واکنش کنعانی به حمله تروریستی به یک مرکز آموزشی در کابل-راهبرد معاصر

واکنش کنعانی به حمله تروریستی به یک مرکز آموزشی در کابل

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حمله تروریستی به یک مرکز علمی و آموزشی در غرب کابل را که به کشته و مجروح شدن ده‌ها تن منجر شد، به شدت محکوم کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 01
کد خبر: ۱۵۲۶۰۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه هشتم مهر ماه، حمله تروریستی به یک مرکز علمی و آموزشی در غرب کابل را که به کشته و مجروح شدن ده‌ها تن منجر شد، به شدت محکوم کرد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: حمله مرگبار به جوانان بیگناه شرکت کننده در یک آزمون علمی، اقدامی ددمنشانه و مغایر با آموزه‌های دینی و اصول اولیه انسانی است و ارتکاب آن لکه ننگی بر دامن عاملان این جنایت و حامیان تروریست‌های اهریمنی به شمار می‌رود.

 

کنعانی با یادآوری مسؤولیت مقامات سرپرستی موقت افغانستان در تأمین امنیت برای شهروندان این کشور، با خانواده‌های داغدیده ابراز همدردی و برای درگذشتگان رحمت الهی و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت کرد.

 

 انفجار در مرکز آموزشی در غرب کابل ۳۲ کشته و ۴۰ زخمی بر جا گذاشت.

 

سفارت ایران در کابل هم در توئیتی در این باره اعلام کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران وقوع حادثه ددمنشانه و تروریستی در غرب کابل که منجر به شهادت و جراحت شماری از مردم بیگناه به ویژه دختران و پسران دانش آموز افغانستانی گردید را شدیدا محکوم کرده و مراتب تسلیت خود را به بازماندگان این حادثه جانسوز اعلام می‌کند./ فارس

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده