خبر مهم درباره زمان سوختگیری در تمام پمپ بنزین‌ها و زمان واریز و میزان سهمیه سوخت جبرانی + فیلم-راهبرد معاصر

خبر مهم درباره زمان سوختگیری در تمام پمپ بنزین‌ها و زمان واریز و میزان سهمیه سوخت جبرانی + فیلم

وزیر نفت از اتصال تمام جایگاه‌های سوخت کشور به سامانه ظرف یک تا دو روز آینده و هم چنین از اختصاص سهمیه بنزین جبرانی خبر داد. برای اطلاع از زمان واریز و میزان سهمیه سوخت جبرانی با ما همراه باشید.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - 2021 October 28
کد خبر: ۱۰۷۱۷۰

به گزارش راهبرد معاصر، در حمله سایبری روز سه شنبه به جایگاه های سوخت کشور تمام 4300 جایگاه دچار اختلال شدند و پیگیری مقام هاو مسئولین مربوطه برای بازگشت جایگاه های سوخت رسانی به روال عادی ادامه دارد. امروز 6 آبان نیز  اوجی، وزیر نفت گفت هم اکنون 4000 جایگاه در سطح کشور فعال شده است و  از اتصال تمام جایگاه‌های سوخت کشور به سامانه ظرف یک تا دو روز آینده و هم چنین از اختصاص سهمیه بنزین جبرانی خبر داد. برای اطلاع از زمان واریز و میزان سهمیه سوخت جبرانی با ما همراه باشید.

 

اظهارات وزیر نفت درباره فعال شدن جایگاه های سوخت کشور



 امروز از دیتاسنتر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بازدید کردیم که در حقیقت تمامی جایگاه‌هایی که در سطح کشور است از اینجا کنترل و راهبری می‌شوند.

وزیر نفت تصریح کرد: خوشبختانه تا این لحظه نزدیک به ۴۰۰۰ جایگاه یعنی حدود ۹۰ درصد جایگاه‌ها در سرتاسر کشور فعال هستند و مردم می‌توانند به صورت آزاد سوختگیری انجام دهند.

اوجی ادامه داد: ۸۰۰ جایگاه هم به سامانه کارت سوخت هوشمند متصل شده اند که بیش از ۴۵۰ تیم در این مسئله نقش داشته اند.

او گفت: با روندی که امروز مشاهده شد، طی یک تا دو روز آینده تمامی جایگاه‌ها به سامانه کارت سوخت هوشمند متصل خواهند شد.



وزیر نفت تاکید کرد: خوشبختانه هیچ مشکلی در سهمیه کارت سوخت هوشمند پیش نیامده و ذخایر بنزین خوبی هم داریم. هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نیز نداریم.

او بیان کرد: طبق فراخوانی که به شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت داده شده، اکثر همکاران به صورت سه شیفت مشغول فعالیت هستند. بیش از ۵۰ هزار نفر درگیر این قضیه هستند و در تلاش برای افزایش تیم‌های تخصصی هستند.

اوجی در پاسخ به سوال  مبنی بر ایجاد اختلال در تولید بنزین گازوئیل و سوخت جت پالایشگاه شازند و شایعه حمله سایبری به این پالایشگاه توضیح داد: در تمامی پالایشگاه‌های نفتی گازی و حتی صنایع پتروشیمی ایجاد اختلال فنی امکان پذیر است.

او افزود: در این پالایشگاه مشکلی در شبکه برق داد که در همان ساعات اولیه برطرف شد. این مسئله ارتباطی به حمله سایبری ندارد و صرفا مسئله فنی است.

 



وزیر نفت در پاسخ به سوال دیگردر خصوص آخرین وضعیت تولید بنزین در کشور اظهار کرد: وضعیت تولید خوبی داریم، روزانه بیش از ۱۰۵ تا ۱۰۷ میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: ذخایر در استان‌ها تکمیل است و مشکلی در تامین سوخت بنزین و نفت گاز (گازوئیل) نداریم.

وی در پایان گفت: با هماهنگی رئیس‌جمهور محترم، سهمیه بنزین ویژه‌ای به منظور جبران این مدت برای مردم در نظر گرفته می‌شود.

 

میزان سهمیه بنزین جبرانی چقدر است؟ 

 

اما میزان سهمیه بنزین جبرانی چقدر است؟ هنوز تخصیص این یومیه تصویب نشده و میزان آن مشخص نیست.


سهمیه بنزین ماهانه خودرو‌های سواری ۶۰ لیتر در ماه است. پیش ازشیوع کرونا، دولت هر سال برای تعطیلات نوروز ۶۰ لیتر سهمیه مازاد اعلام می‌کرد. حالا به نظر می‌رسد که سهمیه جبرانی بنزین دولت باید در همین حدود باشد.

با توجه به اینکه گفته می‌شود سهمیه جبرانی بنزین احتمالا اول آذر ماه واریز می‌شود، پس احتمالا سهمیه بنزین آذر ماه باید بیش از ۶۰ لیتر باشد و احتمال واریز ۱۲۰ لیتر بنزین برای آذر ماه وجود دارد.

آنگونه که وزیر نفت قول داده طرف یکی دو روز آینده امکان استفاده از بنزین سهمیه‌ای فراهم می‌شود و مردم می‌توانند طبق روال گذشته بنزین سهمیه‌ای استفاده کنند.

اما فعلا تعداد جایگاه‌هایی که دارای بنزین سهمیه‌ای هستند محدود است. برای مثال در تهران تنها چند پمپ بنزین، بنزین سهمیه‌ای دارند و بقیه جایگاه‌ها فقط بنزین آزاد دارند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده