیه اروپا باید فعال‌تر و سریع‌تر عمل کند. هدف این است که ظرفیت استقرار سریع اتحادیه اروپا تا سال 2025 به طور کامل عملیاتی شود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده