بهبود معیشت بازنشستگان تامین اجتماعی با افزایش اخیر حقوق-راهبرد معاصر

بهبود معیشت بازنشستگان تامین اجتماعی با افزایش اخیر حقوق

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد افزایش اخیر حقوق، معیشت و رضایتمندی بازنشستگان تامین اجتماعی را ارتقاء بخشد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 08
کد خبر: ۱۳۷۳۳۴

به گزارش راهبردمعاصر، شهریار حیدری با تاکید بر بحق بودن این مطالبه دیرین بازنشستگان و کارگران، خواهان تدوام این‌گونه اقدامات امید بخش در سایر حوزه‌ها شد.

این نماینده مردم در مجلس، تاکید کرد: مصوبه اخیر دولت، یکی از مشکلات چند ساله جامعه بازنشستگان یعنی پایین بودن میزان افزایش حقوق به نسبت نرخ تورم را تا حدودی حل و در واقع این موضوع را تا حد زیادی متناسب سازی کرده که البته این اقدام جای تشکر و قدردانی دارد.


بر اساس مواد قانونی ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، دولت وظیفه دارد هر ساله افزایش دریافتی مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی را متناسب با واقعیت‌های اقتصادی جامعه به هیات وزیران پیشنهاد دهد.


براساس مصوبه شورای عالی کار مورخ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ حداقل دریافتی کارگران برای سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۵.۵۸۰.۰۰۰ تومان در ماه رسید.
بر اساس مصوبه هیات وزیران حداقل حقوق بازنشستگان، از کار افتادگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی مستند به قوانین مرتبط از جمله مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی که کمتر از حداقل مزد کارگری نباشد، با رعایت قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای عالی کار، میزان دریافتی آنان معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل تعیین و با افزایش ۵۷/۴ درصدی همراه خواهد بود، به‌نحوی‌که از ۵.۵۸۰.۰۰۰ تومان کمتر نباشد.


همچنین با توجه به حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق‌های مختلف بازنشستگی (مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان) و در راستای هماهنگ‌سازی پرداخت حقوق در کلیه صندوق‌های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولان که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می‌شود.


همچنین به منظور کمک به معیشت مستمری‌بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ده درصد مذکور، هر ماه مبلغ ۶۵۰ هزار تومان (تا سقف دریافتی ماهانه ده میلیون تومان) پرداخت خواهد شد. /صدا و سیما

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده