جانسون:تلاشم را برای گرسنگی دادن به ماشین جنگی روسیه انجام می‌دهم-راهبرد معاصر

جانسون:تلاشم را برای گرسنگی دادن به ماشین جنگی روسیه انجام می‌دهم

جانسون با بیان آنکه تحریم‌های انگلیس علیه روسیه همچنان افزایش خواهد داشت، گفت که تمام تلاش خود را برای «گرسنگی دادن به ماشین جنگی روسیه» انجام خواهد داد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۴ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 03
کد خبر: ۱۲۸۰۰۱

به گزارش راهبرد معاصر «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، اعلام کرد که انگلیس همچنان کمک‌های نظامی خود به اوکراین را افزایش خواهد داد و درهمین راستا تحریم‌ها علیه روسیه نیز از سوی انگلیس بیشتر خواهد شد.

طبق گزارش سی‌جی‌تی‌ان، جانسون با بیان آنکه تحریم‌های انگلیس علیه روسیه همچنان افزایش خواهد داشت، گفت که تمام تلاش خود را برای «گرسنگی دادن به ماشین جنگی روسیه» انجام خواهد داد.

او همچنین افزود: «حمله نظامی علیه بوچا و ایرپین از سوی روسیه شواهدی هستند که نشان می‌دهد روسیه در حال ارتکاب جنایات جنگی در اوکراین است و انگلیس هم به همین دلیل تحریم‌های خود علیه روسیه را افزایش خواهد داد.»

نیرو‌های اوکراینی روز گذشته وارد مناطق اطراف کی‌یف شدند و ادعا کردند که نیرو‌های روسی ۳۰۰ غیرنظامی را در این مناطق کشته‌اند.

امروز مقام‌های مختلف غربی در واکنش به این ادعا، اظهاراتی مطرح کرده‌اند. به طور مثال، «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا، با ادعای آنکه تصاویر کشتار در شهر بوچا بسیار غم‌انگیز است، مدعی شد عاملان چنین کشتاری باید مسئول شناخته شوند.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، نیز مدعی شد تصاویر کشتار در بوچا او را شوکه کرده و خواستار تحقیقات مستقل درباره آن شد.

امروز ۳۹ امین روز از عملیات روسیه در اوکراین است، اما مداخلات غرب و تحریم‌های کشور‌های غرب همچنان ادامه دارد و بر تنش میان روسیه و اوکراین می‌افزاید./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده