پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰-راهبرد معاصر

پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ را در ادامه بخوانید.
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۷ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 August 30
کد خبر: ۱۰۰۳۵۸

به گزارش راهبرد معاصر بورس امروز با افت 49 هزار واحدی در محدوده یک میلیون و 523 هزار واحد قرار گرفت. برخی این اصلاح را با توجه به رشد شارپی بازار در دو ماه گذشته طبیعی می دانند. برخی دیگر این موضوع را به کاهش نرخ ارز دلار نسبت می دهند. با این حال کارشناسان معتقند این اصلاح بازار بورس موقتی است و می تواند فرصتی برای اصلاح پرتفو سهامداران باشد. در ادامه پیش بینی بورس فردا سه شنبه 9 شهریور 1400 را بخوانید. به نظر می رسد بورس فردا در نیمه اول منفی و در نیمه دوم مثبت شود.

 

پیش بینی بورس فردا سه شنبه

 

پیش بینی بورس فردا سه شنبه

امروز شاخص کل بورس با اصلاح رو به رو شد. نماگر بورس در پایان بازار سه درصد افت و ۴۹ هزار واحد منفی را نشان داد و در محدوده یک میلیون و ۵۲۳ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم امروز حدودا سه درصد افت و ۱۳ هزار واحد منفی را داشت و در کانال ۴۵۴ هزار واحد قرار گرفت. روند بازار فردا به چه صورت خواهد بود؟نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه درباره روند اصلاحی امروز  بازار سهام به تجارت‌نیوز گفت: بازار پس از رشد شارپی دو ماه اخیر و رسیدن به مستحکم‌ترین مقاومت پیش روی خود، وارد فاز اصلاح شده است که تقارن آن با کاهش نرخ ارز، روند ریزشی بازار را همانند حرکت صعودی آن، شارپی کرده است.وی در این باره تشریح کرد: اما به نظر می‌رسد که ریزش این روزها بیشتر اصلاح موقت و فرصتی مغتنم برای اصلاح پرتفو معامله‌گران برای خرید سهام پرپتانسیل جامانده باشد.

میرزایی درباره بازار فردا گفت: برای فردا احتمال آن وجود دارد که شبندر در مدار صعودی قرار بگیرد و به صف خرید برسد در این صورت با بهبود گروه پالایشی، وضعیت کلی معاملات متعادل شده و بازار حوالی صفر تابلو نوسان کند و ترس فروشندگان نیز کاهش یابد و شاخص نیز مجددا بر مسیر پیشین خود قرار بگیرد.وی همچنین در توصیه به سهامداران برای روزهای آینده بازار گفت: برای پیش بینی بازار در روزهای آتی نیز توصیه می‌شود که ارزش معاملات و قیمت ارز توسط معامله گران رصد و تحلیل شود.

ایمان کرمی تحلیل‌گر بازار سرمایه، بورس فردا_ سه‌شنبه ۹ شهریور ماه _ را اینگونه پیش‌بینی می‌کند: دلار در بازار آزاد سه درصد اصلاح قیمتی از ۲۸ هزار تومان تا ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان داشته اما برخی از سهم‌های بازار ۱۰ درصد اصلاح کردند.اگر بحث توافق و برجام باشد که سهم‌های بانکی، غذایی، خودرویی و بیمه‌ای نباید صف فروش باشند اما می‌بینیم صف این سهم‌ها نیز بسیار سنگین شده است حقوقی‌ها در سهم‌های بزرگ بازار خریدارند. در فولاد، فخوز و هرمز حقوقی‌ها خوب خریدارند و صف‌های فروش جمع‌آوری شد اما در خودرویی‌ها و بانکی‌ها وضعیت کمی نامناسب‌تر است. پیش‌بینی می‌شود صف فروش سهم‌هایی که روز جاری جمع‌آوری نشدند فردا جمع شوند و بازار به تعادل برسد، متأسفانه بازار به شدت درگیر هیجان است، صف نشینی مانند یک ویروس انتقال پیدا می‌کند چه در دامنه مثبت چه منفی.پیش بینی می‌شود بازار فردا منفی باشد و در نیمه دوم بازار سطح تقاضا و تعداد نمادهای مثبت افزایش یابد.

 

پیش بینی بورس فردا

 

احتمال افزایش سرمایه گذار در سهام کوچک

مهشید داداش زاده مدرس، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: شاخص کل در مسیر حرکت صعودی چند ماه اخیر خود نتوانست مقاومت ۱.۶۰۰.۰۰۰ واحد را بشکند و وارد فاز اصلاح شده است. وی ادامه داد: این روند کاملا طبیعی است که پس از یک رشد نیاز به اصلاح در قیمت سهام دیده شود.این مدرس بازار سرمایه اظهار داشت: از نکات جالب توجه این اصلاح حرکت شارپ در اکثر نمادهای شاخص ساز بود یعنی با شناسایی سودهایی از این گروه سرمایه گذاران در گروه های کوچک مانند دارویی ها سیمانی و ... احتمال می رود اقدام به سرمایه گذاری کنند.داداش زاده افزود: ما حمایت های متعددی می توانیم برای شاخص کل در نظر بگیریم اما مهمترین نکته پایبندی به استراتژی سرمایه گذاری پس از مشخص نمودن افق سرمایه گذاری است. اگر قیمت سهام ما به سودهای معقول رسیده است بهتر است سیو سود کنیم و یا در پرتفوی خود تغییراتی بوجود آوریم. تعدیل نقطه حد زیان نیز از نکات مدیریت سرمایه است.این کارشناس بازار سرمایه در انتها درباره پیش بینی بورس گفت: لذا انتظار می رود بازار این هفته اصلاحی باشد و از هفته آتی بازار متعادل شود. مولفه نرخ دلار، کسری بودجه، چاپ پول و تورم انتظاری همچنان پایدار هستند و نمیتوانیم بگوییم راه بورس تمام شده است. پس از اصلاح مجدد عطش اقدام به خرید در سرمایه گذاران دیده خواهد شد.

 

پیش بینی بازار بورس فردا

 

وضعیت بورس امروز 8 شهریور 1400

امروز دوشنبه ۸ شهریور ماه ۱۴۰۰ شاهد بازگشایی بازار سرمایه با عرضه بودیم، حجم عرضه در لحظه بازگشایی به اندازه ای بود که شاخص کل ۱۸ هزار و ۸۲۵ واحد نسبت به روز معاملاتی قبل افت کرد در نهایت زمان معاملات با افت ۴۹ هزار و ۴۰۹ واحدی شاخص کل و افت ۱۳ هزار و ۱۴۱ واحدی شاخص هم وزن به پایان رسید.طی جریان معاملات امروز بازار سرمایه، نمادهای “فارس”، “فملی”، “فولاد” و “کگل” بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.رفتار امروز بازار سرمایه مطابق با پیش بینی که روز گذشته بود و از نظر بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بازار سهام من جمله پیام الیاس کردی، ریزش ۴۹ هزار واحدی امروز شاخص کل به دلیل اصلاح می باشد و این اصلاح بعد از روند صعودی ۳ ماهه کاملا منطقی می باشد و اگر حجم معاملات بالا بود نشانه بسیار خوبی است.البته در این بین برخی نیز معتقدند که ریزش قیمت دلار نیز بر افت شاخص کل بورس امروز نیز موثر می باشد، همانطور که مصتحضر می باشید، قیمت دلار امروز وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد.شاهین احمدی کارشناس بازار سرمایه معتقد است که بحث الزام بانک‌ها از سمت دولت برای پرداخت تسهیلات ۲۰ درصدی برای ساخت مسکن یکی از عواملی که شوک زیادی رابه بازار امروز تحمیل کرد و فشار زیادی را به بانک‌ها وارد کرده است. همچنین روز گذشته نرخ بهره بین بانکی از محدوده ۱۸ درصد دوباره به ۲۲ درصد رسید و این موضوع باعث شده تا به خروج پول از بازار کمک کند و تمایل افراد را برای خرید اوراق با درآمد ثابت بیشتر کند.در کل نمی توان روند اصلاحی شاخص را ادامه دار متصور شد، از این رو وضعیت بازار بورس فردا سه شنبه ۹ شهریور ماه ۱۴۰۰ را می توان نسبتا متعادل پیش بینی کرد.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار