آیا یارانه یک میلیونی صحت دارد؟-راهبرد معاصر

آیا یارانه یک میلیونی صحت دارد؟

افزایش یارانه نقدی یکی از وعده های برخی نامزدهای انتخاباتی بوده و حالا کاربران از ما می پرسند آیا یارانه یک میلیونی صحت دارد؟
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۵ - ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 05
کد خبر: ۱۰۸۳۲۹

به گزارش راهبرد معاصر، خبر یارانه یک میلیونی از موضوعاتی بود که در هفته گذشته توسط برخی رسانه ها به آن پرداخته شد و به دنبال آن مخاطبان می پرسند آیا یارانه یک میلیونی صحت دارد؟ پاسخ دقیق آن اینگونه است، هم آری و هم خیر. آن طور که مقامات اقتصادی دولت سیزدهم گفته اند، آنها به دنبال هدفمند کردن واقعی یارانه ها هستند تا یارانه اقشار پردرآمد حذف شود و یارانه دهک های پایی افزایش یابد. با این وجود عبدالملکی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده اجرای این برنامه به قدری زمان نیاز دارد که بانک اطلاعات اقتصادی سامانه رفاه ایرانیان تکمیل گردد و با تجمیع داده های نهادهای گوناگون مشخص گردد هر فرد در کدام دهک قرار می گیرد. جزئیات اعلام شده این طرح در ادامه می آید.

 

یارانه یک میلیونی برای اقشار کم درآمد

آن طور که تا کنون توسط برخی منابع اعلام شده با اجرای طرح جدید خانوارهای 5 نفره در سه دهک پایین یارانه یک میلیون تومانی و دو دهک بعدی یارانه 750 هزار تومانی تعلق می گیرد و ماهانه به حساب سرپرست خانوار واریز می شود. به عبارتی در صورت نهایی شدن این طرح در سه دهک پایین به هر فرد در سه دهک پایین 200 هزار تومان تعلق می گیرد که به حساب سرپرستان خانوار واریز می گردد.

 

یارانه یک میلیون تومانی

 

نحوه اجرای یارانه یک میلیون تومانی

گفته می شود یارانه جدید در قالب کارت اعتباری رفاهی به مردم تعلق می گیرد که برخی زمان اجرای آن را آذر 1400 اعلام کرده اند. مردم با در دست داشتن کارت رفاهی که نحوه صدور آن به زودی اعلام می شود به فروشگاه های بزرگ مراجعه می کنند و به میزان یارانه دریافتی کالاها و ارزاق اساسی را خریداری می کنند.

جزئیات بیشتر به محض اعلام منتشر و در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده