علائم کمتر شناخته‌ شده فشار خون بالا کدامند؟-راهبرد معاصر

علائم کمتر شناخته‌ شده فشار خون بالا کدامند؟

فشار خون بالا معمولاً با علائم زیادی همراه نیست، اما ممکن است گاهی اوقات با علائم خاصی همراه باشد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 August 28
کد خبر: ۱۴۸۸۵۱

به گزارش راهبرد معاصر متخصصان اعلام کرده‌اند که لازم است افراد در مورد علائم کمتر شناخته‌شده فشار خون بالا آگاهی لازم را کسب کنند تا بتوانند آن را کنترل کنند. نادیده گرفتن علائم فشار خون بالا ممکن است شرایط را بدتر کند، باعث بروز مشکلاتی مانند سکته مغزی و قلبی شود و خطر مرگ‌ومیر را افزایش دهد. در ادامه به بررسی علائم کمتر شناخته شده فشار خون بالا می‌پردازیم:

تورم مچ پا

زمانی که فشار خون افزایش پیدا می‌کند قلب باید بیشتر از قلب کار کند. تلاش اضافه عضله قلب در طول سال‌ها باعث ضخیم‌تر شدن آن و در نتیجه کاهش گردش خون می‌شود. این اتفاق باعث تجمع مایعی خاص در مچ پاها و در نتیجه تورم آن‌ها می‌شود. برای درمان تورم مچ پا ناشی از فشار خون بالا، می‌توانید پاهای خود را بالا بیاورید، در این صورت خون راحت‌تر جریان پیدا می‌کند و باعث کاهش تورم می‌شود، البته فشار خون بالا و تورم مچ پا ناشی از آن نیاز به درمان مناسب دارد و این راه‌حل فقط موقتی است.

تکرر ادرار

گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین تکرر ادرار و فشار خون بالا مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که فشار خون بالا و مصرف بیش از حد نمک باعث بروز تکرر ادرار می‌شود.

علائم فشار خون بالا

دیگر علائم فشار خون بالا شامل درد قفسه سینه، سرگیجه، سردرد، تاری دید، خونریزی بینی و تنگی نفس می‌شود. متخصصان معتقدند که تغییر سبک زندگی می‌تواند به کاهش سطح فشار خون بالا کمک شایانی کند. متخصصان معتقدند که لازم است افراد به منظور کاهش فشار خون بالا، وزن خود را کاهش دهند، به صورت منظم ورزش کنند، از رژیم غذایی سالم و متعادل پیروی کنند، سیگار کشیدن را ترک و میزان مصرف نمک خود را کاهش دهند. همچنین، لازم است افراد فشار خون خود را به صورت منظم در خانه بررسی کنند و چکاپ‌های منظم را انجام دهند./ایمنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده