تحریم شماری از مقامات نظامی اروپا توسط روسیه-راهبرد معاصر

تحریم شماری از مقامات نظامی اروپا توسط روسیه

وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد شماری از مقامات نظامی اروپا را تحریم کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 07
کد خبر: ۱۴۹۹۷۸

به گزارش راهبرد معاصر به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، شماری از مقامات نظامی اروپا از جمله روسای نهادهای اجرای قانون و روسای شرکت‌های تسلیحاتی اروپایی از جمله اهداف این تحریم‌ها هستند.

به گفته وزارت امور خارجه روسیه، این تحریم‌ها در پاسخ به تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه و دست داشتن این افراد در تأمین تسلیحات اوکراین انجام شده است.

امروز (چهارشنبه) «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در نشست اقتصادی «ولادی وستوک» گفت: «مهم نیست که چقدر مایل به منزوی کردن روسیه باشند، انجام چنین کاری غیرممکن است».

رئیس جمهور روسیه گفت: «کرونا با چالش‌های دیگر جایگزین شده که کل جهان را تهدید می‌کند، ما در مورد تب تحریم صحبت می‌کنیم».

پوتین درباره تاثیر معکوس تحریم‌های غرب اظهار داشت: «تحریم‌های ضد روسیه باعث تعطیلی کسب‌وکارها در اروپا می‌شود. آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا با بحران‌های اجتماعی و اقتصادی مواجه هستند زیرا سران آن‌ها به نیازهای مردم خود بی‌توجهی می‌کنند». 

اتحادیه اروپا از زمان شروع جنگ اوکراین بسته‌های متعددی از تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال کرده و در جدیدترین اقدام خود، برای خرید انرژی از روسیه سقف قیمت تعیین کرده است. اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرده یک بسته پنج میلیارد یورویی برای کمک به اوکراین فراهم کرده است./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده