‌صندوق‌های بازار پول در بورس راه‌اندازی می‌شود-راهبرد معاصر

‌صندوق‌های بازار پول در بورس راه‌اندازی می‌شود

رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه کمیته مشترکی برای همکاری بین بانک مرکزی و سازمان بورس تشکیل شده است، گفت: بانک مرکزی و سازمان بورس سال آینده در یک همکاری، صندوق‌های بازار پول را در بورس راه‌اندازی می‌کنند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 15
کد خبر: ۱۲۶۴۰۷

به گزارش راهبرد معاصر علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی، امروز در مراسم رونمایی از چهار سامانه نظارتی سازمان بورس اظهار داشت: از همکارانی که نرم‌افزار جدید نظارتی در بورس را طراحی کرده‌اند تشکر می‌کنم، در حال حاضر حجم معاملات در بورس زیاد شده و این نیاز به پایش، رصد و نظارت دارد که از وظایف ذاتی سازمان بورس نظارت بر بازار است.

وی افزود: بازار پول و بازار سرمایه باید با هم همکاری بیشتری داشته باشند، در این زمینه بانک مرکزی و سازمان بورس سال آینده در یک همکاری، صندوق‌های بازار پول را در بورس راه‌اندازی می‌کنند، در دنیا بازار پول و صندوق‌های پولی به عنوان یک ابزار با سررسید‌های کمتر از یک سال و کوتاه‌مدت در بازار سرمایه حضور دارند.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: گواهی سپرده یا همان C.D که توسط شبکه بانکی منتشر می‌شود می‌تواند به کمک توسعه ابزارهای بازار سرمایه بیاید و برنامه مفصلی داریم که با همکاری سازمان بورس این ابزارها را در بازار سرمایه توسعه دهیم.

صالح‌آبادی گفت: کمیته مشترکی با سازمان بورس تشکیل شده است که جهت عمق‌بخشی به بازارهای مالی کشور و همکاری بین بورس و بانک طراحی مشترک اجرا می‌شود./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده