نگرانی صهیونیست‌ها در پی شکست سیاست فشار حداکثری-راهبرد معاصر
جعفر قناد باشی، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با «راهبرد معاصر» بررسی می‌کند؛

نگرانی صهیونیست‌ها در پی شکست سیاست فشار حداکثری

جعفر قناد باشی، کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به نگرانی رژیم صهیونیستی از شکست «سیاست فشار حداکثری» علیه ایران گفت: مقامات صهیونیستی نگران هستند که ایران در این مصاف بزرگ و نبرد چند ساله اراده‌ها موفق شود و مقاومت مردم ایران در برابر سختی‌ها نتیجه بدهد و آمریکایی ناگزیر تحریم ها را بشکنند.
جعفر قناد باشی؛ کارشناس مسائل بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 09
کد خبر: ۱۰۸۶۲۲

نگرانی صهیونیست‌ها در پی شکست سیاست فشار حداکثری

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ دیدارهای اخیر مقامات اسرائیلی با مقامات اروپا و آمریکایی ها و تهییج غرب در برابر کاهش قدرت ایران نشان از نگرانی های شدید صهیونیست ها در پیروزی ایران با وجود تحریم ها و مشکلات و سنگ اندازی های بیشمار منطقه ای و بین المللی دارد.

 

 جعفر قناد باشی، کارشناس مسائل بین الملل در تحلیل دیدارهای اخیر  مقامات رژیم صهیونیستی با مقامات آمریکایی و بحث هایی پیرامون ایران در این به «راهبرد معاصر» گفت: دو دلیل مختلف سبب تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی، رفت و آمدها، مذاکرات و رایزنی ها با مقامات اروپایی و آمریکایی شده است.  یک دلیل این است که سرکردگان رژیم صهیونیستی در طول تاریخ صهیونیست ها خط مشی را دنبال میکردند که خواسته هایشان را از طریق بسیج کردن قدرت های دیگر رفع کنند یعنی سعی می کردند قدرت ها را بازی بدهند و آنها را در مسیر  خواستشان به کار بگیرند. کما اینکه جنگ آمریکا علیه عراق به نوعی با وساطت آریو شارون نخست وزیر اسبق و مرده رژیم صهیونیستی و تبلیغ و ترغیب او صورت گرفت و آمریکایی ها را تشویق  کرد جنگ اول  و دوم عراق را  راه بیندازند.

 

وی با تاکید بر خط مشی صهیونیست ها در رسیدن به اهدافشان با همراه ساختن دیگر قدرت ها در این مسیر گفت: دیپلماسی صهیونیست ها به طور کلی  مبتنی بر  به کارگیری، تهدید و ترغیب قدرت ها برای حرکت کردن در مسیر خواست آنها و تحقق اهدافشان است که این یک مسئله و راهبرد و برنامه کلی آنها است.

 

قناد‌باشی تحرکات اخیر صهیونیست ها را ناشی از نگرانی‌های آنها دانست و گفت: آنها نگران این هستند که دولت جدیدی که در ایران  روی کار آمده با وجود عملکردش که هیچگونه عقب نشینی از خود نشان نداده به سمت و سوی پیروزی پیش رود و آمریکایی ها به دلیل ضعف هایی که دارند عقب نشینی کنند یا اروپایی ها در ادامه مواضع خصمانه خود در برجام  از مواضع قبلی خود دست بکشند.

 

وی افزود: رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به این نگرانی کوشش می کنند علیه ایران جنجال راه بیندازند و آمریکایی ها را ترغیب به تهاجم، مخالفت و دشمنی با ایران و تشویق و به کوتاه نیامدن در برجام کنند و این هدف اصلی آنهاست و تمام سیاست‌های مختلف را به کار می گیرند و حتی سیاست "قتل با هزار چاقو یا هزار زخم"  هم در همین چارچوب بود و آنها در این خصوص به آمریکایی ها گفته بودند شما در  برجام کوتاه نیایید ما قدرت ایران را از طریق استراتژی قتل هزار چاقو  کاهش می دهیم شما نگران قدرت ایران نباشید و احتیاجی به نرمش نیست. در قضیه کوتاه نیامدن هم امروز زمزمه هایی از واشنگتن و پاریس شنیده میشود که آنها ناگزیر هستند در قضیه برجام کوتاه بیایند و به تحریم ها پایان دهند و اسرائیلی ها نگران همین هستند.

 

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: بانی اصلی فشار حداکثری علیه ایران که توسط عربستان و از طریق صادرات بیشتر نفت تامین و حمایت شد و در راستای به صفر رساندن صادرات نفت ایران بودند، اسرائیلی ها هستند و آنها حالا نگران شکست این سیاست هستند و به مجرد اینکه تحریم ها بشکند آن سیاست هم شکسته خواهد شد.

 

وی با اشاره به نگرانی رژیم صهیونیستی از شکست سیاست فشار حداکثری اظهار داشت: اسرائیل  نگران است که ایران در این مصاف بزرگ و نبرد چند ساله اراده ها به قول و فرمایش مقام معظم رهبری موفق شود و مقاومت مردم ایران در برابر سختی ها نتیجه بدهد و آمریکایی ها ناگزیر تحریم ها را بشکنند. لذا پیوسته در واشنگتن تبلیغ می کنند و از خطر ایران میگویند و ایران را متهم به حمایت از تروریست و دست زدن به ساخت سلاح هسته ای میکنند و این کار همیشگی آنهاست و این اتهامات برای راندن و تشویق آمریکا به سمت مخالفت و خصومت ورزی بیشتر با ایران و ترغیب آنها برای اینکه از برجام کوتاه نیایند، است.

 

این کارشناس مسائل بین الملل هدف رژیم صهیونیستی از تحرکات اخیر را تلاش آنها برای استفاده از قدرت سایر کشورها برای تحقق اهداف خود و جلوگیری از عقب نشینی آمریکا در کاهش تحریم ها دانست و گفت: آمریکایی ها بیش از این نمی توانند هزینه های تحریم های سنگین تحریم علیه ایران را بپردازند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده