روسیه از یک پهپاد جدید شناسایی رونمایی کرد-راهبرد معاصر

روسیه از یک پهپاد جدید شناسایی رونمایی کرد

یک مقام صنایع دفاعی روسیه گفت، مراحل پرواز آزمایشی نوع جدیدی از پهپاد‌های شناسایی این کشور آغاز شده است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 19
کد خبر: ۱۱۴۲۶۵

به گزارش راهبرد معاصر، ارتش روسیه روز یکشنبه پرواز آزمایشی نوع جدیدی از پهپاد‌های شناسایی این کشور را آغاز کرد.

یک مقام صنایع دفاعی روسیه به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: «یک وسیله پروازی بدون سرنشین با قابلیت شناسایی راداری و فنی-رادیویی، توسط شرکت "کرونشتات" روسیه و بر پایه پهپاد شناسایی تهاجمی "اوریون آر" ساخته شده است. اکنون پرواز آزمایشی این پهپاد در حال انجام است».

به گفته این مقام نظامی روسیه، این سامانه راداری این پهپاد جدید آن را قادر می‌سازد انواع اهداف زمینی از جمله «منابع تشعشع، نظیر سامانه‌های موشکی ضد هواپیمای دشمن» را شناسایی کند.

او در ادامه گفت، این پهپاد جدید روسی همچنین قابلیت تعیین هدف برای پهپاد‌های تهاجمی را داشته و این احتمال وجود دارد که به بخش شناسایی و حمله انتقال یابد.

تابستان امسال شرکت روسی کرونشتات اعلام کرد در حال آماده شدن برای برنامه تولید انبوه پهپاد‌های اوریون و شروع صادرات آن‌ها از سال ۲۰۲۲ است.

خبر آزمایش این پهپاد روسی در حالی منتشر شده است که روز گذشته و یک سال پس از خروج آمریکا از معاهده «آسمان‌های باز»، دولت روسیه نیز روز شنبه به طور رسمی از آن خارج شد.

پیمان آسمان‌های باز به کشور‌های عضو اجازه می‌دهد از حریم هوایی یکدیگر برای پرواز‌های تجسسی استفاده کنند. این معاهده بین ۳۴ کشور جهان منعقد شده و هدف از آن ایجاد درکی متقابل بین کشور‌های امضاکننده در خصوص تحرکات و فعالیت‌های نظامی احتمالاً نگران‌کننده است.

روسیه و آمریکا جزو اولین کشور‌هایی بودند که این معاهده را تصویب کردند؛ معاهده‌ای که در سال ۱۹۹۲ امضا شد و از اول ژانویه ۲۰۰۲ اجرایی شد. جو بایدن در زمان کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصمیم ترامپ برای خروج از این معاهده را کوته‌فکری خواند و گفت، این اقدام تنش‌ها میان غرب و روسیه و همچنین خطر محاسبات غلط و یا احتمال درگیری را افزایش می‌دهد./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده