محاصره سفارت فرانسه در بورکینافاسو-راهبرد معاصر

محاصره سفارت فرانسه در بورکینافاسو

منابع رسانه‌ای از محاصره سفارت فرانسه به دست معترضان در پایتخت بورکینافاسو خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 02
کد خبر: ۱۵۲۸۲۰

به گزارش راهبرد معاصر، پس از اینکه نیرو‌های ویژه بورکینافاسو دومین کودتای نظامی را عملی کردند، خبرگزاری آرتی در گزارشی از محاصره سفارت فرانسه در «واگادوگو» پایتخت این کشور، به دست معترضان خبر داد.

شب گذشته دومین کودتا در ۸ ماه اخیر در بورکینافاسو گزارش شد، کودتای اول در تاریخ ۲۳ ژانویه ۲۰۲۲ در این کشور غرب آفریقا انجام شده بود. پیشتر جمعه شب هفته گذشته نظامیان در این کشور با لباس نظامی در تلویزیون ملی ظاهر و خبر از دستگیری رئیس‌جمهور این کشور داده بودند.

بورکینافاسو کودتای جدیدی که علیه رهبر نظامی کودتاچی سابق این کشور اتفاق افتاد را به فرانسه نسبت داده است. این در حالی است که وزارت خارجه فرانسه هرگونه دخالت در امور بورکینافاسو را رد کرده است.

گفته می‌شود «پل-هانری سانداوگو دامبیا» در جریان این کودتا «راک مارک کریستین کابوره» رئیس‌جمهور این کشور را سرنگون کرد و اکنون محل اختفای دامبیا مشخص نیست.

ستوان «ژان باپتیست کابر» سخنگوی دولت، هم به نمایندگی از رهبری جدید حکومت نظامی اعلام کرد: «دامیبا سعی کرده است تا به پایگاه نظامی کامبوینسین فرانسه عقب‌نشینی کند تا یک حمله متقابل ایجاد و بین نیرو‌های دفاعی و امنیتی ما اختلاف ایجاد کند»./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار