زمان توزیع کتاب‌های درسی در مدارس+ سامانه ثبت نام-راهبرد معاصر

زمان توزیع کتاب‌های درسی در مدارس+ سامانه ثبت نام

زمان توزیع کتاب‌های درسی در مدارس به صورت حضوری از تاریخ ۲۰ شهریور آغاز می‌شود. خرید کتاب‌های درسی به صورت اینترنتی می‌باشد و دانش آموزان برای ثبت نام باید به سامانه پادا به نشانی IRTEXTBOOK.IR مراجعه نمایند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 August 28
کد خبر: ۱۰۰۱۰۰

به گزارش راهبرد معاصر، دانش آموزان برای ثبت نام کتاب‌های درسی تا ۱۵ شهریور مهلت دارند اقدام کنند. خرید کتاب‌های درسی به صورت اینترنتی است و متقاضیان باید به سامانه پادا به نشانی IRTEXTBOOK.IR مراجعه کنند. زمان توزیع کتاب‌های درسی از ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود. لازم به ذکر است چنانچه دانش آموزان برای دریافت کتاب درسی ثبت نام نکنند نمی‌توانند موفق به خرید کتاب درسی شوند. فروش کتاب‌های درسی در کتابفروشی‌ها انجام نخواهد شد و تنها در مدارس توزیع می‌شود.

 

 

 توزیع کتاب‌های درسی در مدارس+ سامانه ثبت نام

زمان توزیع کتاب‌های درسی در مدارس

 

محمد علوی تبار معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهار کرد: بیش از ۱۴۶ میلیون جلد کتاب درسی چاپ شده و آماده برای توزیع است و امسال مشکل کمبود کتاب درسی در هیچ پایه‌ای نخواهیم داشت.

او تاکید کرد: امسال همه کتاب‌ها در مدارس توزیع می‌شود و هیچ کتابی در کتاب فروشی‌ها فروخته نخواهد شد.

علوی تبار مطرح کرد: تاکنون ۱۰ میلیون و ۳۵۲ هزار دانش آموز یعنی حدود ۹۵ درصد دانش آموزان میان پایه و یک میلیون و ۷۱۱ هزار دانش آموز پایه‌های اول، هفتم و دهم نیز کتاب‌های درسی خود را به صورت اینترنتی خریداری کرده، اما هنوز ۳ میلیون دانش آموز نسبت به خرید اینترنتی کتاب‌های درسی خود اقدام نکرده اند.

 

سامانه ثبت نام کتاب های درسی



او تصریح کرد: دانش آموزانی که تاکنون کتاب‌های درسی خود را خریداری نکرده اند تا ۱۵ شهریور مهلت دارند که با ورود به سامانه IRTEXTBOOK.IR به خرید کتاب درسی خود اقدام کنند.

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: خرید کتاب درسی نیازمند ثبت نام دانش آموزان در سامانه "پادا" و مشخص شدن مدرسه محل تحصیل آنهاست و در صورتی که دانش آموزی در این سامانه ثبت نام نکند موفق به خرید کتاب درسی هم نخواهد شد.

علوی تبار افزود: دانش آموزانی که مدرسه محل تحصیل خود را تغییر داده اند تا ۳۱ شهریور فرصت دارند به اصلاح نشانی مدرسه محل تحصیل خود اقدام کنند.

او گفت: توزیع کتاب‌های درسی دانش آموزان ایرانی در خارج از کشور نیز آغاز و در برخی کشور‌ها نیز توزیع به طور کامل انجام شده است.

 

زمان توزیع کتاب‌های درسی در مدارس+ سامانه ثبت نام

زمان اصلاح سفارش و توزیع کتاب‌های درسی دانش آموزان

 

حسن ملکی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها، در اردوگاه شهید باهنر تهران، از تیراژ ۱۴۶میلیون کتاب در سال، خبرداد و اظهار کرد: زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی به شکل گروهی و انفرادی دانش آموزان میان پایه، از دوم تا ششم ابتدایی، و پایه‌های هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم؛ از ۲۲ فروردین آغاز شده و تا ۲۲خردادماه ادامه دارد.

وی زمان اصلاح سفارش برای همه دوره‌های تحصیلی را ۱۴خردادماه اعلام و عنوان کرد: توزیع کتاب‌های درسی از منطقه به مدرسه از ۳۰ مردادماه آغاز می‌شود.

دکتر ملکی تصریح کرد: مدارس نیز کار توزیع کتاب‌های درسی بین دانش آموزان را از ۱۰ شهریورماه آغاز و تا یکم مهرماه ادامه خواهند داد.

وی آمار دانش آموزان میان پایه را، ۱۱میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: تا کنون ۸ میلیون و یکصد هزار ثبت سفارش کتاب درسی برای دانش آموزان میان پایه، داشته ایم بنابراین بیش از ۳میلیون و ۴۰۰هزار نفر از دانش آموزان مذکور، همچنان اقدام به ثبت سفارش کتاب نکرده اند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های ورودی؛ اول، هفتم و دهم را از ۶ تیرماه اعلام و عنوان کرد: کارگروه ناظر بر ثبت کتاب‌های درسی همچنان فعال باشند و فرآیند ثبت سفارش را پیگیری کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وی در خصوص قیمت کتاب‌های درسی اظهار کرد: با پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش، کاغذ مورد چاپ کتاب‌های درسی، با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین شده است، بنابراین میانگین افزایش قیمت کتاب‌های درسی در دوره ابتدایی و دوره‌های اول و دوم متوسطه، حدود ۲۵ درصد و در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش ۲۸ درصد است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار