ایران هتک حرمت به مسجد الاقصی را محکوم کرد-راهبرد معاصر

ایران هتک حرمت به مسجد الاقصی را محکوم کرد

سعید خطیب زاده گفت: هتک حرمت مسجد الاقصی و حمله به مردم فلسطین را به شدت محکوم می‌کنیم.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 30
کد خبر: ۱۳۶۰۱۹

به گزارش راهبردمعاصر، سخنگوی وزارت امور خارجه، هتک حرمت مسجد الاقصی توسط صهیونیست های نژادپرست و حمله اشغالگران قدس به مردم و مدافعان قبله اول مسلمانان را به شدت محکوم کرده و تاکید کرد: بیت المقدس یکپارچه پایتخت همیشگی فلسطین، من البحر الی النهر است.

سعید خطیب زده ضمن تجلیل از پایداری و مقاومت مردم فلسطین و مدافعان قدس، نسبت به ماجراجویی‌های جدید و اقدامات تحریک آمیز صهیونیست‌ها هشدار داده و با یادآوری آرمان قدس به عنوان اولویت اول جهان اسلام اظهار داشت، وظیفه همه آزادگان جهان بویژه مردم و کشورهای اسلامی است تا نسبت به دفاع همه‌جانبه از بیت المقدس و مقابله با رژیم آپارتاید صهیونیستی، به صورت متحد عمل کنند.

همزمان با روز راهپیمایی پرچم‌ها، نظامیان صهیونیست با یورش به مسجدالاقصی، مصلای القبلی را به روی جوانان فلسطینی بستند.

هدف نظامیان صهیونیست مقدمه سازی برای حمله شهرک نشینان به قبله نخست مسلمانان برای برگزاری راهپیمایی پرچم‌ها در عصر امروز (یک‌شنبه) است. شماری از صهیونیست‌ها از ساعات ابتدایی امروز وارد شهر قدیمی قدس شدند و در مقابل درب‌های مسجدالاقصی برای تجاوز به آن تجمع کرده اند.

راهپیمایی پرچم‌ها در سالروز اشغال بخش قدیمی قدس در جنگ ۱۹۶۷ برگزار می‌شود. صهیونیست‌ها مدعی هستند که شهر قدس به‌صورت کامل، پایتخت این رژیم جعلی است، اما ملت فلسطین تأکید دارند که قدس پایتخت کشور آنان است.

فعالان فلسطینی نیز فراخوان برای برافراشتن پرچم فلسطین در روز یکشنبه در همه میادین در واکنش به راهپیمایی پرچم‌ها را صادر کرده‌اند و گروه‌های فلسطینی در نوار غزه اعلام کردند اتاق مشترک عملیات رفتار نیروهای اشغالگر در قدس را زیر نظر دارد و از همه گزینه ها برای حفاظت از ملت فلسطین و مقدسات آن استفاده خواهند کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان با ابراز اطمینان از اینکه محور قدس و مقاومت فلسطین در دفاع از مسجد الاقصی و مقابله با اقدامات ترروریستی رژیم جعلی اسرائیل کوتاهی نخواهد کرد، از مراجع و سازمان های بین المللی خواست تا به وظیفه قانونی خود عمل کرده و مانع تجاوزات و حملات اشغالگران صهیونیست به مردم بی دفاع فلسطین شوند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده