ویزیت مطب‌ها ۱۲۰ هزار تومان می‌شود؟-راهبرد معاصر

ویزیت مطب‌ها ۱۲۰ هزار تومان می‌شود؟

به گفته رییس سازمان نظام پزشکی اگر مطبی بخواهد سرپا بماند ویزیت باید ۱۲۰ هزار تومان شود.
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - 2021 November 23
کد خبر: ۱۱۱۰۰۱

به گزارش راهبرد معاصر «محمد رییس زاده» رییس سازمان نظام پزشکی کشور در نخستین نشست خبری‌اش ضمن تبریک هفته بسیج گفت: کادر بهداشت و درمان و اساتید دانشگاه حضور کاملا موثری در دفاع مقدس داشتند. خیل عظیمی از جانبازان که بعد از دفاع مقدس تا امروز به حیات خود ادامه دادند مرهون زحمات جامعه پزشکی در آن دوران هستند.

او در ادامه افزود: جا دارد یادی از مدافعان سلامت کنیم که در عرصه مبارزه با کرونا جان خودشان را فدا کردند و در حفظ مردم از جان خودشان گذشتند. وقتی با دفاع مقدس مقایسه کنیم می بینیم در این ۱۸ ماه شیوع کرونا، بیش از هشت سال دفاع مقدس شهید تقدیم کرده ایم که در ۲۰ ماه بالغ بر ۱۴۸ پزشک بوده است. این تعداد بالای شهدا نشان می‌دهد جامعه پزشکی ما شریف، مردم دوست، فداکار و در خدمت مردم است و نشان میدهد قاطبه جامعه پزشکی ما همانی هستند که مردم از یک طبیب و حکیم انتظار دارند.

او افزود: نگاه ما نباید به جامعه سلامت کشور یک نظام صنفی یکسوگرانه یاشد و همه ما وظیفه صیانت و حمایت از آن را دارد. یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار برای حفظ جامعه پزشکی رسانه ها هستند، هرچه درک متقابل جامعه پزشکی و رسانه بیشتر باشد خدمت بیشتری به جامعه خواهیم کرد.

او افزود: نسبت به بسیاری از کشور های منطقه و اطراف، نگاه بسیار مثبت و احترام آمیزی به جامعه پزشکی ایران دارند. این ماحصل زحمات مسئولان ما در حوزه سلامت است. جامعه پزشکی ما جامعه قابل احترام، خدوم و زحمتکشی است. استثناها را به عنوان قاعده جامعه پزشکی قرار ندهیم و قبول کنیم مصالح مردم و جامعه پزشکی به هم منطبق است و به یکپارچگی مردم و جامعه پزشکی اعتقاد داریم. اگر ما خودمان را مدافع صنف می‌دانیم در حقیقت مدافع سلامت جامعه هستیم و نقش اول ما صیانت از حقوق جامعه است.

رییس زاده گفت: هدف ما در جامعه پزشکی حذف و سلامت جامعه و حقوق بیماران است اما لازمه آن در وهله اول حفظ جامعه پزشکی است که وظیفه خود را به خوبی انجام دهند. اینکه ما از حقوق جامعه پزشکی دفاع می کنیم به معنای تعصب صنفی نیست و وظیفه ما به عنوان پزشک، حکیم و طبیب خدمت به کشور در عرصه سلامت است. نگاه تعصبی صنفی نداریم.

او افزود: اگر با طرح بحث هایی در جامعه مخالفت می کنیم به معنای دفاع کورکورانه از صنف پزشکی نیست و دفاع از سلامت جامعه است. خواهشی که از اصحاب رسانه دارم این است که جامعه پزشکی در یک مبارزه سخت با کرونا مشغول و درگیر است و روح و روان جامعه پزشکی خسته و آزرده است و دیگر توان و تاب ندارد. در این بیست ماهه ضربات بسیار سختی خورده و انصاف نیست در چنین شرایطی گاه بحث های حاشیه ای هرچند درست مطرح شود و با روح و روان جامعه پزشکی بازی شود. در پنج شش ماه گذشته قالب بر پنج طرح در جاهای مختلف برای جامعه پزشکی مطرح شده که قاطبه جامعه پزشکی با آن مخالفند، از جمله نظام طب سنتی، طب مکمل، بحث اصلاح آموزش پزشکی، ادغام آموزش پزشکی در علوم، افزایش ظرفیت و غیره.

رییس زاده گفت: جامعه پزشکی در این شرایط فداکارانه مبارزه می‌کند، انصاف نیست این بحث ها مطرح شود. اگر درست هم باشد زمان مطرح کردن آن الان نیست. اجازه بدهند جامعه پزشکی از این مسیر عبور کند و خستگی ها را برزمین بگذارد و بعد هجمه ها را شروع کنند.

او افزود: در چنین شرایطی چه ضرورتی دارد این بحث ها مطرح شود؟ این کم لطفی و نامهربانی است. انتظار داریم در این شرایط همدلی مسئولین و اصحاب رسانه را بیشتر ببینیم و زمانی آن را مطرح کنند که فرصت توان وارد شدن به آن را داشته باشیم.

رییس زاده در ارتباط با پیشنهاد ادغام آموزش پزشکی و وزارت علوم از سوی وزیر علوم، با اشاره به اینکه ما ادغام داشته ایم اما این ادغام در آموزش تئوریک و عملی بوده است، گفت: ما بعد از سی و پنج سال که از ادغام آموزش پزشکی در حوزه درمان می گذرد نتایج ملموس و عینی آن را می بینیم. افتخاراتی که ما در حوزه درمان داریم ماحصل ادغام آموزش تئوریک و عملی است. اگر در سی و پنج سال گذشته وضعیتی داشتیم که نیاز به وارد کردن پزشک داشتیم، الان به وصعیت افتخارآمیزی رسیدیم که پزشکان ما در خارج از کشور نیز خدمت می کنند و ما بالای ۱۵۰ هزار بیمار از کشور های دیگر داریم. پیچیده ترین درمان ها و تکنولوژی ها روز به مردم ما ارائه می شود و در هیچ زمینه ای نیاز به خارج از کشور نداریم. رضایت ها همه ماحصل ادغام آموزش تئوریک در شبکه درمان کشور است. چرا از این مسیر درخشان می خواهیم برگردیم؟/خبر مهم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده