آغاز مرحله جدید رتبه بندی معلمان/ نظر مدیران مدارس در ۱۴ شاخص-راهبرد معاصر
پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران صدور کیفرخواست برای مدیر عامل معدن زمستان یورت تداوم بارش در ارتفاعات کشور آدرس سامانه ثبت معاملات اموال غیرمنقول دستگیری اراذل و اوباش مسلح شرق تهران اساسنامه نهضت سوادآموزی تغییر کرد؟ پرداخت بیش از ۲۹۵ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان کشوری اولین تصاویر از تیراندازی به یک اتوبوس مسافربری زاهدان + واکنش فوری یک مقام ارشد پلیس رئیس سازمان نظام پزشکی: اتحاد بین طب سنتی و مدرن منافع برخی را به خطر می‌اندازد دستور جدید وزیر علوم به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور

آغاز مرحله جدید رتبه بندی معلمان/ نظر مدیران مدارس در ۱۴ شاخص

مدیران مدارس باید مدارک و مستندات بارگذاری‌شده توسط معلمان برای رتبه‌بندی را بررسی کنند و در ۱۴ مورد از عناوین شایستگی‌ها، نظر خود را درباره معلم مربوطه ثبت کنند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۰۹ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 30
کد خبر: ۲۶۱۶۳۷

به گزارش راهبرد معاصر،  رتبه‌بندی معلمان از 31 شهریور 1400 آغاز شد و معلمان در رتبه‌های مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم گروه‌بندی شدند.

 

معلمان متناسب با رتبه کسب‌شده، از افزایش حقوق بهره‌مند شدند. به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، با اجرایی شدن قانون رتبه‌بندی، حداقل 26 درصد به حقوق هر معلم مشمول اضافه شد و حدود 860 هزار معلم نیز تحت پوشش این رتبه‌بندی قرار گرفتند.

 

هدف اصلی رتبه‌بندی معلمان، افزایش کیفیت نظام آموزش و پرورش کشور و حمایت بیشتر از معلمانی است که در کار تدریس خود به‌دنبال ارتقا و کیفیت هستند. اما اکنون عمده هدف این قانون به بهبود وضعیت معیشت معلمان خلاصه شده است و هدف اصلی، یعنی افزایش کیفیت آموزش و پرورش از طریق حمایت از معلمان توانمند و خلاق‌تر، در حاشیه قرار گرفته است.

 

وزارت آموزش و پرورش به‌طور دوره‌ای فرصتی را برای رتبه‌بندی معلمان فاقد رتبه، به‌ویژه برای معلمان جدیدالاستخدام، فراهم می‌کند.

 

در حال حاضر این فرصت مجدد فراهم شده است و از روز سه‌شنبه 8 آبان، ارزیابی بیش از 99 هزار نفر از معلمان فاقد رتبه آغاز شده است.

 

مدیران مدارس موظف هستند مستندات و مدارک بارگذاری‌شده توسط معلمان را بررسی و تأیید کنند تا فرآیند بررسی توسط امور اداری آغاز گردد. اظهارنظر مدیر مدرسه مبنای بررسی و قضاوت در امور اداری، ارزیابی عملکرد و حراست آموزش و پرورش است. هرچه بررسی اولیه دقیق‌تر و صحیح‌تر باشد، تغییرات امتیازات در مراحل بعدی کمتر خواهد بود.

 

تمامی مدیران می‌توانند با ورود به سامانه جامع منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش به آدرس hrm.medu.ir، از قسمت رتبه‌بندی (منوی سمت راست) وارد بخش تأییدات و سپس تأییدات مرحله‌ای و پس از آن تأییدات مرحله اول شوند.

 

به‌گفته مسئولان مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، مؤلفه‌های دارای سند شامل 11 مورد است که مدیران مدارس باید صحت آن‌ها را با مدارک اصلی تطبیق دهند. در بررسی مستندات، توجه شود که هر مستند صرفاً در یک بخش بارگذاری شده باشد و در مواردی که یک مستند در چند بخش به‌صورت تکراری بارگذاری شده، صرفاً موردی که با موضوع بخش تناسب دارد تأیید شود.

 

طبق اعلام علی باقرزاده؛ رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش، صدور احکام کارگزینی معلمان فاقد رتبه حداکثر تا آذرماه انجام می‌شود و مابه‌التفاوت آن نیز در همین ماه پرداخت می‌گردد. در ماه‌های بهمن و اسفند، به‌دلیل محاسبه و پرداخت عیدی و تنظیم اسناد مالی، امکان تأمین منابع و پرداخت وجود ندارد.

 

ثبت اظهارنظر مدیران مدارس برای شاخص‌های رفتاری معلمان در 14 مورد ضروری است که از این تعداد، دو مورد به صورت‌جلسه شورای معلمان و کارگروه‌های آموزشی نیاز دارد.

این عناوین در جدول زیر مشاهده می‌شود:

 

/ تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار