تاکید کرملین بر استفاده از سلاح اتمی طبق دکترین هسته‌ای-راهبرد معاصر

تاکید کرملین بر استفاده از سلاح اتمی طبق دکترین هسته‌ای

سخنگوی کرملین در واکنش به ادعای مقام‌های غربی درباره مسکو اعلام کرد روسیه سلاح هسته‌ای را مطابق با دکترین هسته‌ای استفاده می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 03
کد خبر: ۱۵۲۹۶۴

به گزارش راهبرد معاصر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ سفید، در اظهاراتی به ادعای مقام‌های غربی مبنی بر احتمال استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای برای مقابله با اوکراین، اعلام کرد که مسکو براساس دکترین هسته‌ای از این نوع سلاح استفاده خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پسکوف در بخشی دیگر از سخنانش به خبرنگاران درباره روابط روسیه و ژاپن هم اشاره کرد و گفت: «حصول توافق میان توکیو و مسکو در شرایط کنونی غیرممکن تلقی می‌شود. البته انجام مذاکرات در مورد پیمان صلح در چنین شرایطی غیرممکن به نظر می‌رسد.»

پیش از این «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن، هم گفته بود که روابط ژاپن و روسیه به دلیل وضعیت اوکراین دشوار است، «اما توکیو قاطعانه در جهت انعقاد پیمان صلح با مسکو متعهد است.»

روز‌های آغازین حملات روسیه به اوکراین، فومیو کیشیدا در تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، گفت که ژاپن با محدود کردن تراکنش‌های روسیه به تحریم بین‌المللی بانک مرکزی روسیه می‌پیوندد. تحریم‌های ژاپن شامل مسدود کردن دارایی‌های ۳ بانک روسی در ژاپن و اقداماتی برای انزوای روسیه از سیستم مالی جهانی بود./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده