نشست سه‌جانبه سران اردن، عراق و فلسطین-راهبرد معاصر

نشست سه‌جانبه سران اردن، عراق و فلسطین

سران اردن، عراق و فلسطین در نشستی در امان پایتخت اردن مسئله فلسطین و تحولات منطقه را بررسی کردند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 May 24
کد خبر: ۱۱۹۹۳

به گزارش راهبرد معاصر ،  «عبدالله دوم» شاه اردن، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز پنجشنبه(دیروز) در کاخ «بسمان الزاهر» نشستی را برگزار کردند.

 

در این نشست که «حسین بن عبدالله» ولی‌عهد اردن نیز حضور داشت، بر عمق روابط برادرانه و تاریخی اردن، عراق و فلسطین تأکید شد و آخرین تحولات منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

 

در این نشست مسئله فلسطینی نیز بررسی شد و ضرورت حمایت از برادران فلسطینی در دستیابی به حقوق مشروع خود و تشکیل دولت مستقل در مرزهای چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی مورد تأکید قرار گرفت.

طبق گزارش وبگاه «عمون» اردن، سران سه کشور همچنین بر اهمیت استمرار هماهنگی و رایزنی درباره مسائل مختلف به نفع مسائل عربی و تقویت امنیت و ثبات در منطقه تأکید کردند.

 

آن‌ها همچنین تقویت اقدام مشترک عربی و اتحاد مواضع برای عبور از این چالش‌ها و بحران‌هایی را که امت عربی با آن مواجه است، ضروری دانستند.

شاه اردن همچنین در دیدار دوجانبه با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که مسئله فلسطین، یک مسئله محوری در منطقه است و در اولویت اردن قرار دارد.

 

وی افزود که اردن با تمام توان خود در کنار ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق مشروع و عادلانه خود جهت تشکیل دولت مستقل در مرزهای چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی، ایستاده است.

 

وی همچنین ضرورت حفظ وضعیت قانونی و تاریخی شهر قدس را مورد تأکید قرار داد و گفت که اردن به ایفای نقش تاریخی و دینی خود در حمایت از مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس ادامه می‌دهد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده