زاخارووا: ادعای تجاوز روسیه به اوکراین بی‌اساس است-راهبرد معاصر

زاخارووا: ادعای تجاوز روسیه به اوکراین بی‌اساس است

سخنگوی امور خارجه روسیه ادعاهای ناتو مبنی بر تجاوز روسیه به اوکراین را بی‌اساس خواند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۶ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 February 26
کد خبر: ۱۲۳۹۷۳

به گزارش راهبرد معاصر «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دلیلی ندارد که مدعی تجاوز روسیه به اوکراین باشد.

طبق گزارش اسپوتنیک، زاخارووا با بی‌اساس خواندن ادعا‌های ناتو، گفت: «با توجه به ناتوانی کشور‌های ناتو در مذاکره و عدم تمایل آن‌ها به تقویت واقعی امنیت در اروپا، براساس اصل امنیت برابر و غیرقابل تقسیم، ما تلاش آن‌ها را برای متهم کردنِ روسیه به تجاوز به اوکراین بی‌اساس می‌دانیم.»

این مقام روس در ادامه گفت: «مقام‌های ناتو باید قبل از این‌که روسیه را به علت عملیات خود در اوکراین مورد بازخواست قرار دهند، پاسخگوی ماجراجویی نظامی خود و همچنین انفعالشان درتشویق کی‌یف برای حل مسالمت‌آمیز مسائل در دونباس باشند.»

او در ادامه با بیان آن‌که غرب بسیار «دورو» عمل می‌کند، افزود: «آیا کشور‌های ناتو نبودند که در بمباران یوگسلاوی، حمله به لیبی و حمله به عراق شرکت کردند؟ به مدت ۲۰ سال، آن‌ها وضعیت افغانستان را به وخامت کامل رساندند و زمانی که فرار کردند، سلاح‌هایی به ارزش میلیارد‌ها دلار از خود به جای گذاشتند. به مدت ۸ سال، کشور‌های غربی به طور منفعلانه کشتار و آزار هزاران غیرنظامی در جنوب شرقی اوکراین را تماشا کرده‌اند. آن‌ها در واقع شریک نسل‌کُشی طولانی مدت ساکنان جمهوری‌های خلق لوهانسک و دونتسک شدند.»

از روز پنج‌شنبه هفته گذشته تنش میان روسیه و اوکراین که در چندسال اخیر به دلیل الحاق کریمه افزایش یافته بود، رو به وخامت بیشتری گذاشته است. در این میان مداخله‌های غرب و به طور خاص آمریکا، بر بدترکردن شرایط کمک کرده است./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده