داستان عجیب فرهاد مجیدی و جام حذفی-راهبرد معاصر

داستان عجیب فرهاد مجیدی و جام حذفی

حدود نیمی از دیدارهای قبلی تیم فوتبال استقلال با هدایت فرهاد مجیدی در جام‌حذفی به ضربات پنالتی کشیده شده است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۳ - ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 21
کد خبر: ۱۱۴۶۹۹

به گزارش راهبرد معاصر تیم فوتبال استقلال در چارچوب مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران موفق شد به سختی و در ضربات پنالتی از سد تیم دسته دومی نود ارومیه بگذرد و به جمع ۱۶ تیم پایانی راه پیدا کند.

فرهاد مجیدی پس از نایب قهرمانی در ۲ فصل گذشته می‌خواهد در این فصل طلسم‌شکنی کند. او در فصل ۱۳۹۹-۱۳۹۸ کار خود را در مرحله یک چهارم نهایی استارت زد. در فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ کار از یک شانزدهم شروع شد و امسال نیز ماجرا مانند فصل گذشته است.

مجیدی در این سه فصل و تا به اینجا ۹ بار آبی‌پوشان را در جام حذفی هدایت کرده است. حاصل این ۹ دیدار هفت برد و ۲ شکست بوده که بردها مقابل تیم‌های سپاهان، پرسپولیس(۲ مرتبه)، پیکان، ذوب‌آهن، گل‌گهر و نود ارومیه به دست آمده است. ۲ باخت نیز در پیکار با تراکتور و فولاد به ثبت رسید. هر هفت برد استقلال در تهران حاصل شده و هر ۲ شکست در شهرهای بی‌طرف مشهد و اصفهان به بار آمده است.

استقلال در این ۹ دیدار ۱۳ گل به ثمر رسانده و ۹ گل هم دریافت کرده است. از ۱۳ گل به ثمر رسیده چهار گل از روی نقطه پنالتی زده شده است. بهترین برد نیز پیروزی ۲ بر صفر استقلال در جدال با سپاهان بوده است. نکته عجیب اما نقش پررنگ ضربات پنالتی در برد و باخت‌های استقلال است. چهار دیدار از ۹ مسابقه استقلال با هدایت فرهاد مجیدی در جام حذفی به ضربات پنالتی کشیده شده است.

اولین دیدار جدال با پرسپولیس در دور نیمه‌نهایی جام حذفی ۲ فصل قبل است. بازی در ۱۲۰ دقیقه با نتیجه مساوی ۲ بر ۲ تمام شد و در پنالتی‌ها آبی‌پوشان به برتری چهار بر ۲ دست پیدا کردند. سال بعد بازهم بازی این ۲ تیم این بار در دور یک چهارم نهایی پس از تساوی بدون گل به ضربات پنالتی کشیده شد که این بار نیز پیروزی چهار بر سه نصیب تیم آبی‌پوش پایتخت شد.

البته در همین فصل و در دیدار نهایی شاگردان مجیدی پس از تساوی بدون گل مقابل فولاد در ضربات پنالتی با نتیجه چهار بر ۲ شکست را پذیرا شدند و دستشان از رسیدن به جام کوتاه ماند. این فصل نیز اما با ضربات پنالتی استارت خورد. استقلال پس از تساوی یک بر یک مقابل نود ارومیه در پنالتی‌ها حریف گمنام خود را با حساب چهار بر ۲ از پیش رو برداشت.

بدین ترتیب سه بازی از چهار بازی اخیر استقلال در جام حذفی به ضربات پنالتی کشیده شده و آن مسابقه با گل گهر نیز در حالی با برتری تیم تهرانی تمام شد که هر ۲ گل این تیم از روی نقطه پنالتی توسط وریا غفوری به ثمر رسید.

حال باید دید سرنوشت این فصل فرهاد مجیدی و استقلال به کجا خواهد انجامید./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده