اعلام اعتبار مورد نیاز تکمیل مترو پرند-راهبرد معاصر

اعلام اعتبار مورد نیاز تکمیل مترو پرند

استاندار تهران گفت: ۷۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل مترو پرند نیاز است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۸ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - 2021 November 28
کد خبر: ۱۱۱۵۰۰

به گزارش راهبرد معاصر محسن منصوری استاندار تهران با بیان اینکه با وزیر راه و شهرسازی و شهردار پایتخت برای تکمیل مترو پرند به توافق رسیدیم، گفت: برای تکمیل این طرح ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: تاکنون برای این طرح ٢٠٠ میلیارد تومان اوراق اختصاص داده شده و ۳۵۰ میلیارد تومان مابه ازای تغییر کاربری تسهیلات دریافت می شود.

وی در خصوص قرار گرفتن گورستان ها در طرح هادی روستای زیوان واقع در بخش فشافویه شهرستان ری و طرح هادی روستای قلعه بها واقع در بخش مرکزی شهرستان شهریار نیز اذعان داشت: آرامستان هایی که از قبل در روستاها ایجاد شده در طرح هادی در نظر گرفته می شود تا جز حریم روستا به حساب بیایند.

منصوری افزود: در صورتی دهیار می تواند در آرامستان و مسیر آن هزینه کند که در حریم روستا واقع شده باشد.

وی با بیان اینکه تصمیمات باید در راستای توسعه روستاها باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مردم از دهیار برای خدمات دهی انتظار دارند باید یک راه قانونی در این خصوص اندیشیده شود تا دهیار برای هزینه کرد زیر سوال نرود.

گفتنی است، طرح احداث مترو پرند سال ۱۳۸۴ کلید خورد و به گفته مسئولان امر در صورت تامین اعتبار تا حداکثر یک سال دیگر به ایستگاه پایانی خود می‌رسد.

بر اساس آمارها روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر بین پرند و تهران در رفت و آمد هستند و با این اوصاف تکمیل و بهره‌برداری از خط مترو فرودگاه امام خمینی(ره) تا شهر جدید پرند، می‌تواند دغدغه‌های حمل و نقلی بخش قابل توجهی از هموطنان را برطرف سازد.

مطالعات و نیز بخشی از عملیات اجرایی پروژه خط مترو تهران - پرند نیز در سال ۱۳۸۴ توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز و سال ۱۳۹۱ کل طرح به شهرداری تهران واگذار شد.

بخشی از این طرح در محدوده حد فاصل ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب به طول چهار کیلومتردر ابتدای سال ۱۳۹۵ و بخش دیگر از ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی(ره) به طول ۲۶ کیلومتر در مردادماه سال ۱۳۹۶ تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده