واکنش عجیب ترامپ به تصمیم پوتین علیه اوکراین-راهبرد معاصر

واکنش عجیب ترامپ به تصمیم پوتین علیه اوکراین

در حالی که جمهوری خواهان خواستار فشار دولت بایدن به روسیه هستند، دونالد ترامپ اقدامات سیاسی پوتین را تحسین کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 February 23
کد خبر: ۱۲۳۴۹۳

به گزارش راهبرد معاصر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و برخی متحدان وی می‌گویند روسیه در شرایط فعلی جهان در مدیریت قدرت ژئوپلیتیکی یک نابغه سیاسی است.

به گفته سی ان بی سی نیوز، این اقدام ترامپ به خوبی نشان می‌دهد که جمهوری خواهان در بین اعضای خود نیز بر سر موضوعات مختلف اجماع نظر ندارند و شکافی بی سابقه میان سران این حزب در سال‌های اخیر ایجاد شده است.

دونالد ترامپ در یک مصاحبه گفت: وقتی دستورات پوتین را می‌بینم اینکه او چطور از استقلال بخش بزرگی از اوکراین دفاع می‌کند با خودم می‌گویم او یک نابغه است.

ترامپ در ادامه افزود: ما می‌توانیم از تفکرات پوتین در مدیریت مرز‌های جنوبی آمریکا استفاده کنیم. او خیلی باهوش است ما باید از پوتین درس بگیریم.

در نظرسنجی‌های اخیر در آمریکا بیش از ۶۲ درصد از جمهوری خواهان معتقدند پوتین رهبری به مراتب قوی‌تر از بایدن است؛ این در حالی است که ۲۵ درصد از جمهوری خواهان حاضر در این نظرسنجی از اظهارنظر در این مورد خودداری کردند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دوشنبه با امضای دو سند، استقلال دو جمهوری دونتسک و لوهانسک از اوکراین را به رسمیت شناخت./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار