تاکید ایران، چین و روسیه بر تقویت همکاری‌ها در راستای برجام-راهبرد معاصر

تاکید ایران، چین و روسیه بر تقویت همکاری‌ها در راستای برجام

وزارت خارجه چین اعلام کرد:چین، روسیه و ایران به تقویت همکاری ادامه می دهند تا اطمینان حاصل شود که گفتگو‌ها درباره از سرگیری مذاکرات و پایبندی به برجام در مسیر درست قرار دارد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 16
کد خبر: ۱۱۰۰۰۵

به گزارش راهبرد معاصر وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد «ما ژائوسو» معاون وزیر خارجه این کشور با «علی باقری کنی» و «سرگئی ریابکوف» همتایان ایرانی و روس خود یک دیدار مجازی ترتیب داده و سه طرف در مورد موضوع هسته‌ای ایران به تبادل نظر عمیق پرداختند و به اجماع گسترده دست یافتند.

این وزراتخانه در ادامه افزود: چین، روسیه و ایران به تقویت هماهنگی و همکاری ادامه خواهند داد تا اطمینان حاصل کنند که گفتگو‌ها در خصوص از سرگیری مذاکرات و پایبندی به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مسیر درست قرار دارد و برای کسب نتایج مثبت بطور مداوم تلاش خواهند کرد.

پیش از این هم وزارت خارجه کشورمان اعلام کرده بود معاون وزیر خارجه در این ارتباط ویدئویی تاکید کرد که تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران، هزینه مقابله با یکجانبه گرایی است و سیاست اصولی سه کشور ایران، روسیه و چین در ترویج چندجانبه گرایی باید گسترش یابد. معاونان وزیران امور خارجه روسیه و چین نیز در این تماس ویدئویی ضمن تاکید بر ضرورت تداوم رایزنی‌ها و هماهنگی‌ها میان سه کشور در موضوعات مختلف، اقدام یکجانبه آمریکا در نقض توافق و اعمال مجدد تحریم‌ها بر ضد ایران را عامل اصلی بروز مشکلات موجود بر سر راه اجرای توافق ایران و پنج به علاوه یک دانستند.

پس از شش دور مذاکره در وین با روی کار آمدن دولت جدید ایران مذاکرات به تعویق افتاده بود که بعد از اعلام آمادگی ایران برای از سرگیری این مذاکرات، هشتم آذرماه زمان شروع این مذاکرات اعلام شد، با این حال آمریکا که عامل اصلی شکست برجام است همچنان به سخن‌پراکنی پرداخته و اقدام عملی برای بازگشت به مذاکرات انجام نمی‌دهد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده