تاکید مسکو بر اولویت مسئله اوکراین در جریان مذاکره با غرب-راهبرد معاصر

تاکید مسکو بر اولویت مسئله اوکراین در جریان مذاکره با غرب

روسیه در حالی بر لزوم انجام مذاکره با غرب تاکید کرد که خواستار قرار گرفتن موضوع جنگ اوکراین و حمایت‌های تسلیحاتی غرب از این کشور در راس این مذاکرات شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۰۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 22
کد خبر: ۲۴۶۴۵۱

به گزارش راهبرد معاصر. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به این سوال که آیا مسکو آماده گفتگو با واشنگتن در مورد تهدیدات یک جنگ هسته‌ای است، عنوان کرد: ما نمی‌توانیم صرفا بخشی از مشکلات میان خود را حل کنیم و البته که روسیه در این رابطه کاملا صریح است.

 

وی به خبرنگاران گفت: ما پذیرای گفتگو هستیم اما برای شکل‌گیری یک گفتگوی فراگیر که همه جوانب از جمله ابعاد کنونی مربوط به جنگ اوکراین و دخالت مستقیم آمریکا در این جنگ را هم در برگیرد. موضع کرملین در قبال مذاکره با آمریکا در حالی مطرح می‌شود که واشنگتن، ادعای مطرح شده از سوی روسیه، مبنی بر اینکه با مسلح‌کردن اوکراین و حمایت تسلیحاتی از این کشور در جنگی حضور دارد که هدفش تحمیل شکست استراتژیک شدید به مسکو است تا از آن به عنوان قهرمان یاد شود، را رد کرد.

 

 به رغم تاکید کرملین بر لزوم انجام مذاکره در قالب جنگ اوکراین، آمریکا ادعا کرده است که هر گونه مذاکره در این زمینه به اوکراین مربوط می‌شود. پسکوف در این رابطه به خبرنگاران گفت که موضع‌ روسیه برای مذاکره با غرب موضع جدیدی نیست با این حال، با گذشت زمان فهرست موضوعاتی که روسیه و آمریکا باید در مورد آنها بحث کنند، در حال افزایش است.با این حال، پسکوف انجام چنین گفتگو و مذاکره‌ای با غرب را بسیار لازم و ضروری دانسته و عنوان کرد مشکلات زیادی میان دو کشور در حال شکل‌گیری است و بخش عمده‌ای از این مشکلات را مرتبط با حوزه امنیتی دانست.


با این حال، از نگاه واشنگتن، این ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است که در سومین سال جنگ با اوکراین، بر نگرانی‌های امنیتی افزوده است. مواضع غرب در مورد روسیه در حالی مطرح می‌شود که پوتین در هفته گذشته به کره شمالی سفر کرد و پس از دیدار با کیم‌جونگ اون، یک توافق دفاعی نظامی با این کشور امضا کرد که به موجب آن قرار شد تا در پاسخ به حمایت تسلیحاتی غرب از اوکراین، روسیه نیز تسلیحاتی را به کره شمالی ارسال کند.

 

علاوه بر این پوتین عنوان کرده است که در حال بررسی تغییر دکترین استفاده از سلاح‌های هسته‌ای است. تصمیم وی در حالی مطرح می‌شود که معاهده کنترل تسلیحات هسته‌ای میان روسیه و آمریکا در سال 2026 منقضی شده و اعتبارش را از دست می‌دهد. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده