به گزارش راهبرد معاصر، ضرورت و اهمیت توسعه حمل و نقل عمومی بر هیچکس پوشیده نیست و همواره سعی شده توسعه ناوگان مترو و اتوبوس در اولویت برنامه ها قرار گیردمی تا شهروندان با سهولت در سطح شهزشهر تردد و از استفاده از خودروی شخصی پرهیز کنند.
بر این اساس توسعه خطوط اتوبوسرانی در دوره سابق مدیریت شهری در دستور کار قرار گرفت و اکنون 9 خط بی آر تی و بیش از 200 خط عادی در تهران وجو دارد اما از اوایل اسفند 98 که جولان کرونا در کشورمان آغاز شد و بر زندگی همه افراد جامعه سایه انداخت، امورات و بخش های مختلف جامعه از جمله حمل و نقل عمومی را هم تحت الشعاع قرار داد و مسافران این بخش کاهش یافت.
تعداد مسافران اتوبوس نسبت به سال گذشته حداقل یک میلیون کاهش یافته است!
محمود ترفع؛ مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در این باره با بیان اینکه خطوط 9 گانه تندرو، ستون فقرات ناوگان اتوبوسرانی پایتخت را تشکیل میدهند، گفت: در این میان، خط یک که غرب و شرق تهران را به هم وصل میکند و خط 7 که شمال و جنوب تهران را به هم متصل میکند، دو خطی هستند که بیشترین تعداد مسافران را جابهجا میکنند.
وی با تاکید بر اینکه تعداد مسافران اتوبوس بعد از اعلام بازگشت شرایط به وضعیت عادی و نسبت به دوره قرنطینه افزایش یافته است، افزود: با این وجود، در حال حاضر تعداد مسافران اتوبوس نسبت به سال گذشته حداقل یک میلیون نفر کاهش داشته و به یک سوم همین ایام در سال 98 رسیده است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته، ناوگان اتوبوسرانی تهران روزانه یک میلیون و 600 هزار تا دو میلیون مسافر را جابهجا میکرد، اظهار کرد: این میزان در حال حاضر به 620 هزار مسافر رسیده است که 30 تا 40 درصد آمار جابهجایی اتوبوس در مدت زمان مشابه سال گذشته است و نشاندهنده کاهش 60 تا 70 درصدی مسافران اتوبوس است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه در حال حاضر، تعداد مسافران در برخی خطوط آنقدر کاهش داشته است که فعالیت در این خطوط برای شرکتهای بخش خصوصی مقرون به صرفه نیست، خاطرنشان کرد: اگر دولت به هر علت نمیتواند به تعهدات خود برای تامین اتوبوس مورد نیاز ناوگان اتوبوسرانی تهران عمل کند، انتظار داریم حداقل نسبت به کمک مادی به شرکت واحد برای جبران بخشی از ضرر و زیان این شرکت اقدام کند.
منبع:تسنیم