آیا گردشگری در کانادا با تور بهتر است؟-راهبرد معاصر

آیا گردشگری در کانادا با تور بهتر است؟

برنامه‌ریزی برای مسافرت به کانادا نیازمند تصمیمات زیادی است. مثلاً اینکه کجا بروید، چه کاری انجام بدهید و چقدر پول پس‌انداز کنید؟ البته، سؤالاتی دیگری هم هست که حتماً باید از خودتان بپرسید، از جمله اینکه: آیا باید با تور به کانادا بروم یا تنها مسافرت کنم؟ چطور می‌توانم مسافرت تنهایی و گروهی را به طور دقیق با یکدیگر مقایسه کنم؟
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 12
کد خبر: ۱۲۱۷۹۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ استفاده از تورهای مسافرتی، خصوصاً برای سفرهای ماجراجویانه (adventure travel)، استرس برنامه‌ریزی برای سفر را از بین برده و به شما امکان می‌دهد تا خیلی فوری و بدون معطلی به مناطق دوردست سفر کنید. در مسافرت با تور، پشتیبانی بیشتری داشته و حاشیه امنتان افزایش می‌یابد و به علاوه، از همان ابتدا در بین جمعی از همسفران قرار می‌گیرید.

 

اما در مقابل، مسافرت به تنهایی هم تجربه‌ای خارق‌العاده و چالش‌برانگیز است. سفر کردن به این شکل می‌تواند راه خیلی خوبی برای شناخت بهتر خودتان بوده و کمک می‌کند تا کاملاً غرق در سفرتان به کانادا شوید. همچنین می‌توانید بدون نگرانی در مورد برنامه زمان‌بندی سفرتان هر کاری که می‌خواهید را در هر موقعی که دلتان خواست انجام بدهید.

سؤالاتی که قبل از سفر باید از خودتان بپرسید

هر دو گزینه‌ی گروهی و انفرادی مزایای خود را دارند و برای همین، روشی که برای انجام سفرتان انتخاب می‌کنید بیشتر به سبک مسافرت کردنتان، شرایط مسافرتتان به کانادا و همچنین قصد و اهداف شما از سفر به این کشور بستگی خواهد داشت و البته همیشه می‌توانید این دو گزینه را با هم ترکیب کنید، یعنی با تور به مسافرت بروید و در طول مسافرت هم فعالیت‌های انفرادی داشته باشید.

1- هدف اصلی‌تان از مسافرت چیست؟

آیا هدفتان از مسافرت آشنایی با یک فرهنگ جدید است؟ می‌خواهید از محدوده‌ی امنتان (comfort zone) خارج شوید؟ با افراد جدید ملاقات کنید؟ یا جاذبه‌های توریستی کانادا را ببینید؟ مشخص کردن نیت و هدف واقعی‌تان از سفر به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر در مورد استفاده از تور یا مسافرت انفرادی تصمیم‌گیری کنید. البته، اگر قصد رفتن به یک سفر ماجراجویانه را دارید، یک تور کانادا می‌تواند تصمیم‌گیری‌تان را راحت‌تر کند. یک تور گروهی همچنین به شما کمک می‌کند تا به خوبی با تاریخ، معماری و حتی غذاهای یک مکان جدید آشنا شوید! دسترسی به اطلاعاتی که راهنماهای تورهای کانادا ارائه می‌دهند، یکی از بهترین مزایای مسافرت گروهی با این تورها است. البته، اگر ترجیح می‌دهید از جاذبه‌های شهر تورنتو لذت ببرید و در سواحل این شهر ریلکس کنید، تور گروهی مناسب شما نیست.

2- چه چیزی به شما آرامش می‌دهد؟ چه چیزی شما را سرشار از انرژی می‌کند؟

اگر انسان برونگرایی باشید، مسافرت با یک تور گروهی قطعاً به شما انرژی سرشاری داده و برای هرگونه ماجراجویی آماده‌تان می‌کند! در چنین تورهایی دوستان جدیدی خواهید یافت، مکان‌های جدیدی را خواهید دید و ماجرا‌های جدیدی را تجربه خواهید کرد. با این تورها می‌توانید روزها را همراه با همسفرانتان به کوله‌گردی (backpacking)، غواصی یا گشت و گذار در شهر بپردازید و شب‌ها را با خوردن غذاهای مختلف و تعریف کردن قصه زندگی‌تان برای یکدیگر سپری کنید.

اما اگر درونگرا هستید، ممکن است معاشرت با دیگران برایتان خسته کننده و طاقت‌فرسا باشد و درد دل کردن با دیگران را دوست نداشته باشید. و احتمالاً ترجیح می‌دهید وقتتان را در سکوت صرف دیدن زیبایی‌های طبیعی و معماری کنید و گهگاه بنشینید و از آفتاب لذت ببرید. شاید هم بخواهید تنها در شهر پرسه بزنید و در پارک بنشینید و رفت و آمد مردم را تماشا کنید. پس، از آنجایی که برنامه‌ریزی و تدارک برای سفر می‌تواند واقعاً خسته کننده و زمان‌بر باشد، توصیه می‌کنیم زیاد زمان و انرژی‌تان را هدر ندهید و یا توری رزرو کنید که اجازه بدهد وقت زیادی را به تنهایی بگذرانید، یا اینکه به فکر مسافرت کردن به تنهایی باشید.

3- می‌خواهید چه نوع فعالیت‌هایی انجام بدهید؟

اگر به دنبال ماجراجویی‌های مفرحی مثل کوهپیمایی در جنگل‌های کانادا هستید، در این صورت تور گروهی می‌تواند گزینه خیلی خوبی برایتان باشد. با این تورها می‌توانید ماجراهای فوق‌العاده‌ای را در دل طبیعت این کشور تجربه کنید. اما اگر بیشتر خواهان موزه گردی، نشستن در کافه و لذت بردن از تئاتر هستید، در این صورت مسافرت به تنهایی ایده بهتری برای شما خواهد بود.

4- چه تخصص‌هایی دارید؟

اگر می‌توانید کوهنوردی کنید و گواهینامه کمک‌های اولیه دارید، برای کوهپیمایی انفرادی در کوه‌های کانادا مشکلی نخواهید داشت. اما اگر چنین مهارت‌هایی را ندارید، سفر با تور برایتان بهتر است، چون باعث می‌شود که در هر لحظه بدانید که دقیقاً کجا می‌روید و قرار است چه کاری انجام بدهید.

اما اگر متخصص هم باشید، وجود یک راهنمای تور، با اطلاعات زیادی که دارد، می‌تواند تجربه سفر‌تان را پربارتر کند. به علاوه، راهنماهای تورها راجع به محل‌هایی که از آن‌ها دیدن می‌کنید حقایقی را می‌دانند که نمی‌توان آن‌ها را در اینترنت جستجو کرد.

5- چقدر زمان دارید؟

اگر زمان محدودی برای مسافرت به کانادا داشته باشید، قطعاً انجام تمام کارهایی که برای طول این سفر مد نظرتان بوده شما را دچار استرس خواهد کرد. یکی از مزایای تورهای کانادا این است که برنامه زمانی سفرتان را طوری می‌چینند که بتوانید بدون نگرانیِ از دست دادن اتوبوس‌ها یا قطارها و مسائلی از این دست، از وقتی که در این کشور هستید نهایت استفاده را ببرید. همچنین اگر برای آماده شدن برای سفرتان زمان کمی دارید، استفاده از تور این مشکلتان را هم حل می‌کند چراکه دیگر نیازی نیست ساعت‌های زیادی را صرف زمان‌بندی سفرتان کنید، قیمت‌ها و زمان شروع تئاترها و غیره را چک کنید، و نگران این باشید که رفتن از یک نقطه به نقطه دیگر چقدر طول می‌کشد، یا اینکه اگر قوزک پایتان پیچ خورد یا اگر باران بارید چه خواهد شد. این تورها، اصطلاحاً می‌توانند وزنه‌های سنگین را برایتان بلند کنند تا شما راحت‌تر نفس بکشید.

چند مورد دیگر که باید قبل از تصمیم‌گیری در نظر بگیرید

اگر جواب‌هایی که به سؤالات فوق داده‌اید شما را متقاعد کرده که سفر با تور ایده خوبی برای شما است، در این صورت بهتر است نکات زیر را هم در نظر داشته باشید:

  • مطمئن شوید که تور مورد نظرتان معتبر است. برگزارکنندگان تور تخصصشان را از کجا به دست آورده‌اند؟ آیا آن‌ها از اطلاعات محلی و راهنماهای محلی استفاده می‌کنند؟ چه مدت است که چنین تورهایی را برگزار می‌کنند؟ نظراتی که در وب‌سایت‌ها و جاهای دیگر درباره آن‌ها داده شده را بخوانید و از دیگران در موردشان پرس و جو کنید. به علاوه این سؤال را هم باید بپرسید که آیا تور مورد نظر یک تور مهمانی (party tour) است یا توری که بر جنبه‌های فرهنگی و تجربه زندگی تأکید دارد؟ چون خیلی ناراحت کننده است که برای توری هزینه کنید که با آنچه مدنظرتان بوده تفاوت زیادی داشته باشد.
  • مطمئن شوید که برگزارکنندگان تور مسئولیت‌پذیر هستند. قدری تحقیق کنید و از برگزارکنندگان تور در مورد تعهداتشان در قبال جامعه‌ای که در آن کار می‌کنند بپرسید. آیا آن‌ها به سنت‌های محلی احترام می‌گذارند؟ آیا فعالیت‌هایشان با محیط زیست سازگار است؟ آیا به کارکنان خود دستمزد منصفانه‌ای می‌دهند؟ مسافرت کردن با رعایت موازین اخلاقی نیازمند تحقیقات بیشتری است که البته ارزشش را دارد، چون شما را مطمئن می‌کند که ناخواسته به اقتصاد و محیط زیست جایی که به آن سفر می‌کنید آسیب نمی‌زنید. به علاوه، حتماً قبل از رزرو تورهایی که برنامه‌های طبیعت‌گردی دارند نظراتی که در مورد آن‌ها داده شده را مطالعه کنید.
  • و اینکه همیشه می‌توانید گزینه‌های مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید. تور انعطاف‌پذیری را پیدا کنید که به شما اجازه بدهد مدتی را تنها در ساحل استراحت کرده یا به بازارها سر بزنید و قدری هم برای کوهپیمایی دسته جمعی، گشت و گذار در مناطق تاریخی، یا هر چیز دیگری که از سفرتان می‌خواهید به شما وقت بدهد.

هر دو گزینه عالی هستند

وقتی می‌خواهید به کانادا سفر کنید، بهتر است اول مزایا و معایب مسافرت انفرادی را با مسافرت گروهی مقایسه کنید. همچنین، در نظر داشته باشید که می‌خواهید در طول سفر چه کارهایی انجام بدهید و به یاد داشته باشید که لذت بردن شما مهمترین هدفتان برای سفر به کانادا است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده