ولخرجی بانک ملی با سپرده های مردم! + فیلم-راهبرد معاصر

ولخرجی بانک ملی با سپرده های مردم! + فیلم

چند روزی است که تماس‌های متعددی با ما در خصوص بازسازی یکی از شعب بانک ملی برقرار می‌شود.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 12
کد خبر: ۶۴۹۶

به گزارش راهبرد معاصر ،  در شرایط فعلی اقتصادی کشور حمایت از تولید و صادرات محصولات تولیدی از جمله مهم‌ترین نقش‌هایی است که از نظر تئوریک، نهاد‌های مالی مثل بانک می‌توانند بر عهده گیرند.

در حال حاضر چشم خیلی از مردم، تولیدکنندگان و غیره به بانک‌ها دوخته شده تا با دریافت وام و تسهیلات، گره‌ای از کارشان باز شود و البته خبرگزاری‌ها در ماه‌های اخیر، بارها موضوع کمبود منابع بانکی و عدم تخصیص تسهیلات به بنگاه‌ها و صنایع را تیتر رسانه خود کرده‌اند.


بانک‌ها سهم وام مشاغل خانگی تهران را کامل نپرداختند

چندی پیش، ثریا شارقی مدیرکل امور بانوان استانداری تهران گفت: سهم استان از تسهیلات مشاغل خانگی امسال ۴۸ میلیارد تومان بود که تاکنون بانک‌ها فقط ۳۳ میلیارد تومان از آن را پرداخت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی در این زمینه کم‌کاری نداشتند و اگر باقی تسهیلات به متقاضیان پرداخت نشده است، به علت نپرداختن آن از سوی بانک‌ها است.

وی بیان کرد: مشاغل خانگی ۳۰۰ رسته شغلی دارد که برای فعالیت در هر کدام در مجموع ۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان اعتبار نیاز است.

شارقی ادامه داد: اشتغالزایی در زمینه مشاغل خانگی با کمترین میزان اعتبار امکان‌پذیر است و از همین رو به مدیران و مسئولان توصیه می‌شود در این حوزه پررنگ‌تر ورود کنند.


سخت‌گیری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت

هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه به برخی سخت گیری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اشتغال پایدار روستایی و عشایری اشاره کرد و گفت: باید هرچه سریع‌تر کارگروه نظارت بر این تسهیلات، مشکلات ضمانت زنجیره‌ای متقاضیان وام را رفع کند.

استاندار کرمانشاه در خصوص پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اشتغال پایدار به عشایر به ویژه عشایر مناطق زلزله زده گفت: در پرداخت وام به این قشر مولد هیچ مشکلی وجود ندارد.

 

بازوند در ادامه با پرداخت وام اشتغال روستایی به دامداران سنتی موافقت کرد و از تیم نظارت بر تسهیلات ارزان قیمت خواست شرایط پرداخت این وام را به روستاییان و عشایر برای مبارزه با بیکاری فراهم کند.

 

وی همچنین از اعتبارات ۷ میلیارد تومانی کمک به عشایر برای تأمین زیرساخت‌ها و کمک به تنش‌های آبی خبر داد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه مردم علاقه به دیدن زندگی عشایری از نزدیک را دارند، گفت: برای توسعه گردشگری عشایری و فروش تولیدات صنایع دستی این قشر، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری می‌تواند نمایشگاهی از صنایع دستی عشایر استان دایر کند.


بازسازی یکی از شعب بانک ملی

حال با توجه به سخت‌گیری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی و یا اشتغال و توسعه گردشگری روستایی و عشایری و همچنین اظهار کمبود منابع، چند روزی است که تماس‌های متعددی با بخش اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص بازسازی یکی از شعب بانک ملی در تقاطع خیابان ولی عصر (عج) طبقه همکف ساختمان اسکان می‌شود.

 

به دنبال این موضوع، پیگیری‌هایی از کسبه اطراف شعبه اسکان میرداماد انجام و معلوم شد این شعبه به‌طور کل در حال بازسازی است و طی صحبت‌های کسبه، نیازی به بازسازی نبوده و این شعبه جزو یکی از شعب مجهز بانک ملی بوده است. بازسازی غیرقابل توجیهی که به گفته اهالی و کسبه این مرکز تجاری برای آن حدود ۲ میلیارد تومان هزینه صرف آن شده است و نشان می‌دهد این بانک در این شرایط ویژه اقتصادی که باید از تولید، اشتغال و حتی پرداخت وام‌های ازدواج در صف مانده، حمایت کند دست به تغییر دکوراسیون زده است.

 

البته طبق پیگیری‌های ما  از بانک ملی؛ روابط عمومی این واحد اقتصادی اعلام کرد بازسازی برای تعمیرات تهویه هوای این شعبه به دنبال نارضایتی مشتریان کلید خورده است.

 

شاید در این روزها که همه دستگاه‌ها به همراه مردم در حال مقاومت در مقابل تحریم‌های اقتصادی هستند و با تورم دست و پنجه نرم می‌کنند، هزینه‌های میلیاردی این‌چنینی قابل توجیه نباشد.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار