جزییات ثبت عوارض واکسن کرونا در سامانه سلامت-راهبرد معاصر

جزییات ثبت عوارض واکسن کرونا در سامانه سلامت

در سامانه ثبت عوارض واکسن کرونا انواع عوارض واکسن درج شده است و افراد می‌توانند اطلاعات فردی خودشان را وارد کنند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - 2021 November 23
کد خبر: ۱۱۰۹۲۸

به گزارش راهبرد معاصر حامد رضایی، کارشناس مسئول درگاه یکپارچه تبادل اطلاعات سلامت درباره سامانه ثبت عوارض واکسن کرونا گفت: سامانه خود اظهاری عوارض احتمالی واکسن کووید ۱۹ به آدرس salamat.gov.ir  تنها مرجع رسمی وزارت بهداشت است.

او افزود: در این سایت لینکی اضافه شده و مردم به صورت خود اظهاری می‌توانند، مشکلاتشان را در رابطه با واکسن ثبت کنند.

ضایی ادامه داد: این سامانه برای ثبت عوارض احتمالی دریافت کنندگان واکسن و بدون نیاز به حضور در پایگاه‌های بهداشت یا مراکز درمانی ایجاد شده است.

این کارشناس مسئول درگاه یکپارچه تبادل اطلاعات سلامت گفت: سامانه‌های سطح یک بهداشتی، امکان ثبت عوارض احتمالی مراجعان به مراکز واکسیناسیون یا پایگاه‌های بهداشتی را دارند.

او تصریح کرد: در این سامانه انواع عوارض واکسن نیز درج شده است و افراد می‌توانند اطلاعات فردی خودشان را وارد کنند. پس از آن صفحه‌ای برای آن‌ها در خصوص عوارض واکسن ظاهر می‌شود و در نهایت می‌توانند اقدام به ثبت اطلاعات کنند. بنابراین جمع آوری اطلاعات به روش الکترونیک انجام می‌شود.

رضایی گفت: اورژانس و مراکز بهداشتی در سطح شهر‌ها و روستا‌ها اطلاعات لازم را ثبت می‌کنند به طوری که اطلاعات مراکز بهداشتی در اختیار معاونت بهداشت و اطلاعاتی که از سوی اورژانس جمع آوری می‌شود در اختیار معاونت درمان قرار می‌گیرد و در نهایت اطلاعات تجمیع و در اختیار مسئولین برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی قرار می‌گیرد./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده