افزایش بی سابقه آمار فوتی‌های کرونا در روسیه-راهبرد معاصر

افزایش بی سابقه آمار فوتی‌های کرونا در روسیه

در شرایطی که بیش از ۴۰ هزار مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در روسیه شناسایی شده، ۱۱۸۹ بیمار تنها طی یک روز جان خود را از دست دادند تا شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به ۲۴۲ هزار نفر برسد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 03
کد خبر: ۱۰۸۰۹۱

به گزارش راهبرد معاصر، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که تعداد مرگ و میر‌های ناشی از بیماری کووید-۱۹ در این کشور طی شبانه روز گذشته یک هزار و ۱۸۹ مورد افزایش یافت و بدین ترتیب باز رکورد جدیدی از لحاظ موارد فوت روزانه بیماران مبتلا به کرونا در کل دوره اپیدمی در روسیه ثبت شد. این شاخص یک روز قبل یک هزار و ۱۷۸ مورد بود. در مجموع تا به امروز ۲۴۲ هزار و ۶۰ شهروند روس در اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بیشترین موارد مرگ ناشی از کرونا در شهر مسکو - ۹۵ مورد، در شهر سن‌پترزبورگ- ۸۶ مورد، در منطقه مسکو- ۵۳ مورد و در منطقه کراسنوارسک نیز ۴۳ مورد گزارش شده است.

طبق گزارش این ستاد، تعداد موارد تأیید شده از آلودگی ویروس کرونا در سراسر روسیه طی شبانه روز گذشته ۴۰ هزار و ۴۴۳ مورد افزایش یافت. بدین ترتیب، تعداد کل افراد مبتلا به این عفونت به ۸ میلیون و ۶۳۳ هزار و ۶۴۳ نفر رسیده است.

طی ۲۴ ساعت اخیر، ۳ هزار و ۲۶۹ مورد در شهر سن‌پترزبورگ، ۲ هزار و ۷۴۴ مورد در منطقه مسکو و یک هزار و ۵۹۶ مورد نیز در منطقه سامارسکی شناسایی شده است. در حال حاضر، تعداد بیماران فعال کرونایی در تمامی ۸۵ منطقه فدرال روسیه به ۹۴۶ هزار و ۱۴۵ نفر افزایش یافته است.

این در حالی است که تعداد شهروندان روس معالجه شده از عفونت کووید-۱۹ طی یک روز گذشته ۳۲ هزار و ۸۰۷ نفر افزایش یافته تا تعداد شهروندان روس درمان شده به ۷ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۴۳۸ نفر برسد. میزان بهبودی بیماران به روند نزولی خود ادامه داده و اکنون به سطح ۸۶.۲ درصد کل افراد مبتلا کاهش یافته است.


این ستاد بطور جداگانه در خصوص وضعیت شیوع کرونا در پایتخت روسیه نیز اعلام کرد که با شناسایی ۶ هزار و ۸۲۷ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا، تعداد کل مبتلایان به کووید-۱۹ در شهر مسکو به یک میلیون و ۸۳۷ هزار و ۵۷ نفر افزایش یافت. ضمن اینکه با مرگ ۹۵ بیمار دیگر، شمار تلفات این عفونت در این شهر به ۳۱ هزار و ۶۳۱ نفر رسیده است. همچنین با مرخص شدن ۶ هزار و ۷۲۸ بیمار کرونایی در پایتخت، یک میلیون و ۶۱۱ هزار و ۹۹۱ نفر در کل دوره شیوع ویروس کرونا درمان شده و در حال حاضر ۱۹۳ هزار و ۴۳۵ بیمار همچنان تحت درمان هستند./تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده