جزییات جدید و فوری درباره حقوق بازنشستگان-راهبرد معاصر

جزییات جدید و فوری درباره حقوق بازنشستگان

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: در بحث افزایش دستمزد بازنشستگان پیشرفت‌هایی حاصل شده است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 July 29
کد خبر: ۱۴۴۶۴۹
تعداد نظرات: ۷ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، در پی ابلاغ رسمی ابطال مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از سوی محمدباقر قالیباف، حال جلسات متعدد برای تصویب میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در حال برگزاری است.
علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، در خصوص روند افزایش حقوق بازنشستگان به خبرنگار خبرآنلاین گفت:" در بحث افزایش دستمزد بازنشستگان پیشرفت داشته ایم و جلساتی در حال برگزاری است و امروز نیز جلساتی برگزار می‌شود و انشاالله که به زودی این قضایا به اتمام خواهد رسید. "

در این باره، ولی اسماعیلی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به تسنیم گفت: با توجه به این ابلاغ رسمی، دولت یک هفته مهلت دارد تا برای بازنشستگان غیر حداقل بگیر افزایش ۳۸ درصدی را منظور کند.

وی در این گفتگو یادآور شده است که در رابطه با مستمری بگیران حداقلی بگیر تغییری صورت نخواهد گرفت و مبلغ دریافتی آن‌ها مطابق همان مصوبه پیشین خواهد بود.

برای مستمری بگیران حداقلی بگیر سازمان تامین اجتماعی دولت موافقت خود را با افزایش ۵۷ درصدی حقوق بازنشستگی اعلام کرد و در نتیجه مستمری این افراد به میزان ۵٫۸ میلیون تومان شد.

برای بازنشستگان سایرسطوح یا همان غیر حداقل بگیران قرار بود طبق پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی افزایشی ۳۸ درصدی به علاوه رقم ثابت ۵۱۵ هزار تومان صورت بگیرد، اما دولت این افزایش را به ۱۰ درصد تقلیل داد و در عوض برای صاحبان حقوق بازنشستگی زیر ۱۰ میلیون تومان رثابت ۶۵۰ هزار تومان درنظر گرفت.
نتیجه این اقدام دولت، اعتراض بازنشستگان غیر حداقل بگیر سازمان تامین اجتماعی بود، این اعتراض با مکاتبه رئیس مجلس و پادرمیانی معاون اول رئیس جمهور خاموش نشد و حتی به قیمت استعفای وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی منجر شد.

به دنبال این اتفاق بود که هیات تطبیق مقررات مجلس شورای اسلامی، بررسی این موضوع را در دستور کار خود قرار داد و در نهایت به ابطال این مصوبه رای داد.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
بازنشسته تآمین اشتباهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
بازنشسته های وزارت نفت وزارت نیرو ووووعید ی عیدقربان تاقدیر می گیرند بازنشستگان کشوری ازهم لحاظ ازمااشتباهی هاجلوان حتی کارت صدمیلیون خریدکالا می گیرندولی ما باید دنبال حقمان باید باماموران ویژه روبرو بشویم خدا تقاص باید بگیرد باپول خودمان توسر خودمان می زنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
فقط افزایش حقوق بازنشسته ها تامین اجتماعی برابر با مصوبه شورای عالی کار بعلاوه همسان سازی مورد قبول است چنانجه دولت ابلاغ نکند برابر قانون مجلس مستقیم به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ میکند برای اجرا
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
بارها بیان کردیم ، که دولت به این سادگی کوتاه نخواهد آمد و نمی‌خواهد یک رفاه و آسایش حداقلی نصیب بازنشستگان و کارگران شود ، و برای دولت یک عادتی شده که مردم در تنگنا باشند و چنان سرسختی و مقاومت در مقابل مصوبه سی و هشت درصدی از خود نشان می‌دهد که گویا بودجه و پولی که از جیب کارگر در مدت سی سال از حقوقش کسر گردیده و در زمان بازنشستگی که نیاز دارد را ارث پدریش می‌داند و مخالفت می‌ورزد . کسی هم نیست که به دولت بفهماند که یکی از وظایفش تامین و آسایش و رفاه مردم است . ماه پنجم از سال هم فرا رسید و دولت همچنان حق و حقوق کارگران و بازنشستگان را به گرو گرفته .
عیسی معدندادر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
باسلام من با 35سال سابقه با ده درصد اضافه شده الان5میلیون هفتصدوپنجاه هزازشده یعنی پنجاه تومان از حداقل کمترشده این عدالت این دولت مردمی است
مستمربگیر تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
0
0
همه دل خوشنک
مجتبی رجبی فرهنگی ازسمنان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
0
0
دکتراسکندری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری شماهاکه ازدرد ورنج بازنشستگان کشوری خبرندارید چرامسئولیت پذیرفتید حدود2سال واندی است که معوقه افزایش حقوق ارتقاء گروه بازنشستگان کشوری ماقبل سال1396 احکام صادرگردیدوپوسید وازبین رفت ولی تاکنون دیناری این وعوقه به حساب مان واریزنشد ه است این چه وضعیتی است اختلافی که بین شما وبرنامه وبودجه وجود دارد نباید باعث شود که واریز چندرغاز معوقه 6ماه طلب گروه به مدت 2سال بلاتکلیف وسرگردان بماند جنابعالی درمدیریت یقینا ناتوان هستید که نمی توانید یک طلب جزئی راازبرنامه وبودجه و صول وپرداخت نماید اختلاف شماباسازمان برنامه نباید دودش به چشم بازنشستگانی برود که 30سال باصداقت دردستگاه تعلیم وتربیت کشور خدمت کرده اند چراپیگیری نمی کنید وازحق قانونی ما دفاع نمی کنید سکوت شما یعنی بی تدبیری وبی فکربودن به مشکلات بازنشستگان اگرتوان پیگیری معوقات ( طلب 6ماه گروه )
وهمسانسازی حقوق سال 1401 رادارید که هیچ وگرنه تاوضعیت صندوق رابیش ازاین خراب ترنکرده اید استعفا بدهید بروید شاید فردی بیاید که بتواند به درد هاومشکلات بازنشستگان پیگیری وسرانجام برساند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
0
0
یکی نیست بپرسد بیچاره ساعت یک و نیم نصف شب دنبال چه اخباری میکردی و گیرم خبر خوب هم شنیدی نصف شب چه دردی ازت دوا می‌کنند...کسی خبر از دل هیچکس ندارد فقط پدرانی می‌فهمند که شرمنده خانواده هستند و در این سن و سال فقط قدرت و توانشون در حد همین اخبار است شاید یه لحظه امیدوار کننده داشته باشیم و بس
تحلیل های برگزیده