الکاظمی: نخست‌وزیر شوم انحصار سلاح در دستان دولت خواهد بود-راهبرد معاصر

الکاظمی: نخست‌وزیر شوم انحصار سلاح در دستان دولت خواهد بود

نخست‌وزیر عراق گفت:چنانچه حکم جدیدی برای تمدید نخست‌وزیری‌اش به دست بیاورد، انحصار سلاح‌ را در دستان دولت قرار خواهد داد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۰ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 13
کد خبر: ۱۲۹۴۳۸

به گزارش راهبرد معاصر «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق در مصاحبه‌ای با روزنامه واشنگتن‌پست گفته چنانچه حکم جدیدی برای تمدید نخست‌وزیری‌اش به دست بیاورد، انحصار سلاح‌ را در دستان دولت قرار خواهد داد.

الکاظمی این اظهارات را در گفت‌وگویی با «دیوید ایگناتیوس»، ستون‌نویس مشهور روزنامه واشنگتن‌پست مطرح کرده است. ایگناتیوس در گزارش مفصل خود به بررسی تبعات شکست مذاکرات هسته‌ای با ایران بر اوضاع عراق پرداخته است.

ایگناتیوس نوشته است: «عراق در حال حاضر و همیشه در گسل میان ایران و جهان عرب نشسته است. رهبر کنونی این کشور، نخست‌وزیر مصطفی الکاظمی خواستار یک عراق متنوع و دموکراتیک است تا بتواند در نقش پل عمل کند. این چشم‌اندازی مترقی است که در حال حاضر خطرناک به نظر می‌رسد.»

الکاظمی در گفت‌وگو با ایگناتیوس می‌گوید: «منطقه ما تاب وقوع جنگی دیگر را ندارد.». نخست‌وزیر عراق ابزار امیدواری کرده ایران و ایالات متحده بتوانند در مذاکرات هسته‌ای به توافق دست پیدا کنند. او می‌گوید: «ما نیاز به توافقی داریم که قدری آرامش به منطقه بیاورد.»

الکاظمی خواستار تداوم حمایت آمریکا و از جمله حضور نیروهای غیررزمی این کشور در خاک عراق شده است. او می‌گوید: «ما حقیقتاً به رابطه با ایالات متحده به عنوان کشوری که به ما برای خلاصی از شر دیکتاتوری کمک کرد اعتقاد داریم.»

ایگناتیوس در ادامه این اظهارات مصطفی الکاظمی نوشته این روزها در خاورمیانه دشوار می‌توان مقامی را پیدا کرد که تا این حد آشکار طرفدار آمریکا باشد./فارس

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار