بیانیه شورای وفاق تشکل‌های انقلابی فرهنگیان درباره رتبه بندی معلمان-راهبرد معاصر

بیانیه شورای وفاق تشکل‌های انقلابی فرهنگیان درباره رتبه بندی معلمان

در این بیانیه آمده است:فرهنگیان با هوشیاری از نفوذ جریان مخرب در بحث رتبه‌ بندی معلمان جلوگیری کنند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 February 23
کد خبر: ۱۲۳۶۲۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

به گزارش راهبرد معاصر شورای وفاق تشکل‌های فرهنگیان انقلابی کشور در بیانیه‌ای درباره رتبه بندی معلمان اعلام کرد: قال امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام «قُم عَن مَجلسک لِاَبیک و مُعلِمکَ و اِن کُنتَ اَمیرا؛ به احترام پدر و معلمت از جای خود بلند شو اگرچه امیر و فرمانروا باشی».

بر کسی پوشیده نیست که پیشرفت همه‌جانبه هر کشوری مرهون زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی معلمان و مربیان دلسوزی است که لحظه لحظه عمر با برکت خود را تقدیم می‌کنند تا اصلی‌ترین سرمایه‌های کشور یعنی کودکان و نوجوانان که مردان و زنان آینده ساز تمدن نوین اسلامی هستند، تربیت شوند و اگر نبود ایثارگری فرهنگیان فرهیخته، پیشرفت‌های چهل‌ساله انقلاب اسلامی که دنیا را مبهوت و استعمارگران را ناامید کرده اتفاق نمی‌افتاد.  

در این‌ میان توجه به مسائل مرتبط با آموزش‌ و پرورش خصوصا درباره معلمان یک ضرورت حیاتی و انکارناپذیر است چراکه معلمان به تعبیر مقام‌معظم رهبری «افسران پیشرفت کشورند» و همه پیشرفت‌های علمی و فرهنگی کشور ما با همت و مجاهدت خالصانه آنان اتفاق می‌افتد و این موضوع در سند تحول بنیادین نیز مورد تأکید قرار گرفته لذا بر همگان به‌ویژه دولت و مجلس واجب است تا برای حل مسائل مرتبط با این قشر عظیم و سرنوشت‌ساز اهتمام ویژه‌ای را داشته باشند.

رتبه‌بندی معلمان و توجه به منزلت و معیشت معلمان

یکی از اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین مسائل جامعه فرهنگیان است که از سال ۱۳۹۰ تاکنون مورد توجه و تأمل بوده و با بی‌مهری دولت دوازدهم اجرای آن به تعویق افتاده بود، توقع آنست که در دولت سیزدهم و با حمایت و هوشمندی مجلس انقلابی اجرایی گردد.

 شورای وفاق تشکل‌های انقلابی فرهنگیان ضمن تأکید بر موارد فوق‌الاشاره از تمامی فرهنگیان مؤمن و پرتلاش و خستگی‌ناپذیر تقاضا می‌نماید تا ضمن بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود از طریق قانونی، با بصیرت و هوشیاری از نفوذ افراد و جریانات مخرب و معاند که متأسفانه بعضاً با عناوین صنفی و همصدا با بیگانگان قصد بهره‌برداری‌های سیاسی و برهم زدن آرامش جامعه را دارند خودداری نمایند و حال که مجلس و دولت به مرحله نهایی تصویب و اجرا رتبه‌بندی رسیده‌اند، اجازه ندهند این موضوع به طعمه‌ای برای بیگانگان جهت تخریب دولت و مجلس تبدیل شود.

معلمان عزیز و مربیان گرامی و مدیران ارجمند و سایر همکاران فرهنگی کشور ضمن مطالبه حقوق اساسی خود از هرگونه هنجارشکنی و تعطیلی مدرسه و ترک کلاس درس و صدمه به آموزش دانش‌آموزان برائت جسته و تا پای جان برای حفظ دستاوردهای درخشان انقلاب اسلامی ایستادگی خواهند نمود. ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
معلم بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
0
0
باسلام. من یک معلم بازنشسته ام بعلت نیاز شدید مالی کلیه ام را میفروشم. چون اگر نتوانم برای خانواده ام رفاهی معمولی فراهم کنم بهتر است که بمیرم. سی سال زحمت کشیده ام درس دادم. چی دارم. حتی یک بدن سالم هم ندارم.... وقتی یک کاپشن نمیتونم برای بچه‌ها م تهیه کنم. زنده ماندن من به درد چی میخوره... همش باید خجالت زده خانواده ام باشم. چقدر. چقدر..... ای مسعولین خدایی هم هست..
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
0
0
آقایان لایحه رتبه بندی رادرگینس باهمه ظلم وستمی که به آموزش وپرورش توسط بی خردان شده ثبت نماید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
0
0
هیچ جریان مخربی وجود ندارد

الا خود مسولان که با روان معلمان بازی می‌کنند .

خوب بشینید ببینید

چرا معلم ها که از همه صبورتر بودند از راه به در شدند..وکارمندان ارگانها ی و سازمانها همه اهل راه راست و حرف گوش کن و همه انقلابی و حرف گوش کن

لابد جایی کار ایراد دارد ..
سکوت کنندگان از همه جهت تامین هستند
چرا صبوزترین فرزند خانواده الان باید با تمام وجود دادادبیداد کند به خاطر تبعیض
..بروید حقوق یک پاسدار انقلابی فوق لیسانس سی سال خدمت که امسال دارد بازنشسته میشود را با حقوق معلم فوق لیسانس سی سال سابقه که امسال دارد بازنشسته میشود را با هم مقایسه کنید ببینید معدل دوسال آخر یک معلم و یک پاسدار که هر دو قرار است امسال بازنشسته شوند چقدر میشود هر دو را فرض یا لیسانس یا فرض فوق لیسانس با هم مقایسه کنید
دلیل نارضایتی معلم و رضایت پاسدار را بدانید
تحلیل های برگزیده