جزئیات طرح ترافیک جدید تهران/ لغو طرح زوج و فرد-راهبرد معاصر

جزئیات طرح ترافیک جدید تهران/ لغو طرح زوج و فرد

در صورت تصویب طرح جدید، احتمالا اجرای طرح زوج و فرد حذف و تبدیل به حلقه دوم طرح ترافیک می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 01
کد خبر: ۱۱۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
به گزارش راهبرد معاصر؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جزئیات احتمال حذف طرح زوج و فرد در سال آینده را تشریح کرد.
 
محسن پورسیدآقایی، در مورد جزئیات احتمال حذف طرح زوج و فرد در تهران از سال آینده گفت: براساس تصمیم شورای ترافیک تهران و شورای شهر تهران قرار براین بود که در صورت موفقیت آمیز بودن طرح ترافیک، این طرح به محدوده زوج و فرد نیز تسری یابد.
 
وی با بیان اینکه مطالعات نشان داده است طرح زوج و فرد، طرح اشتباهی بوده که در بلندمدت نه تنها آلودگی هوا را کاهش نداده است، بلکه سبب شده مردم به سمت خرید خودوری ارزان قیمت اما پلاک مخالف گرایش پیدا کنند و این امر موجب افزایش آلودگی هوا شود، اظهار کرد: مطالعات نشان می‌دهد که برای کاهش آلودگی هوا لازم است که طرح زوج و فرد ملغی شود.
 
پورسیدآقایی با بیان اینکه مطالعات ملغی شدن طرح زوج و فرد در حال انجام است و در صورت تصویب شورای ترافیک تهران، احتمالا اجرای طرح زوج و فرد پس از سالها ملغی می‌شود، در مورد جزئیات مطالعات آن، گفت: در صورت تصویب شورای ترافیک تهران، طرح زوج و فرد حذف و تبدیل به حلقه دوم طرح ترافیک می‌شود.
 
وی افزود: براین اساس دیگر پلاک خودرو ملاک تردد در محدوده نیست و همه خودورها با هر پلاکی می‌توانند، آزادانه تردد کنند اما هزینه ورود به حلقه دوم طرح ترافیک یا همان محدوده زوج و فرد یک سوم هزینه طرح ترافیک خواهد شد.
 
پورسیدآقایی با بیان اینکه برای ساکنین این محدوده نیز تدابیر خاص اندیشیده شده است، گفت: به مانند طرح ترافیک، برای تردد ساکنین نیز تخفیفات خاصی در نظر گرفته می‌شود.
 
وی افزود: مطالعات این طرح در حال انجام است و در صورت تصویب در شورای ترافیک تهران، اجرای طرح زوج و فرد بعد از سالها در تهران ملغی می‌ شود.
 
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
0
1- من ساکن محدوده طرح اصلی هستم. برای ثبت نام و اینکه بتونی صبح تا 8.30 خروج و عصر بعد از 5 ورود پیدا کنی باید تمام بدهی عوارض نوسازی و پسماند واحد مسکونی خویش را بپردازید!!! حالا میخوان با گسترش محدوده طرح مردم رو برای پرداخت عوارض ... تحریک کنند. برای پرداخت حقوق سازمان های بی خاصیت و عریض و طویل و ...

2- برای تردد روزهای هفته ، در سایت مای تهران، رزرو کرده و اکنون به دلایل مختلف نظیر ترافیک سنگین ، مشارکت در کاهش آلودگی هوا، لغو قرار کاری و ... از خودروی شخصی استفاده نمی کنم، در صورت عدم تردد و استفاده از حمل و نقل عمومی در آن روز مبلغ 13440 تومان کسر می گردد!؟ چرا!؟ پاسخ : به دنبال کندن از مردم هستند.

به دنبال چپاول هستند. آلودگی هوا نون دونی مدیران فعلی است. آنها به جای تخته کردن درِ دو پراید و پژو ساز داخلی ، مشکلی را درست و از آن کسب درامد میکنند.

مهمترین راه کسب درآمد این مدیران صندلی نشین ، درست کردن مشکل و فروختن راه حل هاست.
فردین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
0
سلام تا کی میخواهید از مردم درآمدزایی کنید بجای پول گرفتن از مردم بدبخت ایران خودروی هیبریدی و برقی با تعرفه خیلی کم وارد کنید و مثل کشورهای حاشیه خلیج فارس به مردم بفروشید آن وقت آلودگی هوا از بین میرود و دیگر اینکه بنزین خوب یا تولید کنید و یا وارد کنید آن وقت مشکل حل میشود ولی شما فقط بلد هستید ایران خودرو و سایپای تابوت ساز را تقویت کنید و مردم را بکشید
کشاورز
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
0
چراتمام آلودگی ها ومشکلات بادریافت وجه مصالحه میشودوهیچ اقدامی صورت نمگیرد چرادرجهت افزایش وسایط نقلیه عمومی اقدانی نمیشود که باوسیله شخصی کسی بیرون نیاید یکبار برای همیشه یک سرمایه گذاری درجهت افزایش نقلیه عمومی انجام شودکه بدنبال ان صرفه جویی درزمینه سوخت شود
تحلیل های برگزیده