طرح مجلس برای ساماندهی اجاره بهای مسکن-راهبرد معاصر

طرح مجلس برای ساماندهی اجاره بهای مسکن

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در حوزه اجاره بهای مسکن دچار یک نابسامانی هستیم که نیاز به ایجاد قوانینی برای سر و سامان دادن به این بخش هستیم.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 29
کد خبر: ۱۳۵۸۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، محمدرضا رضائیکوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش سرسام آور اجاره بهای مسکن، اظهار کرد: متاسفانه در حوزه بهای مسکن دچار یک نابسامانی هستیم که نیاز به ایجاد قوانینی برای سر و سامان دادن به این حوزه هستیم.

 

وی افزود: در آستانه ورود به فصل نقل و انتقال مستاجران هستیم ، اما متاسفانه قانونی در حوزه اجاره بها نداریم و مستاجران که عموما از اقشار ضعیف جامعه هستند، در این برهه زمانی با مشکلات بسیار زیادی مواجه می‌شوند چرا که سالانه شاهد افزایش بیش از ۵۰ درصدی اجاره خانه‌ها هستیم.


رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به طرح دوفوریتی طرح کنترل و ساماندهی اجاره بها املاک، ادامه داد: جمعی از وکلای‌ملت طرحی برای ساماندهی بازار اجاره بها تدوین کرده و مرکز پژوهش های مجلس نیز با کمک کارگروه تخصصی کمیسیون عمران طرح مذکور را مورد بررسی قرار داده است.

 

رضایی بیان کرد:در جلسه اخیر کمیسیون عمران این طرح با حضور مسئولان اجرایی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و موافقین و مخالفین نیز به بیان نظرات خود پرداختند و در نهایت کلیات طرح کنترل و ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی، در کمیسیون عمران مجلس به تصویب رسید و امیدوارم پس از بحث و بررسی و چکش کاری در جزئیات طرح، گزارش کاملی به صحن علنی مجلس ارسال شود تا در صورت موافقت نمایندگان مجلس به قانون تبدیل شود.

 

نماینده جهرم در مجلس با بیان اینکه متاسفانه قانون دائمی مناسب در حوزه اجاره بهای مسکن نداریم ، تاکید کرد: طرح کنترل و ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی نیز دارای ایرادات بوده و در جلسه اخیر کمیسیون تنها کلیات آن به تصویب رسید و جزئیات آن نیازمند بررسی و اعمال برخی تغییرات است تا ضمن ایجاد انگیزه کافی برای موجران جهت اجاره دادن املاک خود، مستاجران نیز توان پرداخت اجاره بها را داشته باشند. ما باید موجران را در جهت عرضه واحدهای مسکونی برای اجاره مورد توجه و تشویق قرار دهیم./ تسنیم

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
m.z
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
0
0
مهندس مهدی ظفریاری میگوید
دریافت قولنامه با کد رهگیری چه مزیتی دارد؟
1-قابلیت استعلام قولنامه هم مبایعه نامه و هم اجارنامه شما از تمام کشور ( با کد ملی و کد رهگیری)
2-تضمین امنیت معامله شما ( استعلام انلاین مشخصات هویتی طرفین با کد ملی تاریخ تولد و سریال شناسنامه وعدم امکان دستکاری در متن قرار داد و...)
3-تنظیم و ثبت کامل متن قرار داد با توجه به اجباری بودن ایتم های
الف-مشخصات دقیق آدرس ملک مثل شهر، منطقه ثبتی ، بخش ثبتی ، پلاک اصلی ، پلاک فرعی ، کد پستی ملک ، ب-مشخصات دقیق طرفین قرار داد و... پ- درج قیمت و نحوه پرداخت توسط خریدار در چند مرحله و با تاریخ دقیق و درج شماره چک و...ت-درج تاریج ثبت قرار داد تاریخ تحویل و تاریخ تنظیم سند ملک ث-اخذ 15 امضاء و اثر انگشت به جای 3 امضاء و اثر انگشت ،الزام حضور دو شاهد
( بیشترین کلاهبرداری با قراردادهای دستی ومهرهای جعلی است)
4- بهترین وآسان ترین راه شناخت مشاورین املاک مجاز ( قبول مسئولیت و دقت مشاور املاک با توجه به درج شماره صنفی مشاور املاک در قرار داد )
5- قابل ارائه به تمام ادارات و سازمانها دولتی وخصوصی
6- مهم ترین بحث این سیستم مدیریت بازار املاک کشور است تمام مشخصات ملک های و مالکان ثبت میشود و از خرید و فروش های دلالی روزانه و ماهانه کاسبان مسکن پیشگیری میشود با توجه به مشخص شدن اخرین قیمت فروش و به بحث مالیاتی و... در نهایت می توان آمار و اطلاعات دقیقی ازوضعیت بازار املاک داشت و برای اینده نیاز سنجی کرد.
تحلیل های برگزیده