استقبال لبنان از کمک‌های ارسالی ایران-راهبرد معاصر

استقبال لبنان از کمک‌های ارسالی ایران

رئیس پارلمان لبنان گفت: ما هیچ مشکلی برای پذیرش کمک‌های ارسالی به لبنان به ویژه از سوی ایران یا هر کشور دوست و برادر دیگر نداریم.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 01
کد خبر: ۱۰۰۴۹۴

به گزارش راهبرد معاصر، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در سخنرانی به مناسبت چهل و سومین سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر گفت: جنبش امل هیچ ممانعتی برای پذیرش کمک‌های ارسالی به لبنان توسط سوریه، ایران، الجزایر و گروه‌های فلسطینی نمی‌بیند.

وی افزود: ما هیچ مشکلی برای پذیرش کمک‌های ارسالی به لبنان به ویژه از سوی ایران، مصر یا هر کشور دوست و برادر دیگر نداریم. لبنان در طول دهه‌های گذشته طرح‌های پیاپی رژیم صهیونیستی را شکست داده است.

رئیس پارلمان لبنان همچنین خواستار تشکیل دولت جدید لبنان تا پایان این هفته شد. وی گفت: نظام سرنگون شده لیبی مسئول جنایت ربوده شدن امام موسی صدر و دو همراه او است. دولت‌ها و حکومت‌های متوالی لیبی آنگونه که باید در پیگیری پرونده ربوده شدن امام موسی صدر و دو همراه او همکاری نکرده اند.

در همین حال، میشل عون، رئیس جمهور لبنان نیز در چهل و سومین سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر گفت: در این روز‌های سخت جای این مردِ اهل گفتگو، گشاده رو و ملی گرا که به زندگی جمعی و جانفشانی برای وحدت خانواده لبنانی و متمایز بودن میهن ما باور داشت، خالی است. این سالگرد باید برای همه الهام بخش باشد و همه ما باید برای نجات کشور و ملت لبنان تلاش کنیم./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده