اولیانوف:هماهنگی بین روسیه و آمریکا پیشنیاز مهم پیشرفت در احیای برجام است-راهبرد معاصر

اولیانوف:هماهنگی بین روسیه و آمریکا پیشنیاز مهم پیشرفت در احیای برجام است

اولیانوف در دیدار با رابرت مالی گفت: رایزنی‌ها و هماهنگی نزدیک بین روسیه و آمریکا پیشنیاز مهمی برای پیشرفت در احیای برجام است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۰۸ دی ۱۴۰۰ - 2021 December 29
کد خبر: ۱۱۵۷۸۶

به گزارش راهبرد معاصر «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین، از دیدار با «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران، و رایزنی درباره مذاکرات برجامی در وین خبر داد.

اولیانوف در پیامی توییتری نوشت: «امروز با آقای رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران، دیدار کردم. رایزنی‌ها و هماهنگی نزدیک بین روسیه و آمریکا پیشنیاز مهمی برای پیشرفت در احیای برجام است.»

این مقام ارشد روس روز گذشته نیز در توییتی درباره مذاکرات نوشت: «در جریان مذاکرات وین درباره برجام، کارگروه مسائل هسته‌ای نشست مفیدی برگزار کرد. ما شاهد پیشرفت غیرقابل انکاری هستیم. رفع تحریم‌ها به طور فعال در محیط‌های غیررسمی مورد بحث قرار می‌گیرد.»

همچنین «دمیتری پولیانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل، در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد که مطمئن است شرایط لازم برای احیای دوباره برجام وجود دارد و گفت: «من عمیقاً معتقدم ما در احیای دوباره برجام موفق خواهیم شد. ما ابتدا حدود ۵ ماه منتظر دولت بایدن بودیم سپس در ایران انتخابات برگزار و تیم مذاکره جدیدی تشکیل شد.»

دور هفتم مذاکرات احیای برجام پس از وقفه‌ای چندماهه در دولت جدید ایران از هشتم آذرماه شروع شد و ۲۶ آذر به پایان رسید. اکنون بعد از توقفی کوتاه، مذاکرات بار دیگر از ششم دی ماه آغاز شده است.

مقامات ایرانی اعلام کرده‌اند که نتیجه دو دور مذاکره ماه اخیر در وین، «پذیرش سند‌های پیشنهادی ایران به عنوان مبنایی برای ادامه مذاکرات» بوده است./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار